Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل اعتضاد غدیر: در شرکت برق انرژی ۲۳۵۰ مگاوات ظرفیت موجود داریم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در حال احداث داریم که ۶ درصد برق کشور در این مجموعه مدیریت می‌شود .

فهرستی از دارایی های ارزشمند اعتضاد غدیر

بورس24 : کاوه بوستانی مدیرعامل اعتضاد غدیر  در  نشست خبری در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس گفت: نکته ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است. ترکیب دارایی های آن از دو بخش پرتفوی بورسی و هلدینگ های مدیریت تشکیل شده است. ارزش بازارشرکت، ۱۰۴ هزار میلیارد است و از دو بخش پرتفوی بورسی و غیر بورسی در ۸ حوزه شکل گرفته، در بخش بورسی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده و ۹۰ هزار میلیارد در بخش غیر بورسی داریم .

وی گفت: نفت و گاز پارسیان از سال ۹۰ وارد بورس شده و نقش کشوری و منطقه ای در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی داشته است. این هلدینگ  در بخش اوره ۷۲ درصد اوره کشور و ۱۹ درصد خاورمیانه و ۷ درصد جهان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در بخش متانول ۳۱ درصد سهم کشور، ۵.۳ درصد تولید خاورمیانه را داشته و چهارمین تولید کننده جهان هستیم.

بوستانی گفت: پالایشگاه سیراف در حوزه پالایش نفت ۴۸۰ هزار بشکه میعانات گازی خواهد داد و یک چهارم بزرگتر از  ستاره نفت و گاز خلیح فارس خواهد بود.

وی گفت: در شرکت برق انرژی ۲۳۵۰ مگاوات ظرفیت موجود داریم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در حال احداث داریم که ۶ درصد برق کشور در این مجموعه مدیریت می‌شود . همچنین ، ۲۳هزار میلیاد تومان ارزش جایگزینی نیروگاه های در حال فعالیت هستند و ۱۶ هزار میلیارد تومان به تنهایی در آن نهفته است.

بوستانی افزود: یکی از هلدینگ های مهم که در بورس پذیرش شده، هلدینگ صنایع و معادن غدیر است که ۶ آذر درج شد و تا یک ماه دیگر عرضه می شود.

وی در مورد سایر پروژه ها و شرکت‌های غدیر گفت: فولاد گل گهر در سال ۹۱ تاسیس شده و طرح توسعه ۳ میلیون تنی در دست اجرا دارد . مهم ترین هلدینگی که پا به عرضه گذاشته هلدینگ مالی غدیر است که در سال ۹۶ پایه ریزی شده و تنها دو شرکت در دل خود داشته که در سال ۹۹ تامین سرمایه دماوند نیز به این مجموعه اضافه شده. همچنین شرکت زرین پرشیا نیز به این مجموعه متصل شده است . در حال رایزنی با سازمان هستیم که یک کارگزاری نیز در دل این هلدینگ غدیر افتتاح نماییم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24