Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

جدی ترین گزینه سکان داری شستا زیر ذره بین اینک وی یکی از گزینه های سکان داری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است. حوزه ای که او با آن بیگانه نبوده و از چهار سال گذشته در مجموعه های شستا تحت عنوان مدیر عامل و معاون برنامه ریزی یکی از هلدینگ های کلیدی مشغول به فعالیت بوده است. در دوره مدیرت رستمی معدنی املاح که بزرگترین تولید کننده سولفات سدیم بود توانست قریب به 90 درصد سهم بازار داخلی را بدست آورد و همچنین بزرگترین تولید کننده نمک خوراکی در کشور شود و...

نگاهی گذرا به اقدامات رستمی در مجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ایران

بورس24علی رستمی فرزند حسین متولد ۲۹ مرداد ماه ۱۳۴۹ در تهران است. وی متاهل و دارای یک فرزند است. آخرین مدرک تحصیلی او دکترای مدیریت بازرگانی گرایش مالی است.

در کارنامه شغلی وی، معاون مالی، سرمایه گذاری و پشتیبانی بانک تجارت، عضو هیأت مدیره بورس اوراق بهادار تهران، عضو هیأت مدیره فرابورس، نایب رئیس هیات مدیره گروه خودروسازی بهمن، معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس ایران، بنیاد مستضعفان و برخی از سمت های کلیدی دیگر در سایر ارگان های دولتی و تدریس در دانشگاه دیده می شود.

اینک وی یکی از گزینه های سکان داری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است. حوزه ای که او با آن بیگانه نبوده و از سال 1396 در مجموعه های شستا تحت عنوان مدیر عامل و معاون برنامه ریزی یکی از هلدینگ های کلیدی مشغول به فعالیت بوده است.  

حضور در معدنی املاح ایران

علی رستمی، اواخر سال ۱۳۹۶ مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت معدنی املاح ایران می شود. در همان روزهای ابتدایی افزایش تولید و افزایش حاشیه سود شرکت را در دستور کار قرار می دهد و شروع پروژه سولفات ‌پتاسیم را به عنوان یکی از اهداف خود بر می شمارد و در دورانی که شرکت های غربی از همکاری با طرف های ایران امتناع می کردند و حاضر به همکاری نبودند ریسک پروژه توسط مهندسین ایرانی می پذیرد و برای اولین بار ساخت تجهیزات و قطعات این بخش در داخل را کلید می زند.

در دوره مدیرت رستمی معدنی املاح که بزرگترین تولید کننده سولفات سدیم بود توانست قریب به 90 درصد سهم بازار داخلی را بدست آورد و همچنین بزرگترین تولید کننده نمک خوراکی در کشور شود.

رشد سود خالص و کاهش دوره وصول مطالبات

عملکرد وی براساس گزارش ارائه شده در مجمع معدنی املاح ایران در 29 اسفند ماه سال 1398نشان از تغییرات قابل ملاحظه در دوران مدیریت رستمی دارد، حاشیه سود ناخالص از 54 درصد در 29 اسفند 1396 به 68 درصد در 29 اسفند 1398 می رسد، حاشیه سود عملیاتی از 49 درصد در 29 اسفند 1396 به 72 درصد در اسفند 1398 و سود خالص از 41 درصد در این دوره به 82 درصد در پایان 29 اسفند سال 1398 می رسد. در سال 98 صادرات شرکت نیز 83 درصد رشد داشته است.

دوره وصول مطالبات که همواره یکی از دغدغه های مجموعه های شستا بوده است در این دوره کاهش می یابد، به طوری که از 35 روز به 17 روز کاهش می یابد.

شستا

همچنین در دوران مدیریتی وی برای اولین بار محصول سولفات سدیم در بورس کالای ایران ثبت و عرضه می شود. فروش شرکت معدنی املاح ایران از ۱۱۲۷ میلیارد ریال در سال 1396 به 2904 ملیلیارد ریال در پایان سال 1398 می رسد.

میزان تولید نیز در این شرکت از 251 هزار تن در پایان سال 1396 به 264 هزار تن در 29 اسفند 1399 می رسد. 

پروژه‌ ها در شرکت معدنی املاح ایران

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ های توسعه نمک تصفیه تبلور مجدد با ظرفیت 40 هزار تن در سال، سولفات پتاسیم با ظرفیت 40 هزار تن در سال  و کلرید کلسیم با ظرفیت 20 هزار تن در سال به شیوه بومی سازی و ساخت تجهیزات آن‌ها در کارخانه های شرکت و دیگر کارخانه های کشور از دیگر اقداماتی است که سنگ بنای ان از سوی رستمی گذاشته شد
.
تهیه و تدوین سند راهبردی تاصیکو

رستمی پس از سکانداری شرکت معدنی املاح ایران راهی معاونت برنامه ریزی شرکت سرمایه گذاری صدرتامین می شود و به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه تاصیکو سند راهبردی این هلدینگ را کلید می زند. اتکا به جوانان و کار تیمی موجب می شود تا مجموعه اقدامات بودجه و برنامه ریزی در شرکت های تابعه این هلدینگ بیش از گذشته نمایان شود و شرکت هایی همانند ذوب آهن اصفهان، پشم شیشه ایران، فرآورده های نسوز ایران و دیگر شرکت ها از خروجی آن بهره مند شوند. 

ثبت و عرضه کائولن برای اولین بار در بورس کالا

رستمی در سال ۱۳۹۹ مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت خاک چینی ایران می شود و اقدامات نیمه تمام در این شرکت را مورد بررسی و سپس در دستور کار قرار می دهد.  حاشیه سود خالص از 80 درصد در پایان سال 1398 به 99 درصد در پایان سال 1399 می رسد، سود عملیاتی از 80 درصد در این دوره زمانی به 86 درصد و سود ناخالص از 77 درصد به 84 درصد افزایش می یابد.

همچنین دوره وصول مطالبات از 31 روز در پایان سال 1398 به 15 روز در پایان سال 1399 کاهش می باید. برای اولین بار محصول تولیدی شرکت صنایع خاک چینی ایران کائولن در بورس کالای ایران ثبت و عرضه شد.  

گفتنی است، تولید محصول کائولن فرآوری در شش ماهه سال ۹۹ به میزان ۱۰۸۶۸۳تن بود که امسال در شش ماه سال جاری با وجود مدیریت رستمی به ۱۲۱۷۱۱ تن رسیده است که ۱۲درصد رشد داشته است. 

میزان محصول کائولن درجه بندی شده در شش ماه اول سال ۹۹ به میزان ۱۵۵۰۹۶ بود که امسال در شش ماهه نخست سال جاری با رشد ۲۰درصدی به ۱۸۷۰۴۲تن رسیده است. میزان صادرات محصولات شرکت در شش ماهه اول سال ۹۹ به میزان ۴۸۸۵۲میلیون ریال بود که با تدبیر وی این میزان با رشد ۲۹درصدی به ۶۲۹۴۱ میلیون ریال رسیده است.

فروش محصولات شرکت در شش ماهه نخست سال ۹۹ به میزان ۱۷۲۱۷۹۲ میلیون ریال بود که امسال با رشد ۸۰درصدی به ۳۰۹۱۴۱۹میلیون ریال رسیده است. 

اخذ مجوز طرح توسعه خاک چینی شماره 2

اخذ مجوز طرح توسعه خاک چینی شماره 2 از شستا، اخذ مجوز کارخانه تولید آهک از هلدینگ تاصیکو و همچنین مذاکره با ایدرو و کنسرسیوم چینی برای مشارکت در ساخت کارخانه آلیاف شیشه در مرند که قریب به ده سال به تعویق افتاده بود از دیگر اقدامات رستمی در دوران سکان داری شرکت صنایع خاک چینی ایران است.

همچنین در ادامه شفاف سازی روند مدیریتی، برگزاری دقیق کمیسیون معاملات در شرکت‌ ها و دعوت از نمایندگان هلدینگ و بازرسی برای حضور در مناقصه و مزایده های شرکت، ایجاد و راه اندازی کمیسیون فروش با حضور واحدهای نظارتی شامل حراست و حسابرسی داخلی و واحد فنی در شرکت خاک چینی را در دستور کار قرار داد. 

بزرگ ترین و مجهزترین کارخانه تولید بلوک و پانل بتنی سبک گازی اتوکلاو شده و نلات خشک در ایران در اول دی ماه سال۹۶ توسط شرکت صنایع خاک چینی ایران آغاز به تاسیس شده که تا آخر بهمن ماه سال ۹۹ این پروژه ۵۱درصد پیشرفت داشت و از زمان تصدی مدیریت رستمی در شرکت تاکنون این پروژه بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. 

گفتنی است، این بدان معنی است که با مدیریت  علی رستمی در طول ۷ ماه گذشته این پروژه ۴۰درصد پیشرفت داشته و اکنون آماده بهره برداری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مجید (خام وردی)
    مجید (خام وردی)

    Ok

    2 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24