Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هیات مدیره بانک شهر در آخرین نشست خود که دوشنبه هشتم آذر ماه برگزار شد به اتفاق آرا، قائم مقام مدیر عامل این بانک را به سمت مدیر عامل جدید بانک شهر برگزید و برای طی مراحل قانونی بعدی به مراجع ذیربط منعکس نموده، تا ضمن دریافت تاییدیه‌ های لازم، در خصوص آن اتخاذ تصمیم نهایی گردد...

صدور حکم مدیر عامل جدید بانک شهر در مراحل نهایی

بورس24 : بانک شهر "دولتی" نیست بلکه ۹ شهرداری کلان شهر کشور سهامدار اصلی آن هستند و بیش از ۳۰ درصد سهامش متعلق به سهامداران خرد می‌ باشند و طبق اساسنامه بانک‌ های خصوصی، هیات مدیره توسط سهامداران در مجمع سالیانه انتخاب می‌ شوند و نصب مدیر عامل بانک با تایید و اخذ نظر و رای هیات مدیره صورت می‌ گیرد. 

سید محمد مهدی احمدی به عنوان مدیر عامل بانک شهر برگزیده شد؛ خبری که ظاهرا به مذاق عده‌ ای خوش نیامده است.

هیات مدیره بانک شهر در آخرین نشست خود که دوشنبه هشتم آذر ماه برگزار شد به اتفاق آرا، قائم مقام مدیرعامل این بانک را به سمت مدیر عامل جدید بانک شهر برگزید و برای طی مراحل قانونی بعدی به مراجع ذیربط منعکس نموده، تا ضمن دریافت تاییدیه‌های لازم، در خصوص آن اتخاذ تصمیم نهایی گردد.  

روالی قانونی که برای انتخاب مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری و بر اساس «دستورالعمل نحوه احراز و لغو تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای مدیران مؤسسات اعتباری» که در یکهزار و دویسـت و هشـتاد و هشـتمین جلسـه شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده و در راستای اجرای بند «ت» ماده ۲۱ «قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور» مصوب سال ۱۳۹۵ می‌ بایست طی شود.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که انتصاب سیدمحمدمهدی احمدی، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک شهر به سمت مدیرعامل این بانک، انتخابی است که بر اساس چارچوب‌ها و ضوابطی مشخص صورت گرفته و نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد کرد، اما برخی آگاهانه یا ناآگاهانه تلاش دارند ماجرا را به گونه‌ای دیگر نشان داده و حتی در این مسیر از حمله به «تابناک» نیز ابایی ندارند.

برای آنکه ماجرا روشن شود، بهتر است رزومه مدیرعامل جدید بانک شهر را مرور کنیم که در سال ۸۵ به مدت سه سال به عنوان مدیر اداری و پشتیبانی بیمه ملت فعالیت کرده، در سال ۸۸ به سمت مشاور مدیرعامل این بیمه برگزیده شده و تا انتخاب به عنوان مشاور مدیرعامل بانک پارسیان در سال ۹۲، در این مجموعه حضور داشته، از سال ۹۳ عضو هیات مدیره بانک شهر شده و به عنوان معاون ارزی وامور بین اللملل این بانک هم برگزیده شده و از سال ۹۹ قائم مقام مدیرعامل بانک شهر بوده است.

این‌ ها مواردی از سوابق کاری اوست که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل اقتصاد بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی است، تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران و در رشته علوم اقتصادی به پایان رسانده، دکترای اقتصاد از واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران را در کارنامه دارد و از سوی بنیاد ملی نخبگان، عنوان «نخبه علمی کشور» را دریافت کرده است.

کارنامه پر و پیمان مدیری که افزون بر تجارب متعدد و پرشمار در حوزه بیمه و بانک، سالهاست عضو هیات علمى دانشگاه آزاد تهران شمال با مرتبه استادیار پایه ٢٨ هم هست و بیش از ۳۰ مقاله علمی و پژوهشی چاپ شده دارد و حالا در ادامه مسیر کاری خود به عنوان مدیرعامل بانک منصوب شده است. انتصابی که برخی سعی دارند آن را نشات گرفته از مسائل متفرقه اعلام کنند در حالی که نیم نگاهی به رزومه کاری وی، بهترین استدلال در رد شایعات است.

رویکردی که قطعا از سر دلسوزی نیست که اگر این گونه بود، نمی‌شد به انتصاب فردی که سال‌ها در حوزه اقتصاد تحصیل و فعالیت کرده و قریب ۱۵سال در حوزه بانک و بیمه فعال بوده و مدارج مختلف را طی کرده خرده‌ای گرفت و کوشید روند قانونی انتخاب مدیرعامل بانک که در قانون اندیشیده شده و با دقت نظر زیاد اجرایی می‌شود را زیر سوال برد.

آن هم در شرایطی که می‌دانیم بانک شهر "دولتی" نیست بلکه ۹ شهرداری کلان شهر کشور سهامدار اصلی آن هستند و بیش از ۳۰ درصد سهامش متعلق به سهامداران خرد می‌ باشند و طبق اساسنامه بانک‌ های خصوصی، هیات مدیره توسط سهامداران در مجمع سالیانه انتخاب می‌ شوند و نصب مدیر عامل بانک با تایید و اخذ نظر و رای هیات مدیره صورت می‌ گیرد.

منبع خبر: تابناک

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24