Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سرمایه گذاری سپهر صادرات یکی از شرکت هایی  است که تا کنون توانسته علی رغم شرایط خاص بازار و نوسانات منفی به نسبت سایر شرکت های سرمایه گذاری عملکرد بهتری داشته باشد و سود خوبی را محقق کند.

آخرین وضعیت سودآوری «وسپهر» اعلام شد

بورس24 : سرمایه گذاری سپهر صادرات یکی از شرکت هایی  است که تا کنون توانسته علی رغم شرایط خاص بازار و نوسانات منفی به نسبت سایر شرکت های سرمایه گذاری عملکرد بهتری داشته باشد و سود خوبی را محقق کند.

عباس نعیمی قائم مقام مدیرعامل وعضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سپهر صادرات در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی این شرکت به بورس24 توضیح داد و گفت: در گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی قبل شاهد تحقق 3 هزار میلیارد تومان سود در صورت های مالی شرکت بودیم و این در شرایطی بود که نوسان شاخص در سال قبل به 400 درصد  هم رسید اما امسال شاخص کل نسبت به ابتدای سال فقط 8 درصد رشد داشته است و از آنجایی که عمده  سود شرکت های سرمایه گذاری از محل سود فروش سهام است، رسیدن به سود سال 99 غیر ممکن بوده اما  شرکت گروه مالی سپهر صادرات تمام تلاش خود را می کند تا در بازار کم جان به سودی معادل سال گذشته دست یابد.

وی ادامه داد: با وجود شرایط حاکم بر بازار توانستیم در مقایسه با سه ماهه اول سال 25 درصد مدت مشابه سال گذشته و در 6 ماهه حدود 50 درصد و تاکنون طبق گزارش منتشر شده در کدال  حدود 70 درصد سود مدت مشابه سال گذشته را محقق کنیم.

نعیمی گفت: با توجه به اینکه عمده درآمد ما از محل نوسان قیمت سهام است و با توجه به شرایط فعلی تحقق سود ناشی از capital gain چندان راحت نیست. اما علی رغم این مسایل  تلاش می شود امسال حداقل به میزان سال قبل سود داشته باشیم.  با توجه به عملکرد و شرایطی که در حوزه سرمایه گذاری داشتیم در بین شرکت های سرمایه گذاری از نظر میزان پرتفوی و سودآوری رتبه 1 را داریم.

نعیمی گفت: در بودجه شرکت 1250 میلیارد تومان سود ناشی از فروش سهام  کوتاه مدت لحاظ کرده بودیم که در 8 ماهه محقق شد .

300 میلیارد تومان سود نقدی شرکت های بورسی  را در نظر گرفتیم که محقق شد و 770 میلیارد تومان سود نقدی شرکت های غیر بورسی را در بودجه لحاظ کردیم که این ردیف درآمدی هم در شش ماهه پوشش داده شد، تنها موضوعی که با محدودیت هایی برای تحقق آن روبرو بودیم  سود ناشی از فروش سهام بلند مدت بانک صادرات بود که تحقق سود 750 میلیارد تومانی از محل فروش سهام بانک صادرات در بودجه در نظر گرفته شده بود،  تا این لحظه  به دلیل حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از بروز هیجان در سهام بانک تا کنون عرضه ای نداشتیم و برنامه های جایگزین را برای  تحقق این محل درآمدی در نظر گرفتیم تا به سود 3 هزار میلیارد تومانی برسیم.

نعیمی در خصوص برنامه افزایش سرمایه  «وسپهر» هم این طور توضیح داد: با توجه به پرتفوی 30 هزار میلیارد تومانی (بورسی و غیر بورسی) و سرمایه ثبتی ما نیاز به افزایش سرمایه وجود دارد و برنامه آن نیز در دست تهیه است تا  روال آن طی شود که به محض نهایی شدن میزان و محل افزایش سرمایه از طریق کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24