Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیریت چهار بورس فعال در کشور تعیین تکلیف خواهد شد

پس لرزه خانه تکانی از نهاد ناظر به بورس ها می رسد

امیرحسین راسخی نژاد، بورس24 : بیستم مرداد ماه بود که سید احسان خاندوزی به عنوان وزیر جدید اقتصاد و دارایی انتخاب شد و تغییرات در بازار سرمایه از همان زمان بر سر زبان ها افتاد.

بازار سرمایه از دو سال پیش برای مسئولان کشور با اهمیت شده است ؛ چه برای حسن روحانی که تابستان سال گذشته به مردم توصیه کرد همه چیز را به بورس بسپارند و چه برای سید ابراهیم رئیسی که تنها نامزد ریاست جمهوری بود که در ۲۵ خرداد ۱۴۰۰از تالار بورس تهران بازدید کرد.

این طبیعی بود که به هر ترتیب تیم جدید دولت برنامه خاص خود را برای بازار سرمایه داشته باشد و در نهایت پس از گمانه زنی هایی که در مورد رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح می‌شد و حامد سلطانی نژاد به عنوان گزینه قطعی پیشنهادی مطرح بود، مجید عشقی به عنوان گزینه نهایی ، امضای سید احسان خاندوزی را برای جلوس بر کرسی ریاست بالاترین نهاد نظارتی بازار سرمایه گرفت.

 وعده رئیس جدید بازار: توسعه بازار سرمایه و بازار بدهی در دستور کار است

رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین مصاحبه خبری خود اعلام کرد که برنامه توسعه بازار سرمایه و بازار بدهی در دستور کار است و فلسفه سود در بازار سرمایه همراه با ریسک است.

او تاکید کرد : هیچ سودی در بورس  قابل تضمین نیست و تیم مدیریتی جدید سعی می‌کنند بازار را به شکلی هدایت کنند که مردم از بازار سرمایه نفع ببرند.

 پازل انتصاب ارکان به زودی تکمیل خواهد شد

چهارشنبه گذشته نیز، خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی وعده داد که در دوره جدید پیش رو ، مردم بر بازار سرمایه نظارت خواهند کرد.

اکنون بازار سرمایه در عالی ترین بخش های خود دستخوش تغییرات جدی شده است.چه در شورای عالی بورس که علاوه بر تغییر رئیس بانک مرکزی ، وزیر اقتصاد و وزیر صمت به عنوان اعضای اصلی ، اخیرا سید موسی میرفیض فلاح شمس ، علی سعیدی و احمد شعبانی به عنوان سه خبره مالی به عضویت این نهاد درآمدند و رسول سعدی هم به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی نیز به عنوان خبره بورس انرژی به عنوان اعضای جدید نهاد مزبور انتخاب شدند.چه در هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار که مجید عشقی ، علیرضا ناصر پور ، حسن فرج زاده و مهرداد مسعودی فر آمدند و از تیم قبلی تنها محسن خدابخش ماند.

حال نوبت ارکان بازار سرمایه و چهار بورس کشور است که برای مدیریت آن ها تعیین تکلیف شود.

شرکت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان مهمترین نهاد اجرایی بازار سرمایه در یک ماه اخیر به دنبال افشای نصب تعداد زیادی ماینر در ساختمان مرکزی خود با برکناری مدیرعامل مواجه شد و اکنون با سرپرستی محمود گودرزی معاون قبلی علی صحرایی اداره می‌شود.درباره پرونده پرهیاهوی ماینرهای شرکت بورس خبرها و اظهار نظرها ضد و نقیض است.در آخرین خبر رسمی تعداد بیت کوین های استخراج شده 3.5 بیت کوین عنوان شده بود که بالاتر از 2.8 اعلام شده در اخبار است.

آنچه دهقان در مورد ماینر ها می‌گوید

محمد علی دهقان دهنوی سه روز پیش در این زمینه گفته که «بر اساس مستندات موجود و بررسی‌های انجام شده و گزارش هایی که دریافت شده و همچنین توضیحاتی که از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بورس دریافت شده، این موضوع به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی گردد که در آن یک کمیته شامل دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس تصمیم می گیرند که تعدادی دستگاه ماینر خریداری و بهره‌برداری کنند.

وی خاطر نشان کرده بود : آنان ادعا می کنند که در آن زمان به دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده و در همین راستا در دو نوبت یکبار به تعداد ۵۰ دستگاه و یک نوبت به تعداد ۳۲ دستگاه ماینز خریداری شده است.

وی افزوده بود: این دستگاه‌ها در ابتدای سال ۹۹ خریداری و شروع به بهره‌برداری می شود اما به گفته آنان، در آن زمان استفاده از این دستگاه ها به شکل امروز، تخلف برشمرده نمی شده و راحت‌تر می‌توانستند کار را انجام دهند. بنابراین تا شهریورماه حدود سه و نیم بیت کوین ماین کردند و بعد هم آن را متوقف می کنند.»

بوی انفصال از شرکت بورس می آید/جایگزین مدیر عامل کیست؟

گفته می شود ، انفصال از خدمت نخستین عقوبت در انتظار مدیران برکنار شده بورس تهران است ، از مدیرعامل تا مدیر آی تی ، مدیر مالی و...

در هر حال باید به زودی شرکت بورس اوراق بهادار تهران از این بلاتکلیفی رهایی یابد.

در مقطع فعلی محمود گودرزی(سرپرست کنونی بورس)، محمد ابراهیم سرو اولیا( معاون سازمان) و امیر هامونی (مدیر عامل کنونی فرابورس) سه گزینه مطرح برای تصدی پست مدیریت عاملی بورس اوراق بهادار تهران هستند.البته درباره هامونی کوچ به یک تامین سرمایه مشهور و بزرگ هم مطرح است.

در بورس کالای ایران زمزمه ابقای حامد سلطانی نژاد مطرح است. در صورتی که او تمایل به ماندن نداشته باشد از محمد جواد جهرمی به عنوان مدیر جدید این بورس موفق یاد می شود.

به نظر می رسد که در شرکت بورس انرژی در مقطع فعلی شاهد تغییرات نخواهیم بود و علی نقوی در سمت خود ابقاء شده و  همچنان سکاندار بورس انرژی خواهد ماند.

در صورتی که امیر هامونی به شرکت بورس برود، احتمالا سروش خواجه حق وردی گزینه پیشنهادی مدیریت فرابورس ایران خواهد بود.

در شرکت سپرده گذاری مرکزی علیرغم ابقای حسین فهیمی اخیرا او با بیماری قلبی مواجه شده و با توجه به مطلوب نبودن حال عمومی وی ، ممکن است تغییرات مدیریتی در این شرکت نیز اتفاق بیافتد‌.

پرس و جوی خبرنگار بورس24 نشان می دهد : به احتمال زیاد تغییراتی در شرکت مدیریت فناوری بورس رخ می‌دهد و روح الله دهقان نیز در این سمت نخواهد ماند به ویژه آن که وزیر اقتصاد همزمان با تغییر مدیران بورس و معرفی افراد جدید وعده داد که بازار به لحاظ زیرساخت های نرم افزاری و آی تی نیز باید رشد کند و متحول شود.

درباره تغییر مدیران شرکت های اطلاع رسانی و خدمات بورس که اخیرا به توسعه مدیریت و آموزش تغییر نام داده و شرکت رایان بورس هنوز گمانه زنی جدی مطرح نشده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24