Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نماد «کویر» روز 18 آبان به دلیل برگزاری مجمع جهت تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه متوقف شد که این نماد امروز بازگشایی خواهد شد.

«کویر» در برابر قطع گاز صنایع بیمه شد؛ خرید شمش مورد نیاز برای تولید تا پایان سال

بورس24 : نماد «کویر» روز 18 آبان به دلیل برگزاری مجمع جهت تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه متوقف شد که این نماد امروز بازگشایی خواهد شد. درخصوص آخرین وضعیت شرکت فولاد سپید فراب کویر با سالار خوروش، مدیرخرید این شرکت گفت و گو کرده ایم. او درباره وضعیت شرکت در آبان ماه گفت: در آبان ماه وضعیت بهتری داشته ایم، تلاش کردیم که تولید خود را به بالای یک میلیون تن در سال برسانیم. شرکت در حدود یک میلیون و دویست هزار تن محصولات میلگرد ساختمانی و کلاف های صنعتی تولید می کند و  تولیدمان شمش های آلیاژی،فولادهای ساختمانی است  که برای برخی تولیدکنندگانی داخلی در کشور تأمین می‌کنیم.

خوروش درباره تااثیرگذاری قطعی برق بر تولید این شرکت گفت: تا ابتدای تیر ماه وضعیت خوبی داشتیم اما، مشکل قطعی برق در تابستان منجر شد که تولیدات شرکت دچار مشکل شود، در حالت عادی  بین ۸۰ تا ۹۰ هزار تن تولید ماهیانه شرکت است که، متأسفانه در تیر و مرداد و شهریورماه، ما و سایر صنایع فولادی کشور دچار معضل شدیم.

وی افزود: در اواسط شهریور ماه مشکلات برق برای کشور حل شد، همینطور در دولت جدید دوستان در وزارت صمت و ایمیدرو شیوه نامه جدیدی را به روز رسانی کردند و با حل مشکلاتمان، تولید به حالت طبیعی رسید.  ️حدود دو هفته پیش شیوه نامه جدیدی عملیاتی شد، که البته جلسات متعددی برگزار شد  و طی این شیوه نامه عرضه های بلند مدت در بورس رقم خورد.

امیدواری به جبران کاهش تولید نیمه اول سال

این مقام مسئول درباره وضعیت فروش شرکت گفت: ️در مورد وضعیت فروش، یکی از اهداف  اصلی شرکت صادرات آن است. در سال ۹۹ حدود ۴۸ درصد تولیدات شرکت صادر شده و هدفگذاری برای سال ۱۴۰۰، رسیدن به صادرات ۶۵ درصدی تولیدات است.  امیدواریم تا پایان سال افزایش ۱۵ درصدی صادرات را محقق کنیم و اطلاعات در سامانه کدال افشا خواهد شد. البته امیدواریم در ۶ ماهه دوم سال تولید خوبی داشته باشیم و کاهش تولید دو ماه و نیم  ابتدای سال را جبران کنیم.

خوروش درباره قطع گاز صنایع در فصل سرما گفت: یکی از چالش‌های پیش روی واحدهای تولیدی قطع گاز است، که با تدابیری که مدیر عامل شرکت در نظر گرفته، در حال رایزنی هستیم تا مشکلات گاز برای شرکت ایجاد نشود، چرا که ما یکی از بزرگترین شرکت‌های تامین کننده قطعات مهم خودرویی هستیم  و تامین صنایع خودرو ساز را برعهده داریم  و قطعا نباید برای این صنایع مشکلی ایجاد گردد. گرچه در صنایع زنجیره فولاد ، ما گاز کمتری مصرف می کنیم .

وی درخصوص خرید محصول از بورس کالا گفت: در مورد عرضه های بلند مدت در بورس کالا، چادرملو،جهان فولاد سیرجان و فولاد کاوه جنوب کیش که بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده شمش فولاد هستند، عرضه سه ماه آینده خود را، یعنی تولیدات، دی ،بهمن و اسفند ماه خود را در بورس کالا تحت عنوان (عرضه های بلند مدت،) عرضه کردند و ما توانستیم  میزان نیاز  سه ماهه پایانی سال خود را خریداری و یا به اصطلاح پیش‌خرید کنیم.

خوروش گفت: با این شرایط ما می‌دانیم که تا پایان سال، شمش مورد نیاز خود را تامین کردیم و برای تولیدات و فروش راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم. یعنی مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کرده ایم و قطعی گاز برای ما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24