Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

تصویب قانون وضع مالیات بر سود سپرده حقوقی‌ها نیز می‌تواند نقدینگی خوبی را وارد بازار کند. همگی این اخبار در کنار کاهش التهابات بازارهای جهانی می‌تواند بهانه خوبی برای بهتر شدن نسبی اوضاع بازار در روزهای آینده باشد...

پیش بینی بورس دوشنبه نهم اسفند 1400 ؛ در انتظار پول و جنب و جوش

بورس24 : با سرایت بخشی از عرضه‌های دیروز به معاملات امروز شاهد آغاز به کار کم‌رمق شاخص‌سازانی همچون خودرویی‌ها، بانکی‌ها و پالایشی‌ها بودیم.

با این حال با بهبود تقاضا در کوچک ترها، اغلب نمادها در صنایعی نظیر حمل و نقل، زراعتی‌ها و رایانه ای‌ها با رشد قیمتی مواجه شدند. بدین‌ترتیب در انتها شاهد عقب نشینی 0.28 درصدی شاخص کل و پیشروی 0.39 درصدی شاخص کل هم وزن بودیم.

حمله نظامی روسیه به اوکراین علاوه بر تاثیری که بر بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها می‌تواند بگذارد، موجب ایجاد گمانه‌زنی‌های متفاوتی مبنی بر این که می‌تواند به عنوان فرصت و یا تهدید برای مذاکرات وین قلمداد شود، شده‌است.

مساله‌ای که می تواند موجب نوعی سردرگمی برای معامله‌گران باشد. با این حال از دیروز خبرهای مهمی از مذاکرات منتشر شد که نشان از نزدیکی به شکل‌گیری یک توافق دارد. اما بازار دلار تاکنون واکنش جدی نسبت به این مساله نداشته‌است.

از سویی دیگر با این که تاکنون اخبار ضد و نقیضی در مورد حذف یا عدم حذف ارز 4200 تومانی شنیده شده‌ اما صحبت‌های چندروز گذشته عضو کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر شروع آزمایشی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برخی استان‌ها هم فعلاً نتوانسته موجب واکنش جدی صنایع متاثر از این خبر شود.

تصویب قانون وضع مالیات بر سود سپرده حقوقی‌ها نیز می‌تواند نقدینگی خوبی را وارد بازار کند. همگی این اخبار در کنار کاهش التهابات بازارهای جهانی می‌تواند بهانه خوبی برای بهتر شدن نسبی اوضاع بازار در روزهای آینده باشد.

حال با این که احتمالاً معامله‌گران فردا گوشه چشمی به بازارهای جهانی نیز خواهندداشت اما منطقاً فردا روز بهتری برای بازار سهام خواهد بود و شاید شاهد معاملاتی متعادل و روان‌تر با افزایش نسبی تحرکات سمت تقاضا باشیم. البته احتمالا سمت عرضه نیز با قدرت کمتر در برخی صنایع فعالیت خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24