Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت، که از ۱۳ دی ماه و بر اساس قانون مصوب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده از اصل قیمت طلا، جواهر و پلاتین حذف می شود...

مالیات بر اصل قیمت طلا حذف می شود

بورس24 : سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که از ۱۳ دی ماه و بر اساس قانون مصوب مجلس، مالیات بر ارزش افزوده از اصل قیمت طلا، جواهر و پلاتین حذف می شود.

سید نظام الدین موسوی با اشاره به اطلاعیه اتاق اصناف مبنی بر اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه گفت: مجلس شورای اسلامی اوایل سال جاری با اصلاح مفادی از این قانون تغییرات مهمی در آن لحاظ کرد که از جمله می توان به فراهم شدن امکان شناسایی شرکت های کاغذی و معاملات صوری در این قانون اشاره کرد که با الزامی شدن ثبت معاملات در سامانه مودیان انجام خواهد شد. این  گام بزرگی برای شفافیت مالیاتی در این بخش است. 

وی با اشاره به تغییر نحوه مالیات طلا در قوانین پیشین گفت: هم اکنون هر فردی طلا، جواهر یا پلاتین خریداری می کند، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که پرداخت می کند شامل وزن این اقلام نیز می شود. یعنی اگر هراندازه قطعه طلایی که خریداری می کند سنگین تر باشد، مالیات بیشتری هم شامل می شود اما با اجرای قانون جدید که از ۱۳ دی ماه خواهد بود، دیگر مالیات از وزن این کالاها دریافت نمی شود و خریدار فقط ۹ درصد مالیات بر اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده را پرداخت خواهد کرد که هزینه های خرید این اقلام را کاهش می دهد. 

موسوی همچنین با اشاره به گنجاندن شرایط فروش نسیه در اخذ مالیات گفت: براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده؛ پیمانکاران و فعالان اقتصادی که به صورت نسیه با مشتریان  کار می کنند پس از اینکه در سامانه مودیان نحوه دریافت وجه معامله خود را ثبت و ضبط می کنند می توانند مالیات آن معامله را پس از دریافت اقساط آن از مشتری پرداخت کنند درحالی که تا کنون چنین نبوده است. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر  همچنین از  جایگزین شدن سامانه به جای ممیز برای محاسبه و دریافت مالیات از مودیان خبرداد و گفت: با اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده رویه مالیات ستانی تسهیل و منصفانه می شود چراکه در حال حاضر یکی از مشکلات، اخذ مالیات از طریق ممیز است، اما با قانون جدید سامانه محوری جایگزین ممیز محوری می شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت از تولید داخلی در این قانون گفت: در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای تولید داخل در مقابل کالاهای وارداتی و خارجی حمایت شده است و کالاهای وارداتی که مشابه داخلی داشته و آن کالای داخلی می تواند نیاز بازار را رفع کند، مشمول نرخ استاندار مالیات بر ارزش افزوده یعنی ۹ درصد می‌ شود. 

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24