Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : در جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه چه گذشت؟ ارزیابی اولیه از این نشست حکایت از آن دارد که بازاری ها به دنبال لیدری قوی و با ثبات هستند تا خط مشی بورس را با روشی صحیح و کارشناسی مشخص کنند. حال باید دید این جلسات هم فکری با بزرگان بورس ، تاثیر مثبتی بر روند بازار دارد یا خیر؟ جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج پتروشیمی فارس در خصوص جزئیات جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار و مدیران شرکت های بزرگ بازار به خبرنگار بورس ۲۴گفت: آنچه که از جلسه برداشت می شد این بود که مسئولین دولت ، مسئولین سازمان بورس و فعالان بازار در یک موضوع اساسی یعنی آرامش در بازار هم نظر هستند و می‌خواهند جلوی هر چه آرامش بازار را خدشه دار می‌کند، گرفته شود.

جمع بندی حقوقی های بزرگ برای حمایت از سهام / در جلسه امروز بازیگران عمده بازار چه گذشت؟

بورس24 : در جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار سرمایه چه گذشت؟ ارزیابی اولیه از این نشست حکایت از آن دارد که بازاری ها به دنبال لیدری قوی و با ثبات هستند تا خط مشی بورس را با روشی صحیح و کارشناسی مشخص کنند. حال باید دید این جلسات هم فکری با بزرگان بورس ، تاثیر مثبتی بر روند بازار دارد یا خیر؟

جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج پتروشیمی فارس در خصوص جزئیات جلسه امروز وزیر اقتصاد با فعالان بازار و مدیران شرکت های بزرگ بازار به خبرنگار بورس24 گفت: آنچه که از جلسه برداشت می شد این بود که مسئولین دولت ، مسئولین سازمان بورس و فعالان بازار در یک موضوع اساسی یعنی آرامش در بازار هم نظر هستند و می‌خواهند جلوی هر چه آرامش بازار را خدشه دار می‌کند، گرفته شود.

در آرامش بازار، هم‌نظریم

ربیعی گفت:  وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس تأکید داشتند که ساز و کارهای فنی بازار باید در بازار سرمایه کارکرد داشته باشد و تصمیمات و اظهار نظرات غیرکارشناسی نباید بازار را به هم بریزد و موجب ایجاد عدم اطمینان در بازار سرمایه شود.

به گفته وی، این موارد نقطه شروع خوبی برای اولین جلسه وزیر بود و فعالان بازار  از جمله شرکت‌های بزرگ هلدینگ و تامین سرمایه ها مواردی که در بازار تاثیر منفی می گذارند و آرامش بازار را می گیرند بیان کردند.

به گفته او، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس هم اظهار داشتند که یا ما اقداماتی انجام داده‌ایم که به زودی نتایج آن مشخص می شود و یا اقداماتی در دست  داریم که به زودی اعلام خواهد شد.

قیمت گذاری دستوری ؛ ممنوع...

ربیعی افزود: در این جلسه همچنین به صورت مصداقی هم مطرح شد که در مورد قیمت گذاری خودرو تصمیم‌گیری شود و یا در مورد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها با همکاری وزارت نفت اقدامات لازم انجام گردد.افزون بر این ، قرار است در جهت کنترل بازار اقداماتی انجام شود و تصمیمات لازم اتخاذ شود و از طرفی حقوقی ها و  فعالان بزرگ بازار که معتقدند قیمت های بازار جذاب و منطقی است، از سهام خود حمایت به ‌عمل آورند تا اعتماد به بازار برگردد .

همه ، اوراق تبعی منتشر کنند

وی افزود: خیلی از شرکت‌ها اعلام کردند که برای سهام خود اوراق تبعی منتشر کرده‌اند که سهامداران با خرید آن می‌توانند سهام خود را بیمه کرده و در سررسید سهام خود را با سود حداقل بالاتر از سود بانکی تضمین کنند، در همین راستا قرار شد  سایر شرکت‌ها که اوراق تبعی منتشر نکردند، این کار را انجام دهند.

این مقام مسئول در هلدینگ خلیج فارس گفت: در این جلسه  همچنین به موضوع بازارگردانی اشاره شد و قرار شد با رفع ایراداتی که ذکر شده این بازارگردانی برای شرکت ها ادامه پیدا کند .در مجموع این جلسه قدم مثبتی بود و قرار شد ادامه پیدا کند و مسائل بازار از زبان فعالان بازار به صورت مستقیم به وزیر اقتصاد منتقل گردد.

حمایت از فارس و زیر مجموعه ، کاملا منطقی

ربیعی در خصوص سهم فارس و زیر مجموعه های آن نیز گفت: بحث حمایت از سهام  هلدینگ به صورت منطقی در دستور کار بوده و همچنان از طریق صندوق بازارگردانی خلیج فارس ادامه خواهد داشت. حمایت منطقی یعنی به صورت مصنوعی نباشد و  بازار گردان و سهامداران عمده طوری از سهام خود حمایت کنند تا این احساس در بازار ایجاد شود که سهام در قیمت های کنونی ارزنده است.

وی گفت: سهام خلیج فارس به دلیل تشکیل مجمع و مصوبه افزایش سرمایه  متوقف شده ولی سایر سهام زیر مجموعه، امروز  قابل معامله  و مثبت بودند.  مصوبه هیئت مدیره در مورد افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده و بازگشایی نماد در اختیار بورس تهران است که  پس از  بازگشایی، حتماً حمایت منطقی روی سهم انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24