Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اعلام کرد که رشد تصفیه شکر کارمزدی و شکر چغندری در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۴ درصدی تصفیه شکر کارمزدی و چغندری قچار

بورس24 : مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اعلام کرد که رشد تصفیه شکر کارمزدی و شکر چغندری در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۵۴ درصد رشد داشته است.

قربانعلی قربانی با بیان اینکه قند و شکر از جمله کالاهایی است که به دلیل فزونی تقاضا نسبت به عرضه داخلی، همواره در سال های گذشته مورد توجه بازرگانی دولتی بوده است و بدون واردات شکر خام نیازهای داخلی تامین نشده است.

وی در ادامه به خشکسالی و عدم ترغیب کشاورزان به کاشت چغندر قند اشاره کرد و افزود: با اعلام نرخ های جدید طی سال جاری صرفه کاشت چغندر برای کشاورزان افزایش یافته است.

قربانی به عملکرد شش ماهه شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال اشاره کرد و گفت: قند چهارمحال سال گذشته در عملکرد ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۹۹ معادل ۸۹۰۰ تن شکر خام مالکیتی را تصفیه کرد و شکر تولیدی از چغندر برای این شرکت طی این دوره کمی بیش از ۱۰ هزار تن بوده است.

وی از تصفیه ۱۴۵۰۰ تن شکر کارمزدی خبر داد که در بین هر سه محصول شکر تولیدی از چغندر حاشیه سود عملیاتی بالاتری نسبت به سایر محصولات دارد و توضیح داد: حال در مقایسه با عملکرد سال گذشته در ۶ ماهه نخست امسال شکر خام مالکیتی به ۲۰۴۰ تن و شکر تولیدی از چغندر به بیش از ۱۵۰۰۰ تن رسیده است که این رشد حدود ۵۰ درصدی در تولید شکر چغندری می تواند نکته مثبتی برای گزارش ۶ ماهه نخست باشد.

مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال، اصلی ترین دلیل کاهش تولید تصفیه شکر را عدم صرفه واردات شکر به دلیل قیمت دستوری دانست و گفت: البته افزایش جذب چغندر در سال جاری به خوبی جبران این کاستی را کرده و محصولی با حاشیه سود بالا جایگزین محصولی با حاشیه سود کمتر شده است.

او می گوید که به لحاظ ریالی، رشد تصفیه شکر کارمزدی و شکر چغندری در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ مجموع فروش را به ۲۱۱۰ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه به ۶ ماهه سال گذشته یعنی ۱۳۶۳ میلیارد ریال رشد ۵۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

قربانی تاکید کرد: قند چهارمحال عموما در ۶ ماهه دوم سال به دلیل جذب چغندر بالاتر و عیار مناسب چغندرها با توجه به شرایط اقلیمی منطقه، سود عملیاتی و فروش بالاتری را نسبت به ۶ ماهه اول تجربه می کند.

به گفته وی؛ قندچهارمحال در طی دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸، سود خالص ۲۵۰ میلیارد ریالی را در صورت های مالی شناسایی کرد، این رقم در سال ۹۹ به بیش از ۵۱۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: این در حالی است که رویه فروش و وضعیت عملیاتی شرکت می تواند برای سال ۱۴۰۰ رشد سودآوری سهم را تضمین کند ضمن آنکه در سه ماهه نخست (آخرین گزارش ارسالی) نیز رشد ۲.۸ برابری سود خالص نسبت به سه ماهه ۹۹ در صورت سود و زیان نشسته است و احتمال افزایش سود خالص برای سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال های اخیر و در ادامه این سیکل سه ساله دور از ذهن نخواهد بود.

منبع خبر: بورس امروز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24