Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی توسط ایمیدرو سرعت گرفت، ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شناسایی شد.

معاون وزیر صنعت: ۶ میلیارد دلار به ارزش ذخایر معدنی کشور افزوده شد

بورس24 : معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دهه اخیر که فعالیت‌های اکتشافی توسط ایمیدرو سرعت گرفت، ۶ میلیارد دلار ذخیره برجا در معادن کشور شناسایی شد.

«وجیه‌اله جعفری» در مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست ایمیدرو افزود: این سازمان در تلاش برای مدیریت نقدینگی، به سمت توسعه زیرساخت ها و تقویت صنایع پایین‌دستی معدن و صنایع معدنی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان‌داشت: امروزه با توجه به تجاربی که شرکت‌های بزرگ دارند، ایجاد کارخانه‌های جدید تولید محصولات معدنی اقدام پیچیده و دشواری نیست، بلکه فراهم کردن امکاناتی همچون انرژی برق، گاز و آب و همچنین توسعه جاده و خط ریلی اهمیت وافر دارد.

وی ادامه‌داد: سیاست ایمیدرو تسهیل‌گری برای توسعه است و اکنون توسعه زیرساخت‌ها و تقویت صنایع پایین‌دستی برای تولید محصولات کیفی اولویت بالاتری برای کشور دارد.

جعفری با اشاره به برنامه شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی برای سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد دلاری در این حوزه، گفت: تا افق ۱۴۰۴ این برنامه در دست اجرا است و ایمیدرو برای تسهیل در دستیابی به این هدف، راهبری ایجاد ۱۲هزار مگاوات نیروگاه برق توسط شرکت‌های بزرگ را برعهده گرفته است.

وی ادامه‌داد: اکتشافات انجام شده و ذخایر شناسایی شده در مناطق کم‌برخوردار مرکز و شرق کشور بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین بیان‌داشت: این سازمان اقدام‌های خود در جهت شفاف‌سازی را معطوف به اصلاح ساختار و فرایندها کرده است.

جعفری اضافه‌کرد: یکی دیگر از اقدام‌های سال‌های اخیر ایمیدرو در جهت شفاف‌سازی، واگذاری سیستم استخراج و فروش محصولات به بخش خصوصی بوده است به طوری که ضمن کناره گیری دولت از اجرا، به تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و توسعه و در عین حال رصد، نظارت و مدیریت از سوی حوزه دولتی پرداخته است.

منبع خبر: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24