Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با خاتمه یافتن انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای، وارد فاز گزارش عملکرد تولید و فروش دی ماه شرکت‌ها می‌شویم. بدون تعارف، به نظر اهمیت این گزارش‌ها بیشتر از صورت‌های مالی 9 ماهه باشد. چراکه بازار به دنبال رویت اثرات قطعی گاز در فصل سرما است. لذا برای هفته پیش رو هم احتمالا بازاری نوسانی را داشته باشیم؛ هر چند که امیدواریم شرایط بهتر از انتظار پیش برود...

«از حباب تا حباب !!»

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با فشار نسبی عرضه و عقب‌گرد حدود 2 هزار واحدی شاخص آغاز به کار کرد اما با گذر از کمتر از یک ساعت، به لطف تحرکات مثبت در نمادهای گروه پالایشی و سنگ‌آهنی، روند عرضه و تقاضا بهبود یافت و در نهایت شاخص کل موفق شد علاوه بر پس گرفتن افت دقایق ابتدایی، با رشد بیش از 3 هزار واحدی به کار خود خاتمه دهد.

البته کماکان ارزش معاملات کاهشی و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی بود و همین وضعیت نشان می‌دهد که در مقطع نمی‌توان برگشت قطعی بازار را انتظار داشت؛ مگر اینکه این دو شاخص بتوانند سیگنال مثبتی را در جهت اعتمادسازی ایجاد نمایند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که علاوه بر تخلیه حباب مثبت قیمت‌ها، بازار وارد مرحله تشکیل حباب منفی شده است ! به ویژه‌ اینکه این روزها نفت و دلار هم در شرایط خوبی قرار دارند. این وضعیت نشان می‌دهد که با وجود اتفاقات مثبت اخیر و کاهش سطح ابهامات اما تقریبا طیف وسیعی از فعالان بازار ناامید و بی‌اعتماد شده‌اند !

امروز تقریبا همه به این نتیجه رسیده‌اند که بازار مشکل جدی بی‌پولی دارد و تا مادامی که نقدینگی جدیدی تزریق نشود و یا تمایلی از سوی دولت برای حمایت از بازار دیده نشود، نمی‌توان خروج از وضعیت بحرانی را انتظار داشت.

اما طی روزهای اخیر، انتشار گزارش 9 ماهه شرکت‌ها را داشتیم. گزارش‌هایی که تا حدودی بهتر از عملکرد منتشر شده ذوب و فجر و برخی دیگر شرکت‌ها بود اما در مجموع حاشیه سود ناخالص در بسیاری از شرکت‌ها تحت تاثیر رشد بهای تمام شده، کاهشی بوده است. نکته جالب اینکه در روزهای میانی هفته گزارش‌های ضعیف منتشر شد و گزارش‌های بهتر به روزهای پایانی هفته پس از اتمام معاملات منتشر شد ! به نظر وقت آن فرا رسیده که زمان‌بندی مشخصی برای انتشار گزارش‌ها مشخص شود و سازمان بورس باید هر چه سریعتر در این خصوص برنامه‌ای را ارائه دهد.

اما با خاتمه یافتن انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای، وارد فاز گزارش عملکرد تولید و فروش دی ماه شرکت‌ها می‌شویم. بدون تعارف، به نظر اهمیت این گزارش‌ها بیشتر از صورت‌های مالی 9 ماهه باشد. چراکه بازار به دنبال رویت اثرات قطعی گاز در فصل سرما است. لذا برای هفته پیش رو هم احتمالا بازاری نوسانی را داشته باشیم؛ هر چند که امیدواریم شرایط بهتر از انتظار پیش برود.

با خاتمه یافتن انتشار صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای، وارد فاز گزارش عملکرد تولید و فروش دی ماه شرکت‌ها می‌شویم. بدون تعارف، به نظر اهمیت این گزارش‌ها بیشتر از صورت‌های مالی 9 ماهه باشد. چراکه بازار به دنبال رویت اثرات قطعی گاز در فصل سرما است. لذا برای هفته پیش رو هم احتمالا بازاری نوسانی را داشته باشیم؛ هر چند که امیدواریم شرایط بهتر از انتظار پیش برود.

مطلب کامل گزارش هشت صبح اینجاست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24