Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

طبیعت بیت کوین این دارایی را در برابر اتفاقاتی مانند جنگ نفوذ ناپذیر می کند. از زمان شروع جنگ روسیه با اوکراین ثابت شد که علیرغم افزایش مقبولیت و استفاده از کریپتوکارنسی ها، هنوز این طلا است که در زمان وقوع جنگ در بین دارایی های کم ریسک حرف اول را می زند.

آیا بیت کوین تاثیر ناپذیر از جنگ است؟

بورس24 : طبیعت بیت کوین این دارایی را در برابر اتفاقاتی مانند جنگ نفوذ ناپذیر می کند. از زمان شروع جنگ روسیه با اوکراین ثابت شد که علیرغم افزایش مقبولیت و استفاده از کریپتوکارنسی ها، هنوز این طلا است که در زمان وقوع جنگ در بین دارایی های کم ریسک حرف اول را می زند.

بیت کوین طراحی شده است تا در زمینه مبادلات مالی بازی را عوض کند. تعداد محدود 21 میلیونی این کوین این قابلیت را به بیت کوین می دهد تا به عنوان یک دارایی ارزش اندوز به حساب بیاید. از ویژگی های دیگر بیت کوین که آن را نسبت به دیگر دارایی ها متمایز می کند ، غیر متمرکز بودن آن است. بانک های مرکزی و دولت ها بر روی بیت کوین کنترلی ندارند، در نتیجه بیت کوین از فاکتورهای کلان اقتصادی تاثیر چندانی نمی پذیرد و همین امر آن را به یک دارایی مناسب و تاثیر ناپذیر  در زمان جنگ و بحران های مشابه  تبدیل می کند. این موضوع در زمان پاندمی کرونا به وضوح دیده شد.

در حال حاضر اخبار حاکی از وضع تحریم های شدید اقتصادی و مالی علیه روسیه توسط آمریکا و کشورهای بزرگ اروپایی است.

اما کارشناسان معتقدند با وجود کریپتوکارنسی ها شدت این تحریم ها کاهش خواهد یافت. اروپا در حال فشار آوردن برای حذف روسیه از سیستم SWIFT است. سوییفت شبکه اصی مبادلات مالی در جهان است . کارشناسان معتقدند در صورت بروز این اتفاق روسیه می تواند به ارزهای دیجیتال رو بیاورد و به اولین کشوری تبدیل شود که در شرایط بحرانی و جنگ از بیت کوین استفاده می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24