Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

چند سیگنال مثبت برای بورس : دلار نیمایی تا آخر سال 27000 تومان! مالیات سهام به بورس بر می گردد

تخمین دلار نیمایی تا آخر سال

بورس24 : آنچه که از محافل دولتی در خصوص بودجه 1401 و بسته حمایتی بورس به گوش می‌رسد ، چند جنبه مثبت برای بازار سرمایه دارد.

از یک طرف ، سیگنال‌هایی از افزایش نرخ دلار نیمایی که تاثیر مثبت بر بورس خواهد داشت ، صادر شده است ، به این منوال که احتمالا بانک مرکزی از همین اکنون، هر روز به صورت پلکانی، تا پایان سال نرخ دلار نیما را افزایش خواهد داد.

با توجه به این که دلار نیمایی در حال حاضر عدد ۲۴ هزار تومان را رد کرده است، قاعدتا تا پایان سال باید حدود ۳ هزار تومان افزایش یابد که به طور متوسط ماهانه بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان خواهد بود و پذیرش این رقم برای تیم اقتصادی دولت دور از ذهن نخواهد بود.

این رخداد در راستای نزدیک کردن دلار بازر آزاد به نیما است ، لکن سود صادرکنندگان محصولات پتروشیمی و سایر صنایع بورسی را بالا می برد.

مالیات سهام به بورس بر می گردد

از سویی دیگر، یکی دیگر از روش های جذب نقدینگی برای کمک به شرایط کنونی بازار، حمایت از صندوق تثبیت بازار است که طبق شنیده ها در بسته پیشنهادی وزارت اقتصاد به دولت، مالیات دولت از نقل و انتقال سهام ، قرار است به این بازار بر‌گردد و از طریق صندوق تثبیت به بازار تزریق شود که البته احتمالا عدد آن بیشتر از ۶ هزار میلیارد تومانی است که در بودجه دیده شده است.

توپ قیمت خوراک در زمین وزارت نفت با تغییر فرمول

از آنجایی که نرخ خوراک گاز واحدهای پتروشیمی طبق بودجه سنواتی و بر اساس فرمول محاسبه می شود، وزارت نفت باید با تعیین فرمول جدید به حاشیه های قیمت خوراک گاز کمک کند. از سویی دیگر ، طبق گفته یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه ، سقف قیمت گاز سوخت ۳۳هزار و ۲۰۰ تومان است که اگر همین عدد در بودجه محاسبه شود، به بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

خودرویِ بورسی؟

در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا به نظر می‌رسد، فقط خودروهایی کم تیراژ مانند تارا، دنا،هایما و خودرو های گروه بهمن قابلیت ورود به بازار بورس کالا را دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24