Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رونمایی از سریال کلاهبرداری در سیستم بازار سرمایه، از جایی شروع شد که تماس هایی با پرسنل کارگزاری ها برای دریافت اسامی و لیست پرسنل گرفته شد. از این رو، شرکت بورس طی نامه ای به مدیران کارگزاری ها اعلام کرد که باید هوشیارانه تر با تماسهای مشکوک برخورد کرده و اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد، ظاهرا تا کنون مورد خاصی در این زمینه رخ نداده اما، به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است!

هشدار شرکت بورس درباره کلاهبردارانی که سراغ کارمندان کارگزاری ها می روند

بورس24 : رونمایی از سریال کلاهبرداری در سیستم بازار سرمایه، از جایی شروع شد که تماس هایی با پرسنل کارگزاری ها برای دریافت اسامی و لیست پرسنل گرفته شد. از این رو، شرکت بورس طی نامه ای به مدیران کارگزاری ها اعلام کرد که باید هوشیارانه تر با تماسهای مشکوک برخورد کرده و اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص صورت بگیرد، ظاهرا تا کنون مورد خاصی در این زمینه رخ نداده اما، به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است!

علی بهشتی روی، مدیر امور اعضا شرکت بورس در خصوص اتفاق اخیر در شرکت های کارگزاری پیرامون اخاذی و کلاهبرداری از پرسنل به خبرنگار بورس24 گفت:  طی تماس یکی از کارگزاری ها با این واحد، اعلام شد که شخصی تماس گرفته و خود را از کارکنان سازمان و شرکت بورس معرفی کرده و درخواست دریافت لیست شعب و دفاتر و اسامی پرسنل داشته که متاسفانه این لیست به شخص داده شده است.

وی گفت: سپس از جانب این شخص کلاهبردار، تماس هایی با اشخاص لیست گرفته شده و از این افراد به عناوین مختلف درخواست وجه شده است. پیرو این موضوع و موارد مشابه در سایر کارگزاری ها به این موضوع ورود کردیم و نامه ای به همه کارگزاران ارسال شده تا هشیارانه تر با این افراد برخورد شود.

بهشتی روی گفت: این موارد در طی سال های گذشته بارها تکرار شده و نکته اینجاست که این افراد از جزییات پرداخت و واریز وجوه به پرسنل آگاه هستند و به همین دلیل باید دقت بیشتری از سوی کارگزاری ها صورت بگیرد.

وی گفت: شرکت بورس و سازمان در بخش امور اعضاء ، با کارگزاران از دو مسیر، سامانه جامع امور اعضاء و یا سامانه اتوماسیون در ارتباط است و هیچ رابطه مالی بین امور اعضا و شرکت های کارگزاری وجود ندارد. از طرفی خود شرکت بورس هم با مالی شرکت ها در ارتباط است نه اشخاص.

به گفته وی، در مواجه با این اتفاقات، مشخصا هیچ مسئولیتی شامل شرکت بورس نمی‌شود و ما فقط وظیفه اطلاع رسانی داریم و اگر هر نوع کلاهبرداری تحت هر عنوان و سوژه ای اتفاق بیفتد، به شرکت بورس مربوط نمی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که روش های پیگیری این اشخاص چگونه خواهد بود گفت: دوستان باید به پلیس فتا یا  نیروی انتظامی مراجعه کنند و از طریق شماره تلفن ها و یا شماره حساب موارد کلاه‌برداری بررسی شود، که در مسئولیت شرکت بورس نیست. توجه شود که معمولا کلاهبرداری در دفاتر دور از شعبه مرکزی و مناطق دور اتفاق می ‌افتد و باید در این خصوص  اطلاع رسانی لازم از سوی کانون کارگزاران به دفعات صورت بگیرد.

شرکت بورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24