Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یکی از تصمیمات مثبتی که اخیرا از سوی سازمان بورس اوراق بهادار اتخاذ شده امکان برداشت وجه توسط مشتریان اعتباری است، بدون اینکه به فروش کامل اعتبار نیازی باشد. این تصمیم از سوی فعالان بازار سرمایه با استقبال خوبی همراه شد و یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان اعتباری کارگزاری ها را برطرف کرد.

آیا مصوبه حذف ممنوعیت پرداخت وجه به مشتریان اعتباری اجرایی شده است؟

بورس24 : یکی از تصمیمات مثبتی که اخیرا از سوی سازمان بورس اوراق بهادار اتخاذ شده امکان برداشت وجه توسط مشتریان اعتباری است، بدون اینکه به فروش کامل اعتبار نیازی باشد. این تصمیم از سوی فعالان بازار سرمایه با استقبال خوبی همراه شد و یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان اعتباری کارگزاری ها را برطرف کرد. اما دریافت کنندگان اعتبار هنوز هم نسبت به این موضوع گلایه هایی دارند. برخی از شنیده ها از این موضوع حکایت می کند که این مصوبه هنوز اجرایی نشده و به مرحله عملیاتی نرسیده است.

محمد عطایی مدیریت نظارت بر کارگزاران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره مصوبه حذف ممنوعیت پرداخت وجه نقد به مشتریان اعتباری گفت: این ابلاغیه در تاریخ 11 بهمن ماه 1400 به کلیه شرکت های کارگزاری اعلام شد. بر اساس این مصوبه کارگزار اعتباردهنده موظف است در صورت درخواست مشتری مبنی بر فروش اوراق بهاداری که به عنوان تضمین بدهی تجاری وی محسوب می شود، در خواست مزبور را اجرا کند.

او افزود: مبلغ حاصل از فروش ابتدا از بدهی تجاری مشتری کسر می شود و در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار یاد شده، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین وی از سقف 30 درصد تجاوز نکند، مبلغ درخواستی قابل پرداخت به مشتری است. تا زمانی که نصاب 30 درصدی رعایت شود این ابلاغیه قابل اجراست.

وی در خصوص صندوق های سرمایه گذاری نیز ابراز داشت: در خصوص صندوق های سرمایه گذاری ثبت شده نزد سازمان، در صورتی که پس از فروش اوراق بهادار مزبور، نسبت بدهی تجاری مشتری به حساب تضمین وی از سقف 100 درصد تجاوز نکند، مبلغ مزبور قابل پرداخت به مشتری است.

عطایی در پایان تاکید کرد: مصوبات یاد شده از تاریخ تصویب و ابلاغ به کلیه کارگزاری ها قابلیت عملیاتی شدن دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24