Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت نیرو کلر که سال مالی خود را به آبان ماه تغییر داده است، گزارش عملکرد بهمن ماه را منتشر نمود. بر اساس اطلاعات منتشر شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال مالی منتهی به آبان 1401 حدود 180 میلیارد تومان درآمد فروش را به ثبت رساند که از این مبلغ 71 میلیارد تومان آن در بهمن ماه محقق شده است.همچنین در مدت مشابه سال 1399 رقم فروش 84 میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نشان دهنده رشد 114 درصدی فروش در 3 ماهه سال مالی جاری می باشد.نرخ فروش سود سوز آور و مشتقات آن در 3 ماهه 171 میلیون ریال در بهمن ماه با رشد قابل توجه به 235 میلیون ریال رسید. علی صالحی، مدیر عامل شرکت نیرو کلر در گفت و گو با بورس ۲۴ در خصوص وضعیت و استراتژی این شرکت توضیح داد‌ه است...

اعلام چهار خبر با اهمیت درباره «شکلر»

بورس24 : شرکت نیرو کلر که سال مالی خود را به آبان ماه تغییر داده است، گزارش عملکرد بهمن ماه را منتشر نمود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این شرکت در 3 ماهه نخست سال مالی منتهی به آبان 1401 حدود 180 میلیارد تومان درآمد فروش را به ثبت رساند که از این مبلغ 71 میلیارد تومان آن در بهمن ماه محقق شده است.همچنین در مدت مشابه سال 1399 رقم فروش 84 میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نشان دهنده رشد 114 درصدی فروش در 3 ماهه سال مالی جاری می باشد.نرخ فروش سود سوز آور و مشتقات آن در 3 ماهه 171 میلیون ریال در بهمن ماه با رشد قابل توجه به 235 میلیون ریال رسید.

علی صالحی، مدیر عامل شرکت نیرو کلر در گفت و گو با بورس24 در خصوص وضعیت و استراتژی این شرکت توضیح داد‌ه است...

نیروکلر چه  جایگاهی در بازار محصولات کلر در کشور دارد؟

شرکت نیروکلر یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در صنعت کلر آلکالی است و چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور برندی شناخته شده است که بیش از 20 سال در این زمینه فعالیت می کند. این شرکت در حال حاضر به لحاظ تنوع محصولات ، سرآمد شرکت های فعال در صنعت کلر آلکالی می باشد. همچنین با تکیه بر دانش، تخصص و توان کارشناسان و کارکنان خود توانست در سال 97 طرح توسعه افزایش ظرفیت خود را علی رغم وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم های یک جانبه و فشارهای داخلی به بهره برداری برساند. با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولیدی محصولات نیروکلر به دو برابر افزایش پیدا کرد و در حال حاضر  حدود ۲۰ در صد از سهم بازار  محصولات کلر کشور را در اختیار داریم.

شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف مواد ضدعفونی کننده چه تاثیری تقاضا برای محصولات شرکت دارد؟

با شیوع پاندمی کووید-19 و مشخص شدن تاثیر مثبت برخی از محصولات نیروکلر مانند آبژاول و پرکلرین در این خصوص تقضا برای این محصولات بیشتر شد به صورتی که تقاضا برای آبژاول 35درصد و برای پرکلرین تا 45 درصد افزایش پیدا کرد. همچنین در راستای مسئولیتهای اجتماعی چند ده تن از این محصول را جهت ضد عفونی کردن معابر و سطوح عمومی و شهری به فرمانداری ها و ارگان ها ذی ربط  اهدا نمودیم.

در بحث صادرات عملکرد شرکت به چه صورت بوده است؟

در بحث فروش و صادرات امسال شاهد چندین رکورد شکنی متوالی بودیم. به طور متوسط از مردادماه امسال هر ماه توانستیم رکورد جدیدی در صادرات داشته باشیم. همچنین با ایجاد بازارهای فرامرزی جدید توانستیم برخی محصولات خود را به چندین کشور دنیا از جمله کشورهای حوزه CIS ، برخی کشورهای اروپایی، قاره آفریقا و حتی چین صادر کنیم که این در نوع خود دستاوردی بزرگ برای نیروکلر به حساب می آید. در حال حاضر توانستیم حدود 45 درصد فروش خود را از طریق صادرات محقق کنیم. ادامه این روند در سال ۱۴۰۱ نیزدر دستور کار قرار دارد.

زمزمه هایی مبنی بر افزایش سرمایه شکلر شنیده می شود این افزایش سرمایه چه زمانی محقق خوهد شد؟

بحث های کارشناسی  لازم برای افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفته است و مجموعه های کارشناسی شرکت در حال تدوین گزارش توجیهی این افزایش سرمایه برای ارائه به هیات مدیره و حسابرس محترم هستتد که امیدواریم هر چه زودتراین مراحل طی شود.

شرکت منابع حاصل از افزایش سرمایه را صرف چه کارهایی خواهد کرد؟

در حال حاضر دو پروژه افزایش ظرفیت محصول MCA و پرکلرین در حال اجرا می باشد همچنین بحث احداث واحد تولید پارافین کلره در دستور کار قرار گرفته که پس از انجام فاز مطالعاتی وارد مرحله اجرایی خواهد شد. طبق برنامه ارایه شده این افزایش سرمایه در جهت اجرای این پروژه ها و همچنین تکمیل پروژه توسعه ای به کار گرفته خواهد شد.

 با بهره برداری این طرح ها سبد فروش محصولات شرکت چه تغییراتی خواهد کرد و چه تاثیراتی بر سود و زیان شرکت خواهد گذاشت؟ در چشم انداز ترسیم شده برای آینده شکلر، کلر و سود همچنان محصولات اصلی شرکت خواهند بود؟

هدف اصلی این پروژه ها اصولاً تکمیل زنجیره تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند MCA و پارافین کلره می باشد که شرکت نیروکلر در حال حاضر به صورت انحصاری تولید MCA را در اختیار دارد.  در مورد تولید پارافین کلره گفتنی است با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران سهامدار عمده نیروکلر می باشد در حال برنامه ریزی برای تولید یک رنج خاص کربن هستیم که پارافین کلره تولیدی را ویژه و خاص خواهد کرد. این گرید از پارافین کلره تا کنون در کشور تولید نشده و تولید آن صرفا در انحصار شرکت نیروکلر خواهد بود. در بحث تولید هم عملکر خوبی داشتیم علی رغم تمامی چالشها و مشکلات پیش رو توانستیم تولیدی پایدار داشته باشیم و حتی به رکورد تولید 100 تن کلر در روز دست پیدا کنیم.

سال مالی آینده شکلر را چگونه ارزیابی می کنید؟

به شخصه نسبت به عملکرد شرکت نیروکلر در سال مالی منتهی به 30 آبان 1401 بسیار امیدوار و خوش بین هستم و پیش بینی می کنم شاهد یک عملکرد درخشان چه در تولید و چه در فروش در نیروکلر باشیم .  همانگونه که قبلا ذکر شد با اجرایی شدن و تکمیل پروژه های طرح توسعه MCA و پرکلرین، عملا محصول اسیدکلریدریک و کلر مایع که حاشیه سود اندکی دارند به محصولات ارزشمندتر با بازاری انحصاری در داخل و جذاب برای صادرات تبدیل خواهد شد که قطعا پس از بهره برداری، سودآوری شرکت را متحول خواهند نمود. از طرفی با مقایسه دوره سه ماهه ابتدای سال مالی مذکور که از ابتدا آذر ماه شروع شده نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 200 درصد افزایش در رقم فروش را شاهد هستیم. همچنین بازارهای صادراتی خوبی که ایجاد شده و حضور مستمر در این بازارها همگی آینده ای خوب و عملکردی درخشان در سال مالی پیش رو را نوید می دهد که امیدواریم باعث رضایت خاطر سهامداران خرد و کلان باشد

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24