Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مهدی زر فشانی، مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران درخصوص آخرین وضعیت این شرکت توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرعامل پلی اکریل: «شپلی» ۱۷ سال تخریب شده، آواربرداری این تخریب‌ها زمان‌بر است

بورس24 : مهدی زر فشانی، مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران در گفت و گو با بورس24 درخصوص آخرین وضعیت این شرکت توضیحاتی ارائه کرد که مهم ترین بخش های آن را می خوانید:

*امیدوارم که بتوانیم با مجمع پیش‌رو انتخاب هیئت مدیره ذی‌صلاح یک ترکیب خوبی را داشته‌باشیم که دغدغه سهامداران هم برطرف شود. نکته مهمی که در گروه‌ها و کانال‌ها و فضای مجازی به آن پرداخته می‌شود، ظن حضور افرادی که با مقام قضایی یا ضابطین رابطه دارند یا پرونده‌ای دارند، است که ، تخلفاتی داشته‌اند و تحت پیگرد مقام قضائی هستند،  حدود ۲ سال است که  مقامات استان اصفهان درگیر شرکت پلی‌اکریل و حواشی آن هستند و به مراتب دلسوزانه پیگیری می‌کنند اینکه سهامداران نگران باشند که افرادی سودجو یا گروه‌هایی که توان مدیریت یا اداره شرکت را نداشته باشند می‌توانند در هیئت مدیره حضور پیدا کنند را من رد می کنم.

*جلسه‌ای در بازپرسی ویژه درخصوص مجمع پیش‌رو داشته‌ایم و نهایتا مقام قضایی و ضابطین اقدامات لازم را خواهند کرد که ترکیب هیئت مدیره آتی این شرکت ترکیب هیئت مدیره کاردان و موفقی باشد که بتواند انشاالله ادامه ریل‌گذاری‌هایی که شد به خوبی پیش برود و سهامداران دغدغه‌ای از این جنس  نداشته باشند.  مقام قضائی استان باتوجه به احاله پرونده  رایزنی‌های خیلی خوبی کرده است که بتواند این مجمع را هم به سلامت برگزار کند.

*تعیین نرخی که قبلا صورت پذیرفته بود، در صورت‌های مالی شمواد به صورت علی‌الحساب  بوده است. این از تخلفات هیئت اجرایی است.  شرکت بورسی مگر می‌تواند نرخ محصولات خود را علی‌الحساب داشته باشد؟ شما در پایان هر فصل باید گزارش فصلی ارزش افزوده رد کنید که فاکتور صادر شود اگر این‌ها علی‌الحساب باشد و تغییرات داشته باشد تمام این‌ها باید تغییر داده شود.

*بنابراین تعیین نرخ علی‌الحساب برای محصولات یک شرکت بورسی که سهامدار  می‌خواهد بر اساس صورت‌های مالی تصمیم بگیرد کار بسیار اشتباه و تخلف محرزی است و پس از استقرار هیئت مدیره دی ام تی نشست های زیادی جهت شفاف سازی این موضوع برگزار شد که هم مد نظر هیئت مدیره پلی‌اکریل و هم مد نظر  هیئت مدیره شرکت دی ام تی بود، کمیته‌ای متشکل از دو نفر نماینده شرکت دی ام تی و ۲ نفر نماینده شرکت پلی‌اکریل و یک نفر مرضی الطرفین تشکیل شده است و اولین نشست‌شان هم برگزار شده است که بتوانند سوابق قیمت‌ گذاری‌‌ها را دربیاورند در طی ۱۰ سال گذشته چه اتفاقی بین این دو مجموعه افتاده است، این تاریخچه به روند قیمت‌گذاری کمک می‌کند. پیشنهاد خوبی داده شد که اصلا فرآیند را از ابتدای زنجیره ورود پارازایلن تا انتهای زنجیره که نخ و الیاف پلی‌استر است را یک زنجیره ببینند.

*همچنین ، سود حاصل را براساس مکانیزم‌های تشخیصی و ترجیحی و کارشناسی شده تقسیم کنند و گزارش آن هیئت منتخب هیئت مدیره هر دو شرکت بررسی شود، تصویب شود و براساس آن قرار داد فی‌مابین برای سال مالی جدید شرکت دی ام تی و پلی‌اکریل امضا شود و مبنای قیمت‌گذاری برای فروش محصولات دی ام تی شود و خرید آن در شرکت پلی‌اکریل شود.

*توصیه من به سهامداران این صنعت این است که،  اتفاقات بنیادی خوبی در شرکت پلی‌اکریل و دی ام تی رقم خورده است،  بدهی‌های مجموعه  پلی اکریل در حال پرداخت است، شفافیت خوبی در عرضه محصولات شده است، باتوجه به تعیین نرخ واقعی ارز محصول شرکت پلی‌اکریل مشتری دارد و این باعث می‌شود که روند اتفاقات مثبت پلی‌اکریل ادامه‌دار باشد و اتفاقاتی که روی تابلو رقم زده می‌شود.

*صبر سهامداران پلی‌اکریل باید چاشنی این قضیه شود، عده‌ای در ضرر هستند، رشد لازم را این سهم نداشته است، خود ما می‌دانیم ابزارهای هیئت مدیره محدود است، شرکت پس از یک واگذاری ناصحیح و غیر اصولی و مبهم ۱۷ سال تخریب شده است. آواربرداری این تخریب‌ها زمان‌بر است ، اما در آینده  شاهد اثر مطلوب آن روی سهم خواهیم بود. اما امیدواریم که  با بتوانیم  تعیین یک هیئت مدیره خوب و کاردان این اتفاقات تسریع شود و اثر مطلوبی روی تابلو داشته باشد.

*البته بخشی از آن هم به شرایط بازار برمی‌گردد، شرایط بازار سرمایه الان شرایط مناسبی نیست و آن هم در ریزش‌های اخیر بی تاثیر نیست، ولی امیدواریم که درآینده باتوجه به تحولات بنیادی که در شرکت اتفاق افتاده است شاهد شکوفایی بیشتر هم در عملکرد و هم در قیمت سهام باشیم.

*درمورد تسویه دیون شرکت یا امهال آن، هیئت مدیره در اسفند ماه سال گذشته اولین مصوبه ستاد تسهیل را درخصوص امهال بدهی‌های شرکت به بانک ملی گرفت و باتوجه به برنامه ریزی که برای تحویل کارخانه‌ها و استقراض آن از دولت به هیئت مدیره برنامه ریزی شده بود و به این امر اهتمام داشتند، لازمه آن این بود که مقدماتی را فراهم کنیم که این بدهی‌ها ریل‌گذاری شود و برای پرداخت آن برنامه ریزی شود. مصوبات متناوبی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان برای پلی‌اکریل و شرکت‌های تابع گرفته شد. از محل همان ما پس از تحویل شرکت اقدام به تعیین و تکلیف بدهی‌های بانکی کرده‌ایم. شروع به پرداخت قسط‌های نقدی کردیم و امهال بدهی‌ها آغاز شد و بعضی از بانک‌ها را هنوز انجام نداده‌ایم. بروکراسی بانک‌ها با هم متفاوت است. مصوباتی باید از هیئت مدیره‌های شان بگیرند که جلسات متنوعی داشته‌ایم که انشاالله بانک‌های دیگری را هم ما بتوانیم از سرفصل بدهی معوق خارج کنیم و به سر فصل بدهی‌های جاری اضافه شود و اقساط‌شان پرداخت شود.

*درخصوص بدهی به سازمان‌ها و ارگان‌های خدمت رسان مانند سازمان امور مالیاتی اقدامات خوبی صورت پذیرفت، بدهی شرکت پلی‌اکریل به سازمان امور مالیاتی به روز است و بدهی گذشته در شرکت پلی‌اکریل نداریم. در شرکت‌های تابعه است که آن‌ها را هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم با مدیر کل  امور مالیاتی استان که همکاری خیلی خوبی با این صنعت انصافا داشته‌اند جلسات متعددی داشته‌ایم و اقساط آن درحال پرداخت است،سعی کرده‌ایم برای جرائم آن بیشترین بخشودگی را بگیریم.

*درخصوص بدهی به سازمان تامین اجتماعی با همکاری که با مدیرکل این سازمان در استان داشته‌ایم، بخشودگی بسیار خوبی گرفته‌ایم و در طی یک سال تقسیط شد و ۵ قسط از آن پرداخت شده است و در صورت‌های مالی ۱۴۰۰.۹.۳۰ انشاالله سهامداران گزارش خوبی از اتفاقاتی که افتاده است، می‌بینند. در واحد حقوقی اتفاقات خوبی افتاده است، اما تحولات بنیادین و اتفاقات بسیار مثبتی که در شرکت رقم زده شد در طی یک سال گذشته و خصوصا در طی ۴ ماه حضور هیئت مدیره با روند تابلو و قیمت سهم همخوانی ندارد. دقیقا نتیجه گیری می‌شود کرد که گروه‌هایی که همیشه ضن حضور در هیئت مدیره شرکت را داشته‌اند و از مبادی رسمی و قانونی نتوانسته‌اند هیچ‌وقت روی بحث مالکیت شرکت دست‌اندازی کنند، روی بحث تابلو و قیمت سهم نوسان‌گیری می‌کنند که انشاالله گزارش این را هیئت مدیره در مجمع پیش‌رو خواهد داد.

*توصیه ما به سهامداران صبر است. درست است که ۵۶ درصد سهام شرکت پلی‌اکریل در دست سهامداران حقیقی است، شناوری سهم بالا است و از طرفی منابع هیئت مدیره در خصوص اختصاص به بازار‌گردانی این سهم محدود است و اگر بیشتر از این هیئت مدیره از منابع حاصل از فروش بخواهد به بازار گردانی اختصاص دهد فرآیند تولید با اخلال مواجه می‌شود که این اثر نامطلوبی در آینده روی سهم خواهد گذاشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24