Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ایجاد امکانی برای افراد علاقمند به عدم ریسک، ریسک کمتر و دریافت سود ثابت هفدهمین شعبه سوپرمارکت مالی (FSM) در روز جاری در شعبه میرداماد تهران افتتاح شد. محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در مراسم رونمایی از هفدهمین شعبه سوپر مارکت مالی در روز جاری در جمع خبرنگاران گفت: برنامه افتتاح سوپر مارکت های مالی به عنوان یک بحث ارزشی در خط مشی توسعه فضای مالی کشور از سال گذشته در تامین سرمایه تمدن آغاز شد و...

برگزاری مراسم رونمایی از هفدهمین شعبه سوپر مارکت مالی

بورس24 : هفدهمین شعبه سوپرمارکت مالی (FSM) در روز جاری در شعبه میرداماد تهران افتتاح شد. محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در مراسم رونمایی از هفدهمین شعبه سوپرمارکت مالی در روز جاری در جمع خبرنگاران گفت: برنامه افتتاح سوپرمارکت های مالی به عنوان یک بحث ارزشی در خط مشی توسعه فضای مالی کشور از سال گذشته در تامین سرمایه تمدن آغاز شد.

او افزود: هدف از توسعه مجموعه سوپرمارکت های مالی، ارائه خدمات کامل و جامع به کلیه سرمایه گذاران است. شاید یکی از چالش های سال گذشته این است که وقتی به سرمایه گذاران اعلام می شود از این خدمات استفاده کنید، طبیعتاً باید طیف متنوعی در بستری برای آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در ابزارهای مالی و امکاناتی که در بازار سرمایه وجود دارد، منحصر به یک حوزه نیست. وقتی فردی در بازار سرمایه گذاری می کند باید متناسب با ریسک، شرایط و دانش و امکانات بتواند انتخاب های زیادی داشته باشد تا همه موارد را در کنار هم مشاهده کند.

او افزود: بسیاری از افراد توصیه به سرمایه گذاری را صرفاً در بازار سهام می دانند در صورتی که ابزارهای مالی بازار سرمایه کلیه طیف ها را در برمی گیرد. بنابراین وقتی یک سوپرمارکت مالی ایجاد و توسعه داده می شود، اولین گام خواسته های سرمایه گذاران است.

به گفته وی افرادی که علاقه به عدم ریسک یا ریسک کمتر و دریافت سود ثابت دارند، این امکان در سوپرمارکت های مالی فراهم است.

خواجه نصیری با اشاره به اینکه صندوق های با درآمد ثابت از سپرده های بانکی بهتر بوده و علاوه بر اینکه سود مناسب تری پرداخت می کنند، خدمات مستمر شبانه روزی، امکان احتساب سود برای هر چند روز و خدمات آنلاین را هم ارائه می کنند در خصوص نحوه ارائه خدمات سوپرمارکت های  مالی گفت: در سوپرمارکت های مالی، امکان خرید صندوق های سهامی، استفاده از خدمات کارگزاری،  خرید مستقیم سرمایه گذاری، فعالیت بیمه ای و خدمات بانکی هم وجود دارد. سرمایه گذار متناسب با برنامه ها و اهداف متصور، گزینه های متفاوت را با یک مراجعه انتخاب و سپس از بسترهای آنلاین و درگاه آی بی شاپ استفاده می کند.

مدیر عامل تامین سرمایه  تمدن با بیان اینکه یکی از نکات مهم در سوپرمارکت های مالی در مقایسه با بانک ها این است، که تفاوتی در ارائه خدمات به سرمایه گذاران خرد و کلان وجود ندارد گفت: بیش از 90 درصد سرمایه گذاران مجموعه، خرد بوده و میزان سود دریافتی آنها در صندوق های درآمد ثابت با سرمایه گذاران کلان تفاوتی ندارد. اهداف ایجاد سوپر مارکت های مالی شامل تنوع و عدالت در ارائه خدمات و انجام آن بصورت پیشرفته و کامل خلاصه شده است.

خواجه نصیری در پاسخ به سوا خبرنگار بورس24 در مورد چه میزان عملکرد مالی شرکتها در عکس العمل سرمایه گذاران در بازار موثر است گفت: بازار در چند ماه اخیر نشان داده علی‌رغم اینکه بسیاری از افراد بحث فقر دانش در بازار سرمایه را مطرح می‌کنند اما ؛ توجه سرمایه‌گذاران به وضعیت صورتهای مالی و وضعیت عملکرد شرکت ها خیلی  دقیق است یعنی علی‌رغم  اینکه اعلام  شده، بخش زیادی از سرمایه‌گذاران و فعالان خرد، فاقد دانش کافی هستند . ولی تجربه گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها نشان داده که تمام این موارد مورد توجه بازار قرار می‌گیرد و اگر صنعتی مانند صنعت پالایشگاهی در گزارشات ۶ ماهه دور از انتظار و یا با ابهاماتی در وضعیت اطلاعات خود مواجه شد که  با پیش‌بینی سرمایه گذاران تفاوت داشت ، نسبت به آن عکس العمل نشان دهند .

وی گفت: به طور مثال اگر  در بانکی مانند بانک ملت در خصوص نحوه تسعیر ارز یا مالیات مربوط به آن ابهاماتی وجود داشت که سرمایه‌گذاران  نسبت به  آن نکاتی داشتند آن موضوع را مدنظر قرار می دهند و این مسئله نشان می‌دهد که راه حل اصلی بهبود بازار تمرکز روی شفافیت  و حفظ حقوق سرمایه گذاران در اطلاعات مالی شرکت ها است.

به گفته، قطعاً فارق  از همه مواردی که درباره بازار مطرح می‌شود اگر مواردی در وضعیت صورت های مالی خود و اطلاعاتشان و نحوه تعاملات بین دولت و شرکت ها و نحوه تهیه صورت های مالی ، رعایت اصول حاکم بر این ها و قابلیت اتکا به اطلاعات مالی منتشره وجود داشته باشد و شرکت ها بتوانند با این شرایط سود خوبی سازند و ابهامات در خصوص وضعیت آتی آنها وجود نداشته باشد، بازار  هم آن را در عمل نشان می‌دهد و سرمایه گذاران  هم متضرر نمی‌ شوند

مدیر عامل تامین سرمایه تمدن گفت: تاکید همه کسانی که سال ها در بازار سرمایه فعالیت دارند این است که بازار باید در شرایط فعلی نسبت به ارائه صورت‌ های مالی درست، شفاف سازی روابط  شرکت ها، رفع ابهامات  که بخش از آن ممکن است به سمت دولت باشد وبه نظر می رسد که با توجه به تغییرات در دولت و وزرا  ،سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد و مجموعه وزارتخانه های کشور، با تدقیق و شفاف سازی  روابط و همچنین با پیگیری موضوع به طوری که مشخص شود که نحوه محاسبه روابط بین دولت و شرکت ها و وضعیت و آینده شرکت ها چگونه است، قطعا وضعیت بهتری خواهد داشت و سرمایه گذاران هم نسبت به  عملکرد شرکت ها  در صورت های مالی  تصمیمات  خوبی می گیرند. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24