Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : روز چهارشنبه هفته گذشته، اعلام شد که برخی محصولات گروه سایپا و ایران خودرو به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش نرخ دریافت کرده اند. در همین راستا نماد این شرکت ها با استقبال عمومی سهامداران مواجه شد و گرچه نماد سایپا و ایران خودرو متوقف بود اما ؛ همه انتظار داشتند که شنبه سبز و پر خریدی در راه باشد.

توقف ایران خودرو و سایپا تا ارائه شفاف سازی دقیق

بورس24 : روز چهارشنبه هفته گذشته، اعلام شد که برخی محصولات گروه سایپا و ایران خودرو به طور متوسط ۱۵ درصد افزایش نرخ دریافت کرده اند.

در همین راستا نماد این شرکت ها با استقبال عمومی سهامداران مواجه شد و گرچه نماد سایپا و ایران خودرو متوقف بود اما ؛ همه انتظار داشتند که شنبه سبز و پر خریدی در راه باشد.

به ناگاه و یک شبه با دستور رئیس جمهوری قیمت محصولات به قبل از آبان ۱۴۰۰ برگردانده شد و  این شوک منفی ، روند بازار سهام را تحت تاثیر قرار داد. 

از آنجایی که خودروسازان متحمل زیان هستند و نمی‌توانند هزینه‌های خود را پوشش بدهند به همین دلیل در حال رایزنی با وزارت صمت برای افزایش نرخ محصولات هستند و این کش و قوس همچنان ادامه دارد. به همین دلیل نماد سایپا و خودرو تا حداقل ۱۰ روز آینده، متوقف می ماند تا در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات و با ارائه اطلاعات کافی شفاف‌سازی شود.

یک مقام نظارتی در این باره به خبرنگار بورس24 گفت: نماد این دو خودرو ساز به مدت ۱۰ روز کاری تعلیق شده است. یعنی تا ۱۰ روز کاری آینده ممکن است نماد این دو شرکت بازگشایی شود.

وی گفت: با توجه به شرایط این دو خودرو ساز، مدیران شرکت ها به دنبال پیگیری موضوع در جهت ساماندهی نحوه قیمت گذاری محصولاتشان هستند، به همین دلیل تا پیگیری و وصول نتیجه نماد این دو شرکت متوقف می‌ماند.

این مقام نظارتی گفت: به هر حال باید شفاف سازی لازم صورت بگیرد که چه برنامه ای برای قیمت خودرو در دستور کار است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24