Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون وزیر امور خارجه روسیه در مسکو درباره برجام رایزنی کردند...

گفت‌ و گوی اتحادیه اروپا و روسیه درباره برجام

بورس24 : معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاون وزیر امورخارجه روسیه در مسکو درباره برجام رایزنی کردند.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به مسکو سفر کرده است امروز (سه‌شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از دیدارش با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه خبر داد و تاکید کرد که گفت وگوهای خوبی با او داشته است.

مورا نوشت: نشست بسیار جالبی با معاون وزیر خارجه روسیه درباره معماری امنیتی اروپا، برجام و ونزوئلا داشتم. برای اتحادیه اروپا مهم است که به پرداختن به این موضوعات و سایر مسائل سیاست خارجی ادامه دهد.

این سفر در حالی انجام شده است که دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیش از دو هفته است که به صورت فشرده و جدی در وین، پایتخت اتریش جریان دارد.

مذاکره کنندگان ارشد ایران و سه کشور اتحادیه اروپا نیز شب گذشته با حضور نماینده اتحادیه اروپا پس از دو روز وقفه تشکیل جلسه دادند. 

بر اساس تفاهم انجام‌ شده میان روسای هیأت‌ها، مذاکره‌کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی برای انجام امور مربوط به سمت‌های سیاسی خود و برخی مشورت‌ها، موقتا به مدت دو روز از جمعه تا دوشنبه به پایتخت‌ها بازگشتند. در عین حال، مذاکرات کارشناسی در این دو روز ادامه یافت.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه درباره آخرین تحولات در این رایزنی ها اظهار داشت: موضوعات باقی‌مانده،‌ موضوعات کلیدی هستند که نیاز به اخذ تصمیمات خاص سیاسی دارد، به خصوص از طرف واشنگتن و آن‌ها باید تصمیمات خود را در مورد مسائل باقی‌مانده به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها اعلام کنند. اگر این اتفاقات در بازگشت تیم‌های مذاکره‌کنندگان کشورها به وین رخ دهد می‌توان گفت با سرعت خوبی به سمت رسیدن به یک توافق پایدار و قابل اتکا در حال حرکت هستیم.

منبع خبر: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24