Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بیش از 100 میلیون دوز واکسن تزریق شد خدا را شاکریم شرایط ابتلا و فوت تغییر کرد طبق گزارش آماری ما اکنون تورم کنترل شده ساختار بودجه ضد تورم در حال تنظیم است حجت الاسلام رئیسی در گفت‌ و گوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی مبنی بر نمره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم بیان کرد، که نمره را مردم باید بدهند...

رئیس جمهور: واکسیناسیون عمومی را در اولویت برنامه ها قرار دادیم

بورس24 : سومین گفت‌وگوی حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با مردم امشب یکشنبه ۱۴ آذرماه از شبکه اول سیما آغاز شد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر نمره عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم بیان کرد که نمره را مردم باید بدهند.

وی ادامه داد که امید و اعتماد مردم آسیب دیده بود و وظیفه دولت سیزدهم این بود که امید و اعتماد مردمی را بازآفرینی کند، یکی از مسائل مهم برای دولت سیزدهم جان مردم است و مسئله واکسیناسیون سیزدهم باید دنبال میکرد و همچنین دولت باید بتواند مردم عزیز را در مسئله معیشتی همراه کند

رئیسی گفت: فراموش نمی‌کنم که روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در سخنان کوتاهی مسائل پیش روی دولت اولویت را اعلام کردم و ضرورت واکسن عمومی را بیان کردم. روزی ۷۰۰ خانوار ایرانی بر اثر کرونا داغدار می‌شدند، پاسخی که آنروز‌ها درباره این مسئله میشد این بود که تخصیص ارز مشکل داشت و یا کشور‌ها در شرایط تحریم به ما واکسن نمیدهند، آن زمان واردات واکسن ۵ میلیون بیشتر تحویل گرفته نشده بود، امروز خدا را شاکریم آمار ابتلا و آمار فوت کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. دز اول و دوم تزریق شد و اکنون برخی‌ها دو سوم را تزریق می‌کنند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: توصیه ما به مردم عزیز این است که باتوجه به اینکه شرایط بازگشایی مدارس فراهم شده و قبلا بیش از ۱۰۰ هزار کسب و کار تعلیق شده بود، از مردم خواهش می‌کنیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیسی افزود: اکنون باید مسئله تولید داخلی حمایت شود و این یکی از مسائل مهم دولت است که باید مورد توجه قرار بگیرد. شخصا با مسئولان برخی کشور‌ها برای تأمین واکسن تماس گرفتم و کار بودن. اکنون وضعیت فوتی‌های ما دو رقمی است، اما باز هم فوت یک نفر هم برای ما زیاد است و ما نباید این شرایط را قائل باشیم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود پزشک متخصص گفت: در اولین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع کمبود پزشک و به ویژه پزشکان متخصص مطرح شد، اما در همان جلسه تصمیم گرفتیم که کار گروهی را مامور کنیم که این کارگروه را آماده کنند برای جذب پزشکان متخصص به ویژه دانشجویان که می‌توانند متخصص شود. بنده چند بار کار این کارگروه را دنبال کردم چند روز آینده ما این موضوع در دستور کار خود قرار دهیم و برای رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور تصمیم‌گیری خواهیم کرد که نظرات موافق و مخالف را می‌شنویم.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود گرانی در کشور و حل این مشکل بیان کرد که بعد از مسئله جان مردم، معیشت مردم بوده است، مسئله کالا‌های اساسی و ذخایر آن را داشتیم و کالا‌های اساسی باید به میزانی می‌رسید که رفع نگرانی می‌کند می‌گویم که تامین کالا‌های اساسی به حد قابل قبولی رسیده است.

وی ادامه داد: کالای اساسی از آن حدی که باید باشد پایین‌تر و این نگرانی حل شده بود. مسئله دوم نگرانی دولت مدیریت کشور بود، روز‌های پایانی مرداد ماه بود که در دولت بحثی مطرح شد مبنی بر پرداخت حقوق مرداد ماه، می‌گفتند چگونه میشود بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد امروز سه ماه و حقوق‌ها بدون استقراض از بانک مرکزی پرداخت می‌شود.

رئیسی گفت: همچنین هرماه علاوه بر هزینه‌های دولت فاکتور‌های به دست دولت می‌رسد که قبلاً هزینه شده و باید پرداخت شود، اکنون متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان دولت باید پرداخت کند. استقراض از بانک مرکزی یعنی خلق پول، ما اگر امروز از بانک مرکزی استقراض داشته باشیم حتما چند ماه بعد در سفر مردم پدیدار می‌شود. قرار ما این است که نسبت به خلق پول به طور جد حساس باشیم، اکنون در بودجه ۱۴۰۱ همه تلاش بر این است که ساختار بودجه به نحوی تنظیم شود که بتواند ضد تورم باشد

وی ادامه داد: طبق گزارش آماری ما اکنون تورم کنترل شده، اما این اقدامات ضد تورمی باید انجام شود تا بتواند گرانی را کنترل کند و تورم را کاهش پیدا کند. با استفاده از خدمات نوین و کسب و کار‌های نوین اقداماتی در حال انجام است که تولید کالا‌های مورد نیاز مردم صورت بگیرد و این کار سهل انجام شود.

رئیسی گفت: یکی از درآمد‌های دولت مالیات است و باید از آن به درستی استفاده کنند و فرار مالیاتی یکی از موضوعاتی است که همه از آن رنج می‌برند. مولد سازی دارایی‌های دولت نکته مهمی است که باید به آن توجه شود، آمده است که مازاد آن چه که در اختیار دولت است تبدیل به پول شود. یکی از نکاتی که ما دنبال آن بودیم این است که هزینه‌های جدید برای دولت است، بالاخره ما با کسری بودجه مواجه هستیم و باید تا پایان سال آن را حل کنیم اگر حل نشود مشکل جدی برای کشور به وجود بیاورد باید

وی افزود: در کشور درآمد‌ها را افزایش دهیم و هزینه‌ها را کاهش دهیم و همه باید کمک کنند. مجلس باید کمک کند تا ما به سمت افزایش درآمد‌ها و کاهش هزینه‌ها برویم، بودجه ۱۴۰۱‌ که در حال طی کردن مراحل خود است برای رعایت به یک ملاک نیاز داشت که آمایش سرزمینی تعیین شده است.

رئیس جمهور می‌گوید: باید برای بودجه بندی آمایش سرزمینی را مد نظر قرار دهیم تا عدالت در توزیع ایجاد شود که منجر به رضایت عموم خواهد شد.

رئیسی درباره اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه توضیح داد: باید بنادر، گمرکات و وزارت صمت با هم همکاری کنند تا تبادلات رصد شود و در نتیجه فرار مالیاتی کمتر اتفاق بیفتد و حقوق دولت کامل رصد شود. شکل دادن سامانه جامع یکی از آرزو‌های ما است و به زودی سامانه جامع برای مالیات بر عایدی سرمایه به زودی به بهره برداری می‌رسد. در مجلس ۷ قانون برای رونق کسب و کار داریم که دولت مصمم به اجرای آن‌ها و رفع مشکلات در این مسیر است. باید دست‌های ناسالم را در از این مسیر قطع کنیم، زیرا این دست‌ها به دولت، کشور و اقتصاد لطمه می‌زند.

رئیسی می‌گوید: ۸ میلیاردی که برای تخصیص ارز ترجیحی در نظر گرفته شده بود در آغاز دولت ما تمام شد و در جلسات تخصصی درباره سر انجام این ارز مباحثی مطرح شد و اقداماتی صورت گرفت تا این ارز مستقیم به سفره مردم تزریق شود و دست دلالی و سوداگری را قطع کنیم. با تصمیمات اقتصادی خود مردم را غافلگیر نخواهیم کرد.

رئیسی درباره پرداخت یارانه قابل توجه به مشترکان پر مصرف انرژی مخصوصا گاز و برنامه دولت برای مدیریت صحیح یارانه مشترکان پر مصرف نیز توضیح داد: دولت موظف بوده از ابتدای فروردین ماه آیین نامه‌های مربوط به این بخش را تدوین می‌کرد، اما انجام نشد و ما که در دولت آغاز به کار کردیم وزارت نفت و نیرو را برای تهیه سریع این آیین نامه مامور کردیم تا پر مصرف‌ها شناسایی و وجه مورد نظر از آن‌ها دریافت شود.

به گفته‌ رئیس دولت، سفر‌های استانی باید بیش ازاین باشد و فاصله با مردم کم و کمتر شود و با مردم ارتباط گرفته شود به حرف‌ها و درد دل‌های آن‌ها گوش داده شود. حتی اگر مردم مشکلی داشته اشند و تُن صدای ان‌ها بیشتر شود هیچ مشکلی ندارد. قبل از هر سفر استانی وضعیت و مشکلات استان بررسی می‌شود و بعد از جمع بندی، کارشناسی و نیاز‌های اولویت دار و میزان اعتبار مورد نیاز برای حل مشکلات استان براورد و با بانک‌ها جلسه گذاشته می‌شود و سپس سفر استانی انجام می‌شود.

رئیسی همچنین تاکید کرد که در سفر‌های استانی به اندازه ۱۰‌ها سال پروژه نیمه تمام داریم و به همین دلیل کلنگ به زمین نمی‌زنم بلکه باید این پروژه‌های عمرانی را تمام کنیم.

بدنه دولت باید باید همراه باشد تا کار به هنگام برای مردم انجام شود، این جمله را رئیسی می‌گوید، زیرا معتقد است این کار اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.

رئیسی تاکید کرد که گله‌های مردم باید تمام شود و اعتراضات به حق مردم تمام شود، رئیس جمهور برخی از اعتراضات را به حق می‌داند.

به گفته‌ رئیس دولت سیزدهم، سیاست با کشور‌های جهان فعال و حداکثری با اولویت همسایگان است و در این راستا ۱۰۰ ارتباط تلفنی و حضوری داشته ام و محور این مذاکرات گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با جهان بود و هدف از شرکت در اجلاس شانگ‌های تاکید در گسترش روابط بود و میزان ارتباط ما با تاجیکستان بعد از اجلاس شانگ‌های ۳ برابر شده است.

رئیسی برقراری سوآپ گازی را قدمی در راستای تبدیل ایران به هاب منطقه‌ای معرفی کرد و گفت: به فعالان اقتصادی قول دادم که روابط گازی احیا شود که با ترکمنستان عملیاتی هم شد. با کشور‌های مختلف قراداد‌هایی بسته ایم که رسانه‌ای نشد و به زودی آن‌ها را اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور درباره مذاکرات برجام نیز گفت: خنثی سازی تحریم‌ها در قرارگاهی از ابتدای دولت با مدیریت معاون اول و مسئله رفع تحریم‌ها شروع شده است. ایران مقتدرانه در مذاکرات شرکت و دو متن درباره برجام و برنامه‌ی هسته‌ای را ارایه داده است، رفع تحریم‌ها با قوت ادامه پیدا خواهد کرد و همچنین خنثی سازی‌ها هم ادامه می‌یابد.

آب یک بحران است که مختص ما هم نیست، ولی مدیریت آب برای ما بسیار مهم است و مسئولین باید اقدام مهمی را انجام دهند رییس جمهور همچنین می‌گوید که وزیر نیرو به اصفهان و چهار محال و بختیاری رفته و از مجرا‌های مختلفی راه کار‌های مختلف در حال دنبال شدن است و تاکید می‌کند که حق با کشاورزان و مردمی است که تقاضای آب دارند. دولت پیگیر این موضوع است و درست است که مشکل داریم.

رئیس دولت سیزدهم معتقد است در کنار دعا برای رفع بحران آب باید برنامه ریزی هم برای حل مشکل بحران آب صورت بگیرد و این مسئله در دستور کار دولت است. هیچ بن بستی نداریم و انسداد احساس نمی‌کنیم و برای همه مشکلات کشور راه کار وجود دارد.

رئیس جمهور گفت: طرح تحول دولت از ابتدای کار دولت شروع شد و با بیش از ۱۵ اندیشکده مختلف همکاری کردیم و این سند برای موصوعات مختلف شامل مشکلات و راه کار‌های آن در نظر گرفته شده، این سند در اختیار نخبگان و مسئولین قرار خواهد گرفت. رسالت دولت ما تحول با محور عدالت است، سند تحول و اجرای آن برای ما بسیار مهم است و نخبگان و عموم مردم می‌توانند از این سند اطلاع پیدا کنند.

بحران‌های زیادی در این ۱۰۰ روز داشتیم و یک مسئله حمله سایبری به سامانه پمپ بنزین بود این جمله را رئیسی می‌گوید و معتقد است که دولت ابتدا با مدد الهی این مشکل را حل کرده و سپس با اعتماد مردم فتنه دشمن طرف چند روز حل کرده است و مردم دیدند که دولت چه کرد و شایعات افزایش قیمت بنزین واقعیت نداشت.

رئیس‌ جمهور خطاب به مردم گفت: من بیش از همیشه به آینده کشور امیدوار هستم و آینده کشور را روشن می‌بینم. بسیاری از نظرات مردم به اطلاع من می‌رسد و دنبال رفع دغدغه هاب جوانان و مردم هستم تا مشکلات آن‌ها را حل کنم تا حس آرامش و رضایت به مردم دست بدهد.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24