Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با تداوم نوسانات مثبت در بازارهای جهانی و در صورت ادامه دار شدن اخبار مثبت برجامی ، پیش بینی می شود فردا صنایع متاثر از این وضعیت و اخبار شرایط مطلوب‌تر و تقاضای به نسبت بهتری را نسبت به روز معاملاتی پیشین تجربه کرده و شاهد بازاری متعادل و با وضعیت معاملاتی مساعدتر نسبت به چهارشنبه خواهیم بود. هرچند با توجه به احتیاط معامله‌گران، احتمالاً بازار در ادامه معاملات متعادل تر شود...

پیش بینی بورس در روز 14 اسفند 1400 ؛ غلبه تقاضا بر عرضه

بورس24 : بازار سهام چهارشنبه را متعادل و کم‌حجم آغاز کرد.

اما روند صعودی نماگرها دوامی نیاورد و سرانجام شاخص کل با افت 0.1 درصدی و شاخص هم وزن تنها با رشد 0.1 درصدی به کار خود پایان داد.

روز چهارشنبه با ادامه بحران جنگ اوکراین، قیمت نفت برنت از ۱۱۰ دلار در هر بشکه عبور کرد. در بازار فلزات نیز نوسانات مثبتی شکل گرفت.

متغیرهای مهم بازار شنبه

با این حال بورس در روز شنبه می‌تواند از مسیر متغیرهای متفاوتی تحت تاثیر قرار گیرد. بحران اوکراین و چالش‌های احتمالی بازارهای جهانی که اکنون به سطح بالایی از بی اعتمادی نسبت به آینده رسیده‌اند در کنار نگرانی از چگونگی سیاست‌های پولی فدرال رزرو، ابهامات در سرانجام مذاکرات برجام به رغم اخبار مثبت مخابره شده از نزدیکی به یک توافق خوب و عدم شفافیت مولفه‌های داخلی که شاید مهمترین آن مساله بررسی لایحه بودجه 1401 است ، بورس را زیر سایه ابهامات فرو برده‌ است.

از سویی طرفین مذاکرات برجام از نزدیکی به یک توافق خوب طی چندروز آینده خبر می‌دهند.

بدین‌ترتیب در شرایطی که بسیاری منتظر تدوین استراتژی معاملاتی خود بعد از روشن شدن ابهامات به خصوص سرانجام مذاکرات برجام هستند، با وجود پذیره‌نویسی سهام جدید سرخابی‌ها از روز 15 اسفند و نیاز به تامین نقدینگی موجود و با توجه به ابهامات موجود منطقاً در جریان معاملات عرضه‌ها در کنار تقاضا در بازار فعال باشند.

بازار متعادل است و تقاضا بیشتر از عرضه

با تداوم نوسانات مثبت در بازارهای جهانی و در صورت ادامه دار شدن اخبار مثبت برجامی ، پیش بینی می شود فردا صنایع متاثر از این وضعیت و اخبار شرایط مطلوب‌تر و تقاضای به نسبت بهتری را نسبت به روز معاملاتی پیشین تجربه کرده و شاهد بازاری متعادل و با وضعیت معاملاتی مساعدتر نسبت به چهارشنبه خواهیم بود. هرچند با توجه به احتیاط معامله‌گران، احتمالاً بازار در ادامه معاملات متعادل تر شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24