Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل سود سال ۹۹ برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد، که تامین مالی از این محل را برای بازپرداخت اقساط بانک ها استفاده خواهد کرد.

آخرین خبرها از پالایشگاه ستاره خلیج فارس/ افزایش سرمایه برای پرداخت اقساط بانک ها

بورس24 : بحث عرضه اولیه شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس مدت هاست که مطرح شده اما فعلا این عرضه انجام نشده تا وضعیت شرکت کمی شفاف تر شود و تکلیف بدهی های ارزی آن مشخص شود. حالا مدیرعامل این شرکت خبر داده که پالایشگاه ستاره خلیج فارس از محل سود سال ۹۹ برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد، که تامین مالی از این محل را برای بازپرداخت اقساط بانک ها استفاده خواهد کرد.

محمد علی دادور، مدیرعامل شرکت پالایش ستاره خلیج فارس در خصوص تخفیف خوراک این پالایشگاه و تاثیر آن به خبرنگار بورس24 گفت: در حال حاضر ستاره خلیج فارس میزان خوراک خود را به ۴۵۰ هزار بشکه رسانده است و هر تخفیف خوراک جزئی تاثیر مساعدی روی سود شرکت خواهد داشت.

وی گفت: هزینه های ثابت شرکت تقریباً فیکس شده است که اگر این هزینه‌ها بر ۴۵۰ هزار بشکه تقسیم شود اثر آن مثبت تر از تخفیف خوراک ها خواهد شد.

دادور گفت: علاوه بر این، نرخ اثربخشی تسعیر ارز پالایشگاه متفاوت است. البته پالایشگاه ستاره خلیج فارس هزینه های مالی دارد که اگر بتوانیم با کمک سهامداران هدفمند کنیم اثر سنگینی در سود و زیان پالایشگاه خواهد داشت.

دادور افزود: سال گذشته نشان داده ایم که به واقع هزینه های مالی شرایط بهتری داشته و با توجه به این، تغییرات محسوسی نسبت به سال ۹۸ داشته ایم و در مقایسه با پالایشگاه های اصفهان، تهران و بندرعباس، ستاره خلیج فارس در شرایط مطلوب تر و بهتری قرار دارد.

دیگر بدهی معوقه صندوق توسعه نداریم

دادور گفت: در حال حاضر بدهی معوقه در صندوق توسعه ملی نداریم و وام های صندوق توسعه ملی به روز شده است. به نوعی به جز بدهی های وام های منابع ارزی شرکت نیکو سایر وام‌ها به روز شده است. وام هایی از منابع ارزی بانک مرکزی از شرکت نیکو دریافت کردیم که با تخفیف به پالایشگاه داده شده، اگر این موضوعات تعیین تکلیف شوند، تا یک و نیم سال آینده پرداخت اقساط وام ارزی به طور کامل صفر خواهد شد.

مدیرعامل پالایش نفت ستاره خلیج فارس گفت: خبر خوش دیگر اینکه شرکت از محل سود سال ۹۹ برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد، که تامین مالی از این محل را برای بازپرداخت اقساط بانک ها استفاده خواهد کرد و در مرحله اول نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان ارائه خواهد شد و حدود ۳۶۰ میلیون یورو اقساط وام‌های پالایشگاه تسویه می‌شود برای ورود به بازار سرمایه با تعیین تکلیف بدهی های مالی ارزی و بدهی مشارکت در ساخت پالایشگاه شرایط برای عرضه در بازار با شفافیت بهتر پیش می‌رود تا سهامداران بدانند که چه سهمی خریداری می کند.

دادور گفت: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس به سهامی عام تبدیل شده و کد بورسی دارد و سهامداران می‌توانند با نماد ستاره خیج‌فارس صورتهای مالی این شرکت در سامانه کدال بررسی نمایند. در مورد ورود این شرکت به بازار سرمایه با توجه به سیاست های وزارت نفت ، وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر تصمیمی گرفته شود، اطاعت امر خواهیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24