Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت داتین سامانه ای را طراحی کرده که قادر است پاسخگوی کلیه نیازهای سازمانهای سهامی عام، شرکت ها و سهامداران آن ها باشد. «سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین» تاکنون هشت مجمع آنلاین را برای سه مجموعه بزرگ بازار سرمایه شامل بانک پاسارگاد، شرکت پتروشیمی پردیس و هلدینگ پارس آریان برگزار کرده و کارنامه موفقی را برای خود رقم زده است...

داتین آمده تا خلا مدیریت اطلاعات سهام و سهامداران را پر کند

شرکت داتین سامانه ای را طراحی کرده که قادر است پاسخگوی کلیه نیازهای سازمانهای سهامی عام، شرکت ها و سهامداران آن ها باشد. «سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین» تاکنون هشت مجمع آنلاین را برای سه مجموعه بزرگ بازار سرمایه شامل بانک پاسارگاد، شرکت پتروشیمی پردیس و هلدینگ پارس آریان برگزار کرده و کارنامه موفقی را برای خود رقم زده است.

امیرعباس کمالی پور مدیر محصول سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین در گفت و گو با خبرنگار بورس24 با معرفی اجمالی این سامانه ابراز داشت: این سامانه خلا مدیریت اطلاعات سهام و سهامداران را پر خواهد کرد. در هر سازمانی که دارای سهامی عام باشد می تواند تعامل مفیدی را بین سهامداران و سازمان ها ایجاد کند. به طور کلی ما همه تلاشمان را انجام دادیم تا اپلیکیشنی را طراحی کنیم که در این مارکت بی همتا باشد و بین چند حوزه ارتباط برقرار کنیم.

چرا بهتر است از داتین استفاده کنیم؟

او در پاسخ به این که سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین نسبت به سایر محصولاتی که هم اکنون در اختیار سازمان ها و سهامداران قرار دارد، چه برتری دارد که آن ها را ترغیب به استفاده از آن کند، تصریح کرد: از منظر سهامداران اگر به موضوع نگاه کنیم هم اکنون هیچ درگاهی جهت ارتباط سهامداری به صورت سیستماتیک وجود ندارد که سهامداران با سازمانها و شرکت هایی که سهام آن ها را در اختیار دارند، در تعامل باشند. سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین نخستین درگاه دیجیتال است که بین سهامداران و سازمان ها ارتباط برقرار می کند و اطلاع رسانی های مختلف را بین آن ها انجام می دهد.

وی افزود: هم اکنون تنها دیتایی که سهامداران در اختیار دارند همان دیتایی است که در کارگزاری ها و در پورتفوی سهامداران وجود دارد. در حالی که از طریق سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین می توان اطلاعات مختلفی را در کاردکس های متنوعی در اختیار داشت.

مزایای استفاده از داتین برای شرکت ها چیست؟

کمالی پور در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده از سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین برای سازمان ها و شرکت ها اذعان داشت: اهم فعالیت این سامانه برای شرکت هاست و استفاده از این سامانه توسط سازمان ها و شرکت ها چندین مزیت را برای آن ها به همراه دارد. اول این که نرم افزارها توسط شرکتی به نام داتین تولید شده که از منظر عملکرد درون سازمانی پروژه های مهم و بزرگی را در حد ملی انجام داده و این موضوع خیال سازمان ها و شرکت ها را برای استفاده از آن آسوده خواهد ساخت. دومین نکته بااهمیت قیمت مناسب پکیج کامل محصول این سامانه است. در حال حاضر هیچ سامانه ای در کشور وجود ندارد که بتواند سه حوزه را به طور کامل پوشش دهد. اما سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین سه حوزه اطلاعات سهام و مدیریت آن، داشبورد و همچنین مجامع آنلاین را به طور کامل پوشش داده و مدیریت می کند. از این رو کلیه سازمان هایی که این سامانه را تهیه می کنند می توانند به راحتی با خرید یک محصول از کلیه فیچرها استفاده کرده و تمام نیازهای خود را مرتفع سازند.

او اضافه کرد: مزیت سوم سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین این است که این سامانه صرفا داده محور نیست، بلکه از ویژگی عملیات محور بودن هم برخوردار است. به طوری که کلیه عملیات انواع افزایش سرمایه های انجام شده در سازمان ها و شرکت ها، حق تقدم ها و پردازش ها، خریدهای آنلاین و سایر موارد را به طور کامل پوشش می دهد.

احراز هویت و گارانتی؛ دو امتیاز مهم داتین

مدیر محصول سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین با تاکید بر نکته دیگری درباره این سامانه اظهار داشت: مساله بااهمیت دیگری که در مورد این سامانه وجود دارد موضوع احراز هویت کاربران است. مساله ای که سازمان بورس نیز در نمونه اولیه این سامانه که در تیر ماه 99 به آن ها ارائه شد، بر آن تاکید داشت. در این سامانه از ساختار احراز هویت پاد استفاده شده است. پاد زیرمجموعه شرکت فناپ است و اگر کاربران گرید 5 آن را در اختیار داشته باشند حتی می توانند به صورت آنلاین هم حساب باز کنند.

او در ادامه توضیحاتش به موضوع بااهمیت گارانتی نیز اشاره داشت و گفت: مبحث گارانتی بسیار بااهمیت است. ما به ازای پخش آنلاین، به سازمان ها و شرکت ها گارانتی می دهیم. سهولت استفاده از این سامانه، سرعت بالای استقرار آن (در کمتر از یک هفته) و جانشینی و مهاجرت آسان سامانه در کنار قیمت پایین از مهمترین مزایای رقابتی این محصول است.

امکان اطلاع رسانی فرد به فرد سهامداران برای شرکت در مجامع

از کمالی پور پرسیدیم که سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین چه راهکاری را برای اطلاع رسانی زمان و نحوه برگزاری مجامع به سهامداران در نظر گرفته است؟ او تصریح کرد: با توجه به این که ما مدیریت اطلاعات سهامداران را در اختیار داریم، با در نظر گرفتن این موضوع که اکنون تقریبا کلیه سهامداران از تائیدیه سجامی برخوردار هستند و اطلاعات و مشخصات فردی اعم از شماره موبایل و آدرس ایمیل آن ها موجود است، هم امکان ارسال پیامک به تک تک سهامداران وجود دارد و هم شرایط ارسال ایمیل به آنها فراهم است. از این طریق می توان فرد به فرد اطلاع رسانی را انجام داد تا همه در جریان زمان و نحوه برگزاری مجامع قرار گیرند. تنها نیاز شرکت ها این است که درگاه ارسال پیامک را در اختیا داشته باشند اما چنانچه این درگاه را ندارند ما قادر هستیم که این درگاه را هم برای آن ها تامین کنیم.

او در خصوص امکان شرکت کردن کلیه کاربران در رای گیری مجامع اذعان داشت: با توجه به این که رای گیری به صورت دیجیتال خواهد بود، سهامداران اگر به صورت آنلاین، حضور خود را در مجمع احراز کنند از لحظه ای که صفحه نرم افزاری رای گیری باز می شود تا زمانی که رای گیری در جریان بوده می توانند در آن شرکت کنند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که تا زمانی که رای گیری بسته نشود حتی درصدی از رای گیری قابل مشاهده نیست.

آیا زیرساخت های داتین قابلیت پوشش مجامع آنلاین همه شرکت ها را دارد؟

وی در پاسخ به این که آیا زیرساخت های این سامانه توانایی آن را دارد که بتواند به همه یا بخش عمده ای از شرکت های بازار سرمایه در برگزاری مجامع آنلاین و برطرف کردن سایر نیازمندیهای شرکت ها در این خصوص خدمات ارائه کند، تاکید کرد: همانطور که اشاره کردیم با توجه به این که سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین در شرکت داتین تولید شده، این شرکت پروژ های کلانی را تا کنون انجام داده و در حال انجام آن هاست، بنابراین هیچگونه نگرانی برای سازمان ها و شرکت ها در استفاده از این سامانه وجود ندارد. ما برای این که در ارائه خدمات بتوانیم عملکرد مطلوبتری داشته باشیم پکیج هایی را به سازمان ها و شرکت ها پیشنهاد می کنیم که هزینه آن ها مناسب است. در بستر ابر، سرورهای مجزایی را به آنها ارائه خواهیم کرد که کلیه به روز رسانی های نرم افزار و سایر مباحث مربوط به پشتیبانی بر عهده ما خواهد بود. ما این خدمات را هم از لحاظ اجرا و هم قیمت، گارانتی می کنیم و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

از وی در خصوص چگونگی ارائه اطلاعات کاملی از سهامداران درباره معاملاتی که در سهم های مختلف طی سالهای گوناگون و از طریق کارگزاری های مختلف انجام داده اند نیز پرسیدیم. مدیر محصول سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین گفت: سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین در واقع قسمتی از اطلاعات سازمان بورس است که با شرکت ها و سازمان هایی که نرم افزار ما را در اختیار خواهند داشت، مرتبط است. به طوری که سهامداران قادر خواهند بود تا کلیه سهام شرکت مورد نظر خود را که در سالهای گوناگون از طرق مختلف داد و ستد کرده اند را در این اپلیکیشن به صورت یکجا مشاهده کنند. در واقع این اپلیکیشن هم کاردکس خرید و فروش و هم کاردکس مالی را در اختیار سهامداران قرار خواهد داد.

کمالی پور در ادامه صحبت هایش به نکته بااهمیتی اشاره کرد و ابراز داشت: به عنوان مثال اگر بانک پاسارگاد طی سال های 98، 99 و 1400 مجمع برگزار کرده باشد و سهامداری در سالهای 98 و 1400 سهام این بانک را در اختیار داشته، حتی اگر در مجامع این شرکت حضور نداشته، می تواند فیلم مجامع آن را مشاهده کند اما این امکان برای بانک پاسارگاد هم وجود دارد که بتواند مجمع سال 99 را که این فرد در آن زمان سهامدار پاسارگاد نبود، فیلتر کند. از این رو موضوع تاریخچه مجامع بسیار بااهمیت بوده و از ویژگی های مهم این اپلیکیشن محسوب می شود.

او در پایان درباره چشم انداز پیش روی این سامانه و پیش بینی استقبال سازمان ها و شرکت ها در استفاده از آن اظهار داشت: با توجه به پاندمی پیش آمده سازمان های بزرگ در حال تغییر رویه های قبلی هستند و به این سمت پیش می روند که به طور کامل روال قبلی را عوض کرده و به سمت آنلاین شدن پیش روند. همانطور که مشاهده کردیم کلیه فرایندهای گمرکی و بیمه های تامین اجتماعی دیجیتالی شدند. در همین راستا مجامع سازمان ها و شرکت ها نیز که قبلا به صورت حضوری، بسیار پرهزینه و پرچالش برگزار می شد عملا به آنلاین تغییر یافته است. چشم انداز ما این است که شرایط کنونی در سال های آتی نیز ادامه یابد. سامانه مدیریت سهام و مجامع آنلاین داتین می تواند پلی باشد میان سازمان ها و سهامداران و قادر است برای آن ها خدمات مطلوبی را ارائه کند.

منبع خبر: اطلاع رسانی تبلیغی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24