Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع افزایش سرمایه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران امروز برگزار شد.

تصویب افزایش سرمایه 60 درصدی «سپ» در مجمع

بورس24 _  امیر حسین راسخی نژاد : مجمع افزایش سرمایه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران امروز برگزار شد.

در این مجمع افزایش سرمایه 60 درصدی سپ (از 5 هزار میلیارد ریال به 8هزار میلیارد ریال) از محل مطالبات و آورده نقدی به تصویب رسید. هدف از افزایش سرمایه خرید 110 هزار دستگاه کارتخوان است.

خبر مهم مجمع، راه اندازی خط تولید کارتخوان با ظرفیت 200 هزار دستگاه در سال بود. مجمع اعلام کرد پس از تامین نیازهای خود شرکت قصد داریم با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم  نیازهای سایر شرکت های متقاضی دریافت کننده دستگاه کارتخوان را در آینده برطرف کنیم.

خبر تکمیلی...

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش عصر امروز مجمع عمومی عادی فوق العاده ای را برگزار کرد که در آن در خصوص افزایش سرمایه شرکت از 500 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان تصمیم گیری نمود. این جلسه با حضور بیش از 89 درصد از سهامداران به رسمیت رسید و برگزار شد.

در همان ابتدای جلسه مدیر عامل شرکت از راه اندازی خط تولید کارتخوان توسط شرکت تندر نور که مالکیت 100 درصدی آن در اختیار این شرکت است، خبر داد. او گفت که این پروژه با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه در سال راه اندازی شده و در نظر داریم که در آینده با افزایش ظرفیت تولید بتوانیم ضمن برطرف کردن نیازهای شرکت به سایر متقاضیان نیز فروش داشته باشیم.

از مهمترین مواردی که در این مجمع به آن اشاره شد:

از 30 آذر 99 تا 30 آذر امسال با وجود بازدهی منفی بازار سهام اما سپ 55 درصد بازدهی مثبت داشت و همچنین کمترین نوسان را در میان رقبا تجربه کرد.

ما از سال 1395 در استراتژی های خود جهانی شدن شرکت را لحاظ کردیم و بسترهای مناسب جهت متصل شدن به بازار جهانی را فراهم کردیم. در این مسیر مجبور بودیم سویچی را به کار گیریم که مورد تائید ویزا و مستر باشد. بانک سامان کلیه سرمایه گذاری هیا لازم در این زمینه را تقبل کرد. آموزش های لازم به نیروهای مورد نیاز و متخصص هم در داخل کشور و هم در کشور روسیه انجام شد. نسبت های لازم با بانک های روسیه لحاظ شد اما متاسفانه تحریم ها که پیش آمد جلوی پیشرفت ما گرفته شد. امیدواریم با برداشته شدن تحریم ها سب اولین شرکتی باشد که به بازارهای جهانی وصل می شود.

تمهیداتی اندیشیده شده تا کلیه کارتخوان هایی که در دست پذیرندگانمان داریم کد مالیاتی بگیرند. بدیهی است در ابتدا ممکن است تعدادی ریزش داشته باشیم اما آن ها چاره ای بجز دریافت این کد ندارند و پس از مدتی قطعا دوباره به سمت ما بازخواهند گشت. آن ها برای استفاده از این کارتخوان ها ناگزیر هستند.

برای خرید 110 هزار دستگاه کارتخوان نیاز به منابع 350 تا 400 میلیارد تومانی داشتیم و این افزایش سرمایه نیز به همین منظور انجام خواهد شد. بخشی از این مبلغ مورد نیاز از محل افزایش سرمایه فعلی و بخشی از آن هم از محل دریافت تسهیلات تامین خواهد شد. اما اگر باز هم به منابع نیاز داشته باشیم از سود انباشته استفاده خواهیم کرد و ممکن است از آن محل افزایش سرمایه بدهیم.

پیش بینی می شود سود سال مالی منتهی به 30 آذر 1400 که مجمع آن حدود یک و نیم ماه دیگر برگزار خواهد شد، حدود 350 تا 370 میلیارد تومان سود محقق کنیم. در مجمع عمومی عادی سالیانه آتی شرکت به حق تقدم های این افزایش سرمایه سود تعلق نخواهد گرفت.

در پایان مجمع به افزایش سرمایه 60 درصدی سپ رای مثبت داد و سرمایه این شرکت از 5 هزار میلیارد ریال به  هزار میلیارد ریال رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24