Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مشاور اقتصادی مصطفی آجرلو در باشگاه استقلال از عرضه قریب الوقوع سهام سرخابی ها در بازارپایه فرابورس خبر داد...

طلسم واگذاری سرخابی ها شکسته شد ؛ اعلام زمان عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

مشاور اقتصادی مصطفی آجرلو در باشگاه استقلال از عرضه قریب الوقوع سهام سرخابی ها در بازارپایه فرابورس خبر داد.

علی دولتشاهی که با خبرنگار بورس24 در خصوص سرانجام عرضه سهام سرخابی ها  سخن می گفت ، اعلام کرد :  به احتمال بسیار زیاد فردا (شنبه) درج نماد باشگاه استقلال در فرابورس انجام خواهد شد و سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روز میلاد امام حسین (ع) یعنی ۱۵ اسفند ماه در بازار پایه نارنجی فرابورس ایران عرضه عمومی خواهد شد.

وی میزان این عرضه عمومی را معادل 10 درصد از سهام هر یک از باشگاه های ورزشی مزبور اعلام کرد.

برای اطلاع از اخبار کدال پالایشی ها روی لینک کلیک کنید↪️

داستان کمپ حجازی چیست؟

این مقام مسئول در برابر این سوال خبرنگار بورس24 که پرسید با توجه به  بند ۱۲ گزارش حسابرسی شده باشگاه استقلال که در آن اعلام شده «در راستای ماده ۱۱۷ قانون محاسبات عمومی کشور و تصویب نامه در تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۹۹ کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی ، مالکیت مجموعه ورزشی ناصر حجازی از وزارت ورزش و جوانان به باشگاه مورد گزارش واگذار شده و طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری از زمین های آن به متراژ ۲۰ هزار متر مربع به همراه ساختمان های موجود در آن به عنوان بخشی از افزایش سرمایه شرکت به مبلغ ۳ هزار و ۵۰ میلیارد ریال در سرفصل دارایی های ثابت مشهود منعکس شده است.بر همین اساس به موجب بند ۳ مصوبه مذکور چنانچه ظرف حداکثر یکسال آینده سهام شرکت فوق در بورس عرضه نشود تصویب نامه فوق الذکر ملغی و شرکت مورد گزارش بدون دریافت هرگونه وجه یا اخذ مجوز مکلف به استرداد ملک مذکور به وزارت ورزش و جوانان است.» بنابراین با توجه به منقضی شدن مهلت مزبور ، آیا سهام استقلال بدون لحاظ کردن کمپ معروف به مرحوم حجازی در بازار سهام واگذار می شود؟توضیح داد :این موضوع مانعی بر سر راه عرضه این باشگاه  بود که به کمک وزارت ورزش و جوانان مالکیت آن به صورت صد درصدی به این باشگاه واگذار شد.

وی گفت : این مصوبه که در بند ۱۲ گزارش حسابرس برای سال مالی منتهی به تیر 1400 هم آورده شده مربوط به موضوع کمپ مرحوم حجازی بود که حل و فصل شده و سند این باشگاه دریافت شده است.

دولتشاهی افزود: مالکیت کمپ حجازی ۱۰۰ درصد متعلق به استقلال است و اسناد آن نیز اخذ شده است.

وی گفت: مشکل ما در حال حاضر ساختمان مرکزی است که به نام فدراسیون فوتبال بوده و باید به باشگاه منتقل شود.

دولتشاهی گفت : با اضافه شدن کمپ حجازی به باشگاه استقلال ارزش این باشگاه دست کم 400 میلیارد تومان رشد می کند.

برای اطلاع از پیش بینی دارایکم روی لینک کلیک کنید.↪️

خصوصی سازی چه می گوید؟

رئیس سازمان خصوصی سازی از احتمال اضافه شدن دارایی جدید به باشگاه استقلال خبر داد.

حسین قربانزاده در گفت و گو با ایسنا درمورد دارایی جدید باشگاه استقلال توضیح داد: بخشی از کمپ مرحوم ناصر حجازی در مالکیت وزارت ورزش و از لحاظ فیزیکی در تصرف شهربازی ارم بود و به باشگاه استقلال منتقل نشده بود. هفته قبل تصرف فیزیکی توسط شهربازی ارم رفع شد و وزارت ورزش هم به لحاظ حقوقی موافقت کرد که این زمین به باشگاه استقلال منتقل شود و مراحل اجرایی و حقوقی درحال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه درصورتی که این انتقال صورت بگیرد، قطعا ارزش دارایی استقلال بالاتر می رود، گفت: این موضوع در صورت مالی اشاره شده بود اما چون سند و مدرکی وجود نداشت، در ارزشگذاری باشگاه استقلال لحاظ نشده بود. وقتی مراحل اجرایی و حقوقی طی شود ما به ازای آن به ترازنامه  صورت مالی اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش،  قربانزاده در جریان فرایند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس،   ۲۳ بهمن ماه ارزش باشگاه استقلال را  ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و  جمشیدی فر- کارشناس ارزش‌گذار باشگاه استقلال هفته قبل درمورد روند ارزش‌گذاری این باشگاه توضیح داد: عدد فعلی، عدد مصوب هیات عالی واگذاری بوده و ارزیابی سهام با مقاصد ارائه به سازمان خصوصی‌سازی است

برای اطلاع از افزایش سرمایه های جدید سهم ها روی لینک کلیک کنید.↪️

وی در مورد ارزیابی قیمت باشگاه استقلال عنوان کرد: به دلیل زیان‌دهی، امکان ارزیابی طبق ضوابط سودآوری را نداشتیم و مبنا NAV بود. ارزش برند استقلال ۱۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. به دلیل زیان‌دهی امکان ارزیابی طبق ضوابط سودآوری را نداشتیم و مبنا NAV بود. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24