Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت «های وب» چهارشنبه گذشته برگزار شد که در این مجمع صحبت های مهمی مطرح شده است.

روایت سهامدار «های وب» از مجمع

بورس24 : مجمع شرکت «های وب» چهارشنبه گذشته برگزار شد که در این مجمع صحبت های مهمی مطرح شده است.

روایت یکی از سهامداران درباره اخبار اعلام شده این گونه است:

-اولویت شرکت در بخش توسعه فیبر است و ضروری و بلندمدت است و بیشتر وقت شرکت عملا روی این پروژه است. باید توجه داشت که این طرح ضروری و سودآور و با افق بلندمدت است. بعد از طی زمان سود خوبی را نصیب شرکت خواهد کرد.

-در این هفته دانش بنیانی های وب توسط معاونت علمی تایید شد و شرکت به عنوان شرکت تولیدی نوع ۲ شناخته شده است.

- در حوزه آی تی چندین پروژه با شهرداری تهران، بیمه مرکزی و پژوهشگاه شیراز شرکت دارد جلو می برد. در خصوص شرکت بیمه هم پذیره نویسی انجام شده است و مراحل مربوط به تایید اعضای هیات مدیره در حال انجام است.

-در خصوص بازارگردان شرکت قرارداد بازارگردانی شرکت تمام شده است و شرکت برنامه دارد از محل آزادسازی سهام لاین اعتباری جدید باز کند و این موضوع را مدیریت کنند.

-در خصوص تاثیر توافق هسته ای و کاهش احتمالی قیمت دلار، این موضوع دو مزیت برای های وب دارد اول اینکه پروژه های آتی شرکت با عدد کمتری تامین مالی می شود. همچنین برعکس اپراتورهای موبایل هزینه نگهداری در های وب دلاری نیست و این عدد قابل توجهی نیست و به شدت در سرمایه گذاری های شرکت تاثیر دارد چونکه در بسیاری از موارد(بالای 90 درصد) تجهیزات خارجی و وارداتی است و کاهش قیمت دلار تاثیر دارد. در خصوص درآمدهای شرکت این درآمدها همه ریال هستند. یک مزیتی که درحال حاضر وجود دارد و وزیر محترم هم صحبت کرده اند یک پیوستگی بین قیمت دلار و قیمت سرویس های ایجاد شود که طی این سال ها مطرح نبوده است.

-در خصوص تحلیل شرایط بازاری سهم نسبت قیمت به درآمد سهم پایین است. و توصیه به عدم فروش به سهامداران دارند که در صورتی که اینها به نتیجه برسد سودآوری خوبی می رسد و هنوز بهار سودآوری شرکت نشده است و به آینده شرکت بسیار خوشبین هستیم و سودآوری شرکت نه تنها تکرارپذیر نیست بلکه بهتر از قبل رقم خواهد خورد.

-در خصوص پتانسیل های رشد درآمد های وب، بزرگترین پتانسیل همگرایی در مجموعه شرکت ها و تشکیل اکو سیستمی هست که دارد اتفاق می افتد. اگر شرکت بتواند هرچه زودتر جابجایی شرکت را به مجموعه الماس انجام دهد. پروژه بهمن را که استارت زده شده است در پارک علم و فناوری که خیلی مزیت ها و حمایت هایی دارد که جزو زیرساخت های پر پتانسیل برای رشد شرکت است. اگر زنجیره ارزشی که شرکت مدنظر دارد شکل بگیرد اتفاقات خوبی رقم می خورد.

- در خصوص رشد درآمدهای شرکت برای سال فعلی پیش بینی بین 2500 تا 3000 میلیارد تومان است. برای سال بعد برداشت شرکت نزدیک 4000 میلیارد تومان است که البته بستگی به پروزه های شرکت و مباحث مربوط به وزارتخانه شرکت دارد.

-در خصوص افرایش سرمایه در سال جاری شرکت درنظر دارد از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی بدهد.

-در خصوص قیمت سهام بیشتر تابع شرایط بازار است و شرکت از کاهش قیمت سهم نفعی نمی برد. های وب شناوری بالای ۴۰ درصد دارد و این باعث می شود همزمان خریدار و فروشنده زیاد داشته باشد. شخص سهامدارعمده (میری)  هم عنوان کرد که سهامش در وثیقه شرکت بورس هست و عملا امکان فروش ندارد و سهامی از خود که در دو مرحله آزاد کرده است عملا بعنوان وثیقه تسهیلات استفاده شده است.

-در خصوص مطالبات شرکت از دولت و بخش هایی که پروژه برای آنها انجام داده است، عملا شرکت با توجه به سرمایه گذاری هایی که لازم دارد سود نقدی کمی تقسیم می کند. یکی از مسایلی که شرکت هم دارد بحث وصول مطالبات است که در حال پیگیری هستند.

- در خصوص برنامه های آتی شرکت شاخص ترین بحث توسعه پهنای باند ثابت است که وزیر فعلی ارتباطات در توسعه ارتباطات ثابت بسیار جدی هستند و امکانات را بسیح کردند که این حوزه به ثمر بنشینند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24