Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امروز بعید به نظر می‌رسد بازار جالبی داشته باشیم. ریزش جدی قیمت نفت و فلزات رنگین در روزهای پایانی هفته تحت تاثیر شیوع ورژن جدید کرونا در آفریقای جنوبی می‌تواند عاملی برای فشار عرضه در سهام کامودیتی‌محور و در نتیجه شاخص کل باشد.

بندبازی در مرز کانال 1.4 میلیون

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه بی‌رمق و کم حجم آغاز کرد و در نتیجه این رویداد شاخص کل با افت حدود 10 هزار واحدی باری دیگر کانال 1.4 میلیون واحدی را از دست داد. نکته جالب اینکه رفت و برگشت به این کانال به قدری تکرار شده که سطح مذکور دیگر هیچ نقش اساسی به عنوان حمایت یا مقاومت ندارد. بازار این روزها در شرایطی روند نوسانی و فرسایشی به خود گرفته که دلار در حال فتح کانال 29 هزار تومانی است اما ضعف نقدینگی و عدم اعتماد به شرایط موجود زیر سایه ابهامات اقتصادی و سیاسی موجب شده تا معامله‌گران با وجود شرایط بنیادی مطلوب و P/E جذاب در بسیاری از سهام تمایل چندانی برای خریدهای پر حجم و رو به جلو نداشته باشند. 

این روزها بحث تحولات ارزی و نرخ دلار در بودجه 1401 ذهن بازار را درگیر کرده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که ۲ خبر مهم ارزی به زودی به بازار می‌رسد که می‌تواند فضای مهمی را برای سهامداران به وجود آورد. خبر اول این است که نرخ تسعیر ارز در بودجه ۱۴۰۱ تغییر کرده و دیگر چیزی به نام ارز 4.200 تومانی وجود ندارد. دلار نیما نرخ ارز در دسترس مبنای تسعیر قرار می‌گیرد که عددی حوالی 23 تا 24 هزار تومان است. این عدد باعث خواهد شد به تمامی گمانه‌زنی‌ها و اتفاقات خاص پایان داده شده و تحلیلگران نرخ مشخصی را برای خود ترسیم کنند.

در سوی دیگر حذف ارز 4.200 تومانی برای بخش‌هایی از بازار هم مهم است و گروه غذایی و داروسازی از این رویداد منتفع می‌شوند. همچنین در گروه بانکی نیز نرخ تسعیر ارز تغییر چشمگیری می‌کند و این رویداد تاثیر مثبتی بر سود آنها خواهد گذاشت. اما در سوی دیگر گفته می‌شود طبق تعامل بانک مرکزی و سازمان بورس، به برخی شرکت‌ها که در سامانه نیما رفع تعهدات ارزی را از درصدی بالاتر در کارنامه خود داشته باشند این امکان و اجازه داده می‌شود تا بخشی از دلار خود را با نرخ‌های متفاوت‌تر به فروش برسانند. زمزمه دیگری هم شنیده می‌شد که با آزاد شدن دلارهای بانک مرکزی، پتروشیمی‌ها و یا برخی صادرکنندگان دیگر اجازه دارند نرخ رقابتی را در بازار نیما آغاز کنند. این موضوع باعث خواهد شد نرخ تسعیر این شرکت‌ها افزایش و در نتیجه سود آنها تقویت شود.

برای امروز بعید به نظر می‌رسد بازار جالبی را داشته باشیم. ریزش جدی قیمت نفت و فلزات رنگین در روزهای پایانی هفته تحت تاثیر شیوع ورژن جدید کرونا در آفریقای جنوبی می‌تواند عاملی برای فشار عرضه در سهام کامودیتی‌محور و در نتیجه شاخص کل باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24