Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم  در روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه در تالار شهید آوینی بندر عباس با  حضور مدیران فولاد هرمزگان و رئیس مرکز علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان: به سه میلیون تن ظرفیت می‌رسیم

بورس24 : دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم  در روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه در تالار شهید آوینی بندر عباس با  حضور مدیران فولاد هرمزگان و رئیس مرکز علم و فناوری استان هرمزگان برگزار شد.

عطاالله معروفخانی ، مدیرعامل فولاد هرمزگان در آغاز افتتاحیه این همایش گفت: امسال در دهه مبارکه فجر فولاد هرمزگان چهار طر ح توسعه ای بعد از سالیان سال با حمایت فولاد مبارکه آغاز شد.

وی افزود: احیای ۹۰۰ هزارتن فولاد هرمزگان و مخازن ذخیره سازی ۳۰ هزارتن آهن اسفنجی از جمله این طرح ها معرفی کرد. همچنین ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز شده   ظرف چند ماه آینده نورد گرم این واحد صنعتی به ۳.۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: برآورد زمانی طرح های توسعه ای ۳۰ ماه است و پیامد چند هزار اشتغال را بدنبال خواهد داشت. امروز اجرای طرح های فولادی در کنار آب های آزاد، جایگاه این مجموعه را  متمایز ساخته و انتظار می رود استان هرمزگان در این ارتباط پیشرو باشد.

وی با اشاره به  اهمیت زیر ساخت های مورد نیاز برای کامل شدن زنجیره تولید گفت:   ضرورت سرمایه گذاری در این بخش مهم است . تحریم های ظالمانه موجب خروج متخصصان ایتالیایی و آلمانی برای اجرای طرح های توسعه فولاد هرمزگان شد و بومی سازی و بهره گیری از متخصصان داخلی افتخار آفرینی را بدنبال داشت.

برای مشاهده اخبار  بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

به سه میلیون تن ظرفیت می‌رسیم، به زودی

معروفخانی گفت: فولاد سازی این مجموعه در آینده ای نزدیک به  دو تا ۲.۲ میلیون تن برسد و سپس توسط متخصصان داخلی به سه میلیون تن ظرفیت خواهیم رسید.

وی گفت:  فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل شدن این استان به قطب اصلی فولاد کشور به عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه‌گذاری کرد و با خرید ۳۰ درصد دیگر از سهام شرکت ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین با بیش از ۵۱ درصد، سهامدار اصلی این شرکت تازه‌تاسیس شده است.

در ادامه علیرضا کاظمی دبیر دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مدام و معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان افزود: اقتصاد چرخشی، اقتصادی است که بتواند بار طبیعت را کاهش دهد. در 50 سال گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای تولید فولاد مقاوم با بار کمتر صورت گرفته و وزن مصنوعات فولادی تا 40 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از زمان دقیق خرید ارز نیما روی لینک کنید.↪️

وی با اشاره به اینکه عمده‌ترین محصولات جانبی مهم در صنعت فولادسازی سرباره، غبار و گازهای فرایندی است،‌گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا سرباره‌های آهن و فولاد سهم قابل توجهی در اقتصاد چرخشی در صنعت فولاد دارند.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته‌گری مدام درخصوص بازیافت این مواد نیز گفت: در اتحادیه اروپا 70 درصد سرباره فولادسازی به مصارف جاده سازی می‌رسد، ‌این میزان در درژاپن 100 درصد بوده و اولین کاربرد آن نیز در صنعت سیمان است.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین کاربرد سرباره فولادسازی در صنعت راه سازی است، ادامه داد:‌ برای فراوری سرباره دو روش فراوری سرد و گرم وجود دارد، در ایران نیز فولاد مبارکه فراوری سرد و گرم را به کار گرفته است و فولاد خوزستان نیز دو روش فراوری سرد را دنبال می‌کند.

کاظمی با اشاره به تاییدیه راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از سرباره نیز گفت: در ایران نیز باید روش بهینه فراوری سرباره متناسب با نیازهای کشور انتخاب و به کارگرفته شود. همچنین ضرورتهای محیط زیستی نیز باید مورد توجه باشد. مسئله دوم تولید غبار است به ازای تولید هر تن مذاب حدود 13 کیلوگرم غبار ایجاد می‌شود و یکی از کارهای مهم که در اروپا انجام شده است بازیافت غبارها در کوره قوس است.

برای اطلاع از نبض بازار بورس و سهام امروز روی لینک کنید ↪️

همچنین، اصغر مدنی معاون بهره برداری شرکت فولادهرمزگان در دومین کنفرانس ریخته گری فولاد هرمزگان در تشریح اقدامات صورت گرفته در این شرکت گفت : با توجه به قطعی های مکرر برق و گاز در سال جاری به مشکلات زیادی برخوردیم اما باز با این حال موفق به ثبت ۴ رکورد ماهیانه شدیم.

وی  افزود: این رکورد ها در حالی ثبت شد که ظرفیت اسمی فولاد هرمزگان ماهیانه ۱۲۵ هزار تن است ولی موفق به کسب رکوردهایی بالاتر از طرفیت اسمی شدیم.همچنین در سال جاری موفق به تولید ۴ گرید ویژه شدیم و رکوردهای خوبی نیز در کاهش مصرف نسوزها کسب کردیم که واقعا با توجه به قطعی های برق کسب این رکوردها کار بسیار سختی بود .

تا پایان بهمن ماه، تولید تختال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن می‌رسد

وی از افزایش میزان تولید تختال امسال فولاد هرمزگان تا پایان بهمن ماه را  یک میلیون و 300 هزار تن خبرداد و گفت : این مهم در حالی ثبت شده که امسال به دلیل قطعی های مکرر برق و گاز بیش از 260 هزار تن از تولید را از دست دادیم. فولاد هرمزگان با وجود قطعی های مکرر برق و‌گاز بتواند رکوردهای متعدد دیگری ثبت کند .

مدنی با بیان اینکه  رشد قابل ملاحظه در پیشرفت بومی سازی فولاد هرمزگان  داشته ایم گفت: با توجه به تاکید مدیریت فولاد هرمزگان در بومی سازی آن هم با روشهای اقتصادی ، اقدامات قابل توجهی در فولاد هرمزگان صورت گرفته و میزان رشد ۳۰۰ درصدی در این حوزه را کسب کردیم .

وی ادامه داد:  با حمایت شرکت فولاد هرمزگان پودر قالب ریخته گری در داخل تولید و از سوی سایر تولیدکنندگان اسلب نیز در حال استفاده است .

مدنی همچنین از ارتقاء سطح دو ریخته گری در فولاد هرمزگان و راه اندازی سیستم های هوشمند فرایند فولادسازی و چندین پروژه دیگر و بومی سازی آنها در این شرکت خبر داد و گفت : پروژه های طرح تحول دیجیتال و سیستم پیش گویی عیوب نیز در دست راه اندازی است .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24