Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس جمهور در قم : برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود. گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود. نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه! جلسه‌ای نیست در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

اظهار نظر جدید رئیسی درباره بورس

بورس24 : حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جمع اصحاب رسانه قم در سخنانی با اشاره به اقدامات دولت در رابطه با وضعیت بورس گفت: ما در جلسه ستاد اقتصادی دولت پیگیری کردیم که چه راهکارهایی می‌توانیم دنبال کنیم که بورس آرامشی پیدا کند و سرمایه‌گذاران و سهامداران ببینند که کاملاً وضعیت متفاوت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ تصمیم در این زمینه گرفته و توسط وزیر اقتصاد اعلام شد، بیان کرد: برنامه دولت این است که تلاش کند بورس برای سهامداران و کسانی که امروز نگاهشان به بورس هست از یک وضعیت متفاوتی برخوردار شود.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: گام‌های دولت در این زمینه مؤثر بوده ولی باید دنبال کرد و نباید کار در این زمینه رها شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با تشریح پیگیری‌ها در این زمینه یادآور شد: نوسانات طبیعی در بورس را می‌توان تحمل کرد ولی نوسانات به‌نحوی‌که مردم را نگران کند نه!

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: جلسه‌ای نیست در هیئت دولت که به موضوع بورس پرداخته نشود. باید پیگیری شود که نهایتاً نتیجه‌اش این باشد که سهام‌داران که تعداد زیادی از مردم را در برمی‌گیرد به آرامش برسند و هر کس به سود خودش برسد.

وی در ادامه سخنان خود در حوزه اقدامات دولت پیرامون تورم هم گفت: از ابتدای دولت تلاش کردم دولت کاری کند که منجر به تورم‌زایی شود و از طرفی خودمان ایجاد تورم نکنیم؛ مثلاً در ابتدا می‌توانستیم سراغ استقراض از بانک مرکزی برویم اما این کار را نکردیم که تورم نداشته باشیم و از سوی دیگر به‌سوی افزایش صادرات رفتیم.

رئیسی تصریح کرد: هزینه را در دولت زیاد نکردیم اما درامد را افزایش دادیم و این مؤثر است در کنترل تورم، عدم خلق نقدینگی نیز بسیار مهم است که در این زمینه تلاش کردیم و این از سیاست‌های دولت است.

وی یادآور شد: رفتن نقدینگی به‌طرف تولید می‌تواند آثار تورم‌زدایی داشته باشد کارهای زیادی انجام دادیم و تلاش شد تورم‌زایی نکنیم و طبق آمار مرکز آمار تورم به شکل نزولی رسیده است؛ گزارشات بانک مرکزی عنوان می‌کند تورم مهارشده و این کار ادامه می‌یابد و کنترل تورم و سیر نزولی تورم در دستور کار است و روند یکی دو ماه اخیر نشان می‌دهد که سیر نزولی آغاز شده است.

رئیسی با بیان اینکه معتقدیم این مسیر باید ادامه پیدا کند که تورم را مهار کنیم، گفت: اقداماتی که وزارت کشاورزی انجام داده هم در جهت کنترل بازار است. مثلاً این سامانه «بازرگام» که فعال شده بسیاری از کالاها را با قیمت دولتی توزیع می‌کند که در جهت کنترل بازار نقش دارد.

وی ادامه داد: البته باید اقدامات دیگری هم انجام دهیم و به دنبال این هستیم که وضعیت آرامی در بازار حاکم شده و میزان کالایی که در بازار وجود دارد نگران‌کننده نباشد و با قیمت مناسب عرضه شود.

رئیس‌جمهور گفت: قم یک استان فرهنگی است و مباحث و مسائل فرهنگی در قم باید فعال و پررنگ شود و آثار آن در استان‌های دیگر کشور مشهود شود.

وی با اشاره به مسائل اقتصادی و عمرانی قم اظهار کرد: حجم بالای بافت‌های فرسوده یکی از معضلات استان قم است و برای ساماندهی بافت‌های فرسوده قم لازم است تا لکه‌های تاریخی به‌صورت نقطه‌ای مشخص شود تا امکان بازآفرینی سایر بافت‌های ناکارآمد فراهم شود.

رئیس‌جمهور بیان کرد: برای حل معضل آب و فاضلاب در برخی نقاط قم دستوراتی به وزارت نیرو صادر شده است، همچنین برای رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف و اتمام پروژه مونوریل، اظهار کرد: برای اتمام پروژه نیمه‌تمام مونوریل قم با ضمانت از اصل سرمایه و سود توسط دولت، از بخش خصوصی برای همکاری با هدف به سرانجام رسیدن مونوریل دعوت به عمل می‌آورد.

رئیسی گفت: دولت برای به سرانجام رسیدن فرودگاه حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد؛ یکی از مصوبات قطعی این سفر تعیین تکلیف فرودگاه این استان است، همچنین برای تأمین واگن‌های مترو قم و بهره‌برداری از این طرح نیز تصمیمات مهمی گرفته خواهد شد.

وی مشکل عدم تأمین حقابه های استان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: برای تأمین حقابه های قم و دریاچه نمک به‌زودی کارگروهی تشکیل خواهد شد، مشکلات زیست‌محیطی این دریاچه دامن‌گیر استان‌های مجاور نیز خواهد شد.

منبع خبر: آنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24