Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

تارا، محصول جدیدترین پلتفرم به روز و اختصاصی گروه صنعتی ایران خودرو است که در آینده نزدیک خودرو های متنوعی در کلاس های مختلف را در کنارش خواهد دید اما به عنوان دستاوردی مهم در نیمه دوم سال 1400، نسخه اتوماتیک این خودرو با مجموعه جدید و جامعی از امکانات به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در حالی آماده ورود به خیابان ها است که می توان آن را به نوعی ایمن ترین و مجهز ترین خودرو کشور از نظر سطح امکانات و مشخصات ایمنی دانست.

درباره «تارا»

بورس24 : تارا، محصول جدیدترین پلتفرم به روز و اختصاصی گروه صنعتی ایران خودرو است که در آینده نزدیک خودرو های متنوعی در کلاس های مختلف را در کنارش خواهد دید اما به عنوان دستاوردی مهم در نیمه دوم سال 1400، نسخه اتوماتیک این خودرو با مجموعه جدید و جامعی از امکانات به همراه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در حالی آماده ورود به خیابان ها است که می توان آن را به نوعی ایمن ترین و مجهز ترین خودرو کشور از نظر سطح امکانات و مشخصات ایمنی دانست.

پنچ ستاره کیفی در انتظار تارا

تارا اتوماتیک، با ورود به بازار در صدر محصولات بومی صنعت خودرو قرار خواهد گرفت و به عقیده فرشاد مقیمی؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، پس از کسب 4 ستاره کیفی توسط نسخه دستی این خودرو، نسخه اتوماتیک تا پایان سال موفق به کسب 5 ستاره کیفی خواهد شد و این گروه صنعتی به صورت کلی در نظر دارد تا هیچ خودرویی دیگر با سه ستاره کیفی به تولید نرسد و تمامی خودروها در سطوح اول و دوم کیفی قرار بگیرند.

تارا، محصولی استراتژیک با سرعت رشد داخلی سازی قابل توجه است که به گفته مدیرعامل ایران خودرو تا کنون 3هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه آن انجام شده است  .

قلب تارا کم مصرف و اما پرتوان می زند

در قلب تارا اتوماتیک مانند نسخه دستی پیشرانه تی یو 5 پلاس با حداکثر توان 113 اسب بخار و حدکثر گشتاور 144 نیوتون متر قرار دارد که از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مشابه گیربکس استفاده شده در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به محور جلو این خودرو منتقل می شود. تارا بر اساس اعلام ایران خودرو در نسخه اتوماتیک و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ترکیبی 7.29 لیتر در صد کیلومتر را ارائه می کند که حدود یک تا دو لیتر کمتر از خودروهای مشابه در بازار است.

در بخش ایمنی، تارا همانند نسخه دستی به تکنولوژی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم کنترل کشش TCS،سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA،ترمز کمکی EBA و ترمز ضد قفل ABS مجهز شده که آن را به اولین و تنها خودرو صنعت ایران با این تکنولوژی ها بدل می کند. نسخه اتوماتیک تارا علاوه بر این تکنولوژی ها فراتر از نسخه دستی به کیسه های هوای جانبی در کنار کیسه های هوای جلو نیز مجهز شده است که شمار ایربگ ها را به 4 عدد افزایش می دهد و از دوربین عقب نیز در کنار سنسور عقب، و دیگر تجهیزات ایمنی استفاده می کند.

تفاوت تارا دستی و اتوماتیک

در نمای ظاهری مهمترین تغییرات تارا اتوماتیک نسبت به نسخه دستی، شیشه های دودی عقب در کنار سولار بودن آن مشابه نسخه دستی، جایگزینی رینگ 16 اینچی آلومینیومی  پره ای به جای رینگ 15 اینچی فولادی نسخه دستی، اضافه شدن قابلیت تا شوندگی به آینه های جانبی برقی راهنمادار مجهز به گرم کن و سانروف برقی است. این تغییرات با همراهی طرح جدید جلوپنجره این مدل را از نسخه دستی متمایز می کند.

نسخه  تارا اتوماتیک ، همانند مدل دستی به کروز کنترل و محدود کننده سرعت،کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی 7 اینچ، فرمان برقی وسیتم تهویه برقی دیجیتال است اما برای ورود به کابین و استارت خودرو آپشن ورود بدون کلید و استارت دکمه ای به نسخه اتوماتیک افزوده شده است و روکش صندلی ها ازجنس ترکیب چرم و پارچه با قابلیت تنظیم برقی-دستی هر دو صندلی جلو(6حالبته برای صندلی راننده و 4 حالته برای صندلی جلو) هستند و فرمان و دسته دنده نیز به تبعیت از آن به روکش چرم مجهز شده اند. همچنین بهره گیری از زیرآرنجی در جلو و نمد زیر درب موتور از دیگر تغییرات نسخه اتوماتیک نسبت به نسخه دستی به حساب می آید. یکی دیگر از تکنولوژی های این خودرو که برای نخستین بار در یک خودرو بومی مورد استفاده قرار گرفته سنسور نور و باران است که به صورت اتوماتیک این آپشن ها در مواقع نیاز برای خودرو فعال می کند.

تارا اتوماتیک همانند نسخه دستی با صندوق بار 640 لیتری و ظرفیت 50 لیتری مخزن سوخت، خودرویی ایده آل برای خانواده های ایرانی به حساب می آید که علاوه بر فضای بزرگ بار، امکان تردددر مسافت های طولانی با کمترین نیاز برای توقف جهت سوخت گیری را نیز فراهم می کند. این در حالی است که عمده خودروهای هم کلاس این خودرو ظرفیت مخزن سوختی حدود 40 تا 45 لیتر دارند و این مساله از جمله مزایای تارا است.

تارا اتوماتیک معادلات بازار را برهم می زند

تارا اتوماتیک برای تغییر معادلات بازار سدان های کلاس C وارد میدان شده و بدون شک در آینده نزدیک جایگزین قابل قبولی برای خودروهای مونتاژی پیشین خواهد شد و خودرویی متفاوت و ایده آل برای بازارهای صادراتی خواهد بود. خط تارا روزانه 150دستگاه  تولید دارد که به تدریج  به روزانه 400 دستگاه افزایش خواهد یافت.

منبع خبر: ایکو پرس

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24