Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل باما در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش شرکت اظهار داشت که تولید محصول اصلی کنسانتره سرب و روی مشابه سال های گذشته و طبق برنامه در حال تولید است...

خرید سنگین «باما» در «فزر» ؛ دلایل این خرید اعلام شد

بورس24 : مدیرعامل باما در خصوص آخرین وضعیت تولید و فروش شرکت اظهار داشت که تولید محصول اصلی کنسانتره سرب و روی مشابه سال های گذشته و طبق برنامه در حال تولید است.

حسن اسلامی در خصوص اثر تغییرات عیار خاک ورودی بر تولیدات شرکت با بیان این مطلب که شرکت با افزایش بهره وری و افزایش اکتشافات و استفاده از تجهیزات مکانیزه در استخراج توانسته سطح تولید را حفظ و حتی افزایش دهد.

وی سیاست شرکت در خصوص عدم شمولیت خام فروشی را تبدیل کنسانتره به محصول نهایی عنوان کرد و اظهار داشت که با توجه به وجود ظرفیت های مناسب موجود یا در حال ساخت ذوب و استحصال فلزات از کنسانتره در کشور و اهمیت مقیاس اقتصادی در این حوزه، اولویت شرکت تبدیل کارمزدی کنسانتره به شمش است و در این خصوص اقدامات خوبی در خصوص کنسانتره روی صورت گرفته و در خصوص کنسانتره سرب نیز در حال انجام مذاکره است.

قیمت 4 هزار دلاری روی؟

اسلامی در خصوص قیمت جهانی روی 4 هزار دلاری نیز اظهار داشت که عمده رشد قیمت روی ناشی از دو عامل است. بخشی از فشار تقاضای بهای تمام شده به دلیل رشد قیمت گاز و زغالسنگ در دنیا و به تبع آن رشد قیمت برق و عامل دیگر، اخلال در عرضه به دلیل جنگ اوکراین است. البته با توجه به روند کاهشی عرضه ماده معدنی روی و همچنین عدم بازیافت پذیری روی در کنار افزایش تقاضا برای خودرو و توسعه اقتصاد جهانی، انتظار نمی رود قیمت روی به کمتر از میانگین های تاریخی کاهش یابد. با این حال، عمده رشد اخیر به دلیل افزایش هزینه های تبدیل است و عاید اسملترها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال در خصوص آخرین وضعیت سرمایه گذاری های شرکت اظهار داشت که دو سرمایه گذاری اصلی در سال های اخیر صورت گرفته است که در راستای تکمیل زنجیره ارزش و متنوع سازی سبد پرتفوی معدنی شرکت بوده است. وی در خصوص زغالسنگ با بیان اینکه شرکت باما در کانی کربن طبس سرمایه گذاری کرده است و این شرکت معدنی روباز در اختیار دارد که یکی از معدود معادن روباز زغالسنگ کشور است. در عین حال به دلیل استفاده از زغالسنگ در شرکت ذوب روی اصفهان، این سرمایه گذاری منجر به کاهش ریسک زغالسنگ در شرایطی که کشور با کمبود این ماده مهم روبرو است، شده است.

اسلامی افزود : این معدن نیز در حال توسعه است و پیت دوم در حال باطله برداری است که قرار بود تا پایان سال وارد مدار تولید شود، البته از برنامه عقب است، اما امیدواریم تا میانه های سال آینده فاز دوم نیز به تولید برسد.

وی همچنین از برنامه اصلاح واحد فرآوری زغالسنگ و تولید کنسانتره در آن شرکت خبر داد و  در خصوص آخرین معدن مس شرکت جلگه ها نیز با بیان این که این معدن دستاورد بزرگ معدنی مجموعه و کشور بوده است، افزود:  اکتشافات در این معدن همچنان در حال انجام است و به ذخایری بیش از ذخیره گواهی کشف دست یافته ایم.

مدیرعامل «کاما» در خصوص عملیات معدنکاری نیز از باطله برداری پیت معدن خبر داد و افزود که ساخت کارخانه در حال انجام است، اما به دلیل نبود زیرساخت ها، بخش عمده ای از فعالیت این شرکت به تامین و اجرای زیرساخت ها معطوف شده است تا توان تولید مناسبی در شرکت ایجاد شود.

چرا «فزر»؟

وی در خصوص سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی شرکت در بازار سرمایه نیز تصریح کرد که این مبلغ صرف خرید سهام شرکت های معدنی شده و خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از فرصت های موجود سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز بهره بگیریم.

او در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل خرید سهام فزر و استراتژی شرکت باما در این خصوص نیز با بیان این مطلب که خرید فوق براساس برنامه سرمایه گذاری در بازار سرمایه است و بخشی از منابع تاکنون خرید شده و صرف خرید سهام شرکت پویا زرکان شده است ، افزود : شرکت فوق معادن متعددی در حوزه طلا و روی در اختیار دارد که تنها بخشی از آن ها مورد اکتشاف و استخراج قرار گرفته و پتانسیل معدنی بالایی در اختیار شرکت فوق است. توانمندی شرکت باما در اکتشاف در کنار کارخانه و معادن شرکت پویا زرکان که یکی از بهره ورترین و مکانیزه ترین معادن طلا در ایران و جهان است، امکان دستیابی به ذخایر عظیم و جهش تولید در حوزه طلا و روی را در این شرکت فراهم خواهد ساخت.

 وی در خصوص این که آیا شرکت برنامه ای برای تصاحب کرسی هیات مدیره در شرکت فزر دارد ، اظهار داشت که مذاکراتی در این خصوص در حال انجام است که در صورت به نتیجه رسیدن ، افشا خواهد شد.

کاما

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24