Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکت‌های فنرسازی خاور پتروشیمی بوعلی سینا ملی مس ایران پتروشیمی تندگویان داروپخش آریا ساسول بورس کالای ایران همکاران سیستم معدنی و صنعتی چادرملو پتروشیمی خراسان پلی پروپیلن جم مولد نیروگاهی جهرم مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن بورس انرژی گروه صنعتی بوتان

معرفی بهترین شرکت های بورسی

بورس24 : امروز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه، آیین قدردانی سازمان بورس و اوراق بهادار از ناشران برتر سال ۱۴۰۰ که در امر ثبات در سودآوری و تکریم سهامداران با اطلاع رسانی به موقع و پرداخت به هنگام سود، عملکرد برجسته ای داشته اند، برگزار شد.

این مراسم با حضور مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، محسن خدابخش نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی، محسن انصاری مهیاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، شماری از مدیران ارشد بازارسرمایه و اصحاب رسانه برگزار شد.

رییس سازمان بورس واوراق بهادار در این نشست بیان کرد: تقدیر از ناشران، امروز با نگاهی تشویقی انجام شد، البته چنین اتفاقی حدود ۱۲ سال پیش رقم خورده بود اما متأسفانه ادامه پیدا نکرد. برآن شدیم تا در این مراسم به طور نمادین به عملکرد شرکت‌ها و میزان تلاش آن‌ها در زمینه‌های افشای اطلاعات به موقع و پرداخت سود و افزایش تولید و خدمات بپردازیم.

مجید عشقی افزود: بررسی‌های انجام شد، نشان می‌دهد بخش زیادی از ناشران بورسی، حقوق سهامداران را به خوبی رعایت می‌کنند. طی چند سال گذشته روند رو به رشدی در افشای اطلاعات وجود داشته به طوری که افشای اطلاعات از بیش از ۱۰ روز به کمتر از یک روز رسیده است. تاخیرها نیز گاه در حد چند دقیقه به طول می‌انجامد، بنابراین می‌توان گفت در مجموع شرکت‌های بورسی از افشای اطلاعات به موقع برخوردارند.

او تصریح کرد: به طور معمول سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه ارزیابی عملکرد ناشران بورسی، به ارزیابی تخلفات و برخورد با آن می‌پردازد، از این رو لازم بود تا در این حوزه از ناشرانی که همکاری خوبی در حوزه‌های متعدد با سازمان و مجموعه بازار سرمایه دارند که اتفاقا تعداد قابل توجهی هم هستند قدردانی شود.

عشقی تصریح کرد: نظر به افزایش تعداد سهامداران شرکت‌های بورسی و به خصوص تعداد قابل توجه سهامدارن شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر وارد بازار سرمایه شده‌اند، لازم بود تا همه ناشران در این حوزه نیز عملکرد بهتری داشته باشند، از این رو با تلاش‌های انجام شده، امسال بالغ بر ۲۸۲ شرکت بورسی سهام خود را از طریق سجام پرداخت کردند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: برای خدمت رسانی بهتر به جامعه سهامداری کشور، سامانه جدید توزیع سود، طوری طراحی شده که ضمن واریز سود تمامی ناشران از طریق سجام، وجوه مورد نظر مدت زمان کمتری در حساب شرکت سپرده گذاری متوقف شود؛ از این رو طبق رویه جدید از این پس مدت زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش می یابد.

او در خصوص راه اندازی اداره‌ای به نام میز صنعت اظهار کرد: میز صنعت که امسال در سازمان بورس راه اندازی شد در حال حاضر در قالب اداره‌ای مستقل فعالیت می‌کند. از سال ۱۴۰۱ تلاش می کنیم با فعالتر کردن اقدامات و فعالیت‌های این اداره، زمینه بررسی، پیگیری و رفع مشکلات ناشران را جدی‌تر از قبل در سطوح کلان کشور اعم از دولت، مجلس و دیگر مراجع تصمیم گیرنده فراهم کنیم.

در پایان این مراسم، از ناشران برتر تقدیر و به رسم، لوح یادبودی تقدیم شد. ناشران برتر در زمینه «افزایش سودآوری»، شامل شرکت‌های فنرسازی خاور، پتروشیمی بوعلی سینا، ملی مس ایران، پتروشیمی تندگویان، داروپخش، آریا ساسول، بورس کالای ایران، همکاران سیستم، معدنی و صنعتی چادرملو، پتروشیمی خراسان، پلی پروپیلن جم معرفی شدند.

همچنین شرکت های توسعه مولد نیروگاهی جهرم، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن، بورس انرژی و گروه صنعتی بوتان نیز در بخش «افشای پیش از موعد اطلاعات» مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

منبع خبر: پایگاه خبری بازارسرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24