Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

به شما چه ربطی دارد که فولاد مبارکه فلان قدر سود کرده است؟ افزایش نرخ گاز مورد نیاز صنایع فولادی و پتروشیمی به بهانه سودآوری آن‌ها غیر منطقی است افزایش هزینه‌های این صنایع، آن‌ها را به سرنوشت خودروسازان دچار می‌کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: می خواهید شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند را هم زیان‌ده کنید؟

بورس24 : عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد گفت: توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی، فقط یک نسخه دارد و آن حضور قدرتمند مردم و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است. راه تحقق حضور بخش خصوصی در اقتصاد، مطالبه‌گری است و بخش خصوصی باید مطالبه‌گر باشد.

وی افزود: این چه تدبیری است که به محض مواجهه با کمبود گاز و برق، تولید صنایع را تعطیل می‌کنند و گاز و برق صنایع را قطع می‌کنند؟! بخش خصوصی می‌تواند در زمینه تامین انرژی سرمایه‌گذاری کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این چه تدبیری است که می گویند چون شرکت‌های فولادی و پتروشیمی سود دارند، باید نرخ خوراک یا سوخت گاز آن‌ها را افزایش دهیم تا سودشان کم شود؛ آیا قصد دارند این شرکت‌هایی که عملکرد خوبی دارند را هم زیان‌ده کنند؟ افزایش هزینه‌های تولید پتروشیمی و صنعت فولاد، آن‌ها را به همان سرنوشت بخش خودروسازی دچار می‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی مسوولان می‌گویند فولاد مبارکه اصفهان سال قبل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود کرده است و باید برایش بودجه تعیین کنیم. خب سود کرده است که کرده به شما چه ربطی دارد؟! حالا اگر هم یک واحد تولیدی در کشور سر پا است، می‌خواهید همین واحد را هم بر زمین بزنید؟ آیا می‌خواهید صنعت فولاد را هم مانند صنعت خودرو نابود کنید؟ متاسفانه مدل بودجه‌بندی سازمان برنامه و بودجه به این شکل غلط است. چرا دولت مدام در صنعت دخالت می‌کند و مثلا صنعت خودروسازی خود را حیاط خلوت خود کرده است. باید مدام از دولت مطالبه‌گری کنیم و به دولت بگوییم تو بی‌عرضه هستی و باید کار را به بخش خصوصی بسپاری.

منبع خبر: ماین نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • عبداله هدایتی
    عبداله هدایتی

    آفرین
    کاملا موافقم

    2 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24