Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق طلای سرخ نوویرا مطرح کرد: آینده صندوق طلای سرخ در حال حاضر همبستگی بسیاری با کالای زعفران دارد. بازار زعفران ایران چند سالی است که مورد غفلت واقع شده و آن‌طور که باید به آن توجه نشده است، ایران 90درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند و تولیدکننده عمده این کالا در دنیا هستیم. این بدیهی است که قیمت بورس کالای ایران که به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری داخلی کالای زعفران است در قیمت‌های دنیا لحاظ شود و موردتوجه قرار گیرد...

دلایل اقبال به نماد «نهال» در بورس

بورس24 : مدیر سرمایه‌گذاری صندوق طلای سرخ نوویرا مطرح کرد: آینده صندوق طلای سرخ در حال حاضر همبستگی بسیاری با کالای زعفران دارد. بازار زعفران ایران چند سالی است که مورد غفلت واقع شده و آن‌طور که باید به آن توجه نشده است، ایران 90درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند و تولیدکننده عمده این کالا در دنیا هستیم. این بدیهی است که قیمت بورس کالای ایران که به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری داخلی کالای زعفران است در قیمت‌های دنیا لحاظ شود و موردتوجه قرار گیرد.

ابوالفضل جعفری ماهوک، رئیس سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان نوویرا و مدیر سرمایه‌گذاری صندوق طلای سرخ نوویرا، در گفت‌وگو با بورس24 در رابطه صندوق نهال گفت: صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوویرا به‌عنوان یک صندوق سرمایه‌گذاری کالایی در آذرماه 1399 نزد سازمان بورس اوراق بهادار ثبت شد و دی‌ماه همان سال هم پذیره‌نویسی شده و مجوز فعالیت گرفت. در حوزه صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر کالا، تجربه صندوق‌های مبتنی بر طلا را داریم اما در حوزه کالای کشاورزی تاکنون ورود نداشتیم. به دلیل اهمیتی که کالاهای کشاورزی داشتند به‌ویژه زعفران، سبدگردان نوویرا اقدام به تأسیس این صندوق کرد.

وی در خصوص بازدهی مناسب صندوق نهال افزود: با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر کالای کشاورزی صندوق‌هایی هستند که تعداد دو صندوق بیشتر از این نوع صندوق‌ها در بازار وجود ندارند و عمرشان به یک سال هم نمی‌رسد، به همین دلیل اوایل دریافت مجوز فعالیت این صندوق‌ها در بازار سرمایه به دلیل ابهامی که داشتند شاید اقبال مناسبی از سوی بازار صورت نگرفت و سرمایه گذاران این صندوق در ماه های ابتدایی بدلیل عدم رشد قیمت واحدهای سرمایه گذاری، اذیت شدند. اما به دلیل اینکه در چند ماه اخیر اقبال در بازار زعفران بسیار زیاد شد و این بازار بازدهی بسیار خوبی را دیده و قیمت زعفران رشد زیادی را داشته به تبع آن صندوق سرمایه‌گذاری طلای سرخ نوویرا هم که به‌صورت ویژه در زعفران سرمایه‌گذاری کرده است، از این موضوع متأثر شده و با رشد NAV و به تبع آن افزایش قیمت واحدهای سرمایه گذاری، بازده مناسبی نصیب سرمایه گذاران کرده است.

رئیس سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان نوویرا در ادامه در خصوص آینده این صندوق بیان کرد: آینده صندوق طلای سرخ در حال حاضر همبستگی بسیاری با کالای زعفران دارد. بازار زعفران ایران چند سالی است که مورد غفلت واقع شده و آن‌طور که باید به آن توجه نشده است، ایران 90درصد زعفران دنیا را تولید می‌کند و تولیدکننده عمده این کالا در دنیا هستیم این بدیهی است که قیمت بورس کالای ایران که به‌عنوان مرجع قیمت‌گذاری داخلی کالای زعفران است در قیمت‌های دنیا لحاظ شود و موردتوجه قرار گیرد. ما تجربه قیمت‌های جهانی را در سطوح سه هزار دلار و چهار هزار دلار برای هر یک کیلو را داریم. اما به دلایلی در حال حاضر به محدوده 500 دلار رسیده و این نه برای تولیدکننده زعفران مناسب بوده و نه برای صادرکننده و نه برای جایگاه ایران در بازار جهانی زعفران. تلاش‌های زیادی در این حوزه در حال انجام است تا قیمت زعفران ایران به سطوح قبلی خود بازگردد. با توجه به رشدی که این مدت بازار زعفران داشته این قیمت در حال حاضر به حدود هزار دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که همچنان روند خود را به سمت دو هزار دلار یا سه هزار دلار در مرحله اول ادامه دهد تا به سطوحی که مدنظر است برسد.

وی اظهار کرد: به‌طورقطع نهال هم از این موضوع متأثر خواهد شد. با توجه به اینکه بازار در حال حاضر روال مناسبی دارد و روبه‌رشد است اما از ریسک تک‌محصولی بودن این صندوق نمی‌توان غافل شد اما برنامه‌هایی داریم که این صندوق از حالت تک‌محصولی خارج شده و گسترش یابد، اقداماتی در این راستا انجام شده و به مراحل خوبی رسیده است. طی ماه‌های آینده خبرهای بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران این صندوق خواهیم داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24