Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در واقع امروز تنها حدود 2 درصد از سهام دو باشگاه مشهور به سرخابی در بازار نارنجی فرابورس خریدار داشت و رخداد امروز به مسئولان خصوصی سازی که عجولانه نسبت به پذیره نویسی سهام این دو باشگاه اصرار داشتند اثبات کرد ، هوادار با سهامدار فرق دارد و سهامدار در شرکت غیر شفاف و زیان ده سرمایه گذاری نمی کند...

آمار عجیب از پذیره نویسی سرخابی ها ؛ تنها دو درصد استقلال و پرسپولیس را خریدند

بورس24 : دو باشگاه ورزشی پرطرفدار ایران امروز با استقبال جامعه سرخورده سهامداری ایران مواجه نشدند.

آمارها حاکی از آن است که در پذیره نویسی باشگاه استقلال تنها 179 هزار کد معاملاتی مشارکت کرده اند ، در حالی که سهمیه در نظر گرفته شده برای آنان بیش از یک میلیارد و 236 میلیون برگه سهم بود.

بدین ترتیب تنها حدود 15 درصد از سهمیه در نظر گرفته شده برای پذیره نویسی از سوی هواداران این باشگاه خریداری شد و بیش از یک میلیارد سهم این باشگاه روی میز فروش ماند.

در باشگاه پرسپولیس هواداران مقدار بیشتری اعتنا به خرج دادند و پول خرج کردند ، به طوری که از یک میلیارد و 34 میلیون سهم قابل پذیره نویسی 201 میلیون برگه سهم خریداری شده که معادل حدود 20 درصد از سهام قابل پذیره نویسی بوده است.

در واقع امروز تنها حدود 2 درصد از سهام دو باشگاه مشهور به سرخابی در بازار نارنجی فرابورس خریدار داشت و رخداد امروز به مسئولان خصوصی سازی که عجولانه نسبت به پذیره نویسی سهام این دو باشگاه اصرار داشتند اثبات کرد ، هوادار با سهامدار فرق دارد و سهامدار در شرکت غیر شفاف و زیان ده سرمایه گذاری نمی کند.

چند اقدام حرفه ای از سوی فرابورس ایران

البته فرابورس ایران صبح امروز در اقدامی حرفه ای در اطلاعیه ای اعلام کرد :«با توجه به تبلیغات و تاکیدات صورت گرفته در رسانه‌ها در خصوص پذیره‌نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) و فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام)، تاکید می‌ شود ؛ اهمیت رویداد مورد اشاره از حیث راهبری شرکت‌ها و حاکمیت شرکتی است، لذا این موضوع الزاماً یک رویداد اقتصادی سودآور و حائز شرایط سرمایه‌گذاری نیست. بنابراین تمامی پیگیری‌ها، اخبار و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته برای تبیین ابعاد موضوع بوده و جنبه‌ی توصیه به خرید ندارد. در نتیجه متقاضیان برای تصممیات خود حتما وضعیت مالی باشگاه‌ها اعم از سرفصل‌های درآمدی، هزینه‌ای و … را مد نظر قرار دهند یا از خدمات نها‌دهای دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده نمایند.»

از سوی دیگر شرکت فرابورس ایران صبح امروز  در اطلاعیه ای دیگر در خصوص نحوه افشای اطلاعات در سامانه کدال، چند مورد را به مدیر عاملان شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس یادآور شده بود.

در این اطلاعیه ذکر شده که هرگونه افشای خارج از مقررات توسط اعضای هیأت مدیره و پرسنل آن شرکت ها نقض مقررات تلقی می شود. هم چنین ارائه هرگونه خدمات مشاور سرمایه گذاری همانند توصیه به خرید و فروش و نگهداری سهام ، اظهار نظر در خصوص روند قیمت یا عرضه و تقاضا و ... از جمله فعالیت های مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس می باشد و انجام هر یک از این فعالیت ها بدون اخذ مجوز جرم تلقی شده و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.

برای اطلاع از رشد بورس فردا روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از بازار ارز امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از علت افزایش قیمت دلار و سکه روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24