Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تمامی نقدینگی جذب شده در عرضه اولیه را در جهت رشد مجموعه هزینه خواهیم کرد بورس 24 - نشست خبری مدیر عامل تپسی به دلیل به انجام رسیدن ارزش‌ گذاری شرکت، امروز با حضور مدیر عامل، مدیر ارشد مالی، مدیر بورسی، و مدیر عامل تامین سرمایه کاردان برگزار شد...

مدیر عامل تپسی در نشست خبری: نگاهی استراتژیگ به بازار سرمایه داریم

بورس24 : نشست خبری مدیر عامل تپسی به دلیل به انجام رسیدن ارزش‌ گذاری شرکت، امروز با حضور مدیر عامل، مدیر ارشد مالی، مدیر بورسی، و مدیر عامل تامین سرمایه کاردان برگزار شد. 

مدیر عامل تپسی در ابتدای این نشست گفت: عرضه اولیه سهام استارتاپ ها در جهان در ۵ سال گذشته ۸ برابر شده است. نگاه بازار به این شرکت ها به خاطر پتانسیل بالای آنهاست. شرکت های پلتفرمی می توانند، در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین تاثیر مثبت را را داشته باشند.

او اضافه کرد: پروسه ورود تپسی به بورس به عنوان نماینده شرکت های اینترنتی از هفت خوان عبور کرده و حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد راه طی شده است.

وی تصریح کرد: نگاه ما در طول این مسیر مثبت بود؛ همگی می دانیم در جهان ورود شرکت های استارتاپی به بورس با استقبال روبرو شده است و بدیهی است که در کشور ما هم این اتفاق خواهد افتاد‌. 

میلاد منشی پور در این نشست اعلام کرد: پس از عرضه اولیه و فروش سهام، درآمد این اتفاق صرف رشد زیر ساخت‌ ها و ورود این شرکت به بازارهای جدیدی خواهد شد. 

به گفته وی عرضه اولیه این شرکت در سالی که به نام «اقتصاد دانش‌ بنیان» نام‌ گذاری‌ شده، اتفاق بزرگی خواهد بود. 

او تأکید کرد که این اطمینان‌ خاطر را می‌ دهد که با عرضه اولیه تپسی در فرابورس، اصلاً برای تپسی خروجی از بازار رخ نخواهد داد و همه پول ناشی از فروش سهام سهام‌ داران، وارد شرکت می‌ شود.

میلاد منشی‌ پور اضافه کرد: قرار است تمامی درآمد حاصل از فروش سهام صرف رشد شرکت شود. یکی از برنامه ها تعداد سفرهاست، که شهرهایی که تپسی حضور دارد، بیشتر خواهد شد و به ۱۵ تا ۲۰ شهر جدید خواهد رسید. 

وی تاکید کرد: برای سلیقه های مختلف باید محصولات گوناگونی داشته باشیم و پول را صرف رشد مجموعه کنیم. در شرکت های استارتاپی، این یک انتخاب است. ما اگر انتخاب کنیم سه برابر رشد نکنیم، این هم یک انتخاب است، اما در مجموعه تپسی برنامه های آتی خود را در جهت رشد شرکت گذاشته ایم. 

او گفت: امروز در شهر تهران ۲۰ میلیون سفر روزانه انجام می شود و با وجود آن که مردم فکر می کنند، تاکسی های اینترنتی همه ناوگان حمل و نقل عمومی را در اختیار دارند، ده میلیون سفر شخصی انجام می شود؛ تاکسی های زرد، رانندگان با اتومبیل های شخصی و...! که این مهم تنها در تهران است. در شهرستان ها که عدد بسیار متفاوت است.

منشی‌ پور گفت: هم‌ زمان با درج نماد تپسی به‌ عنوان اولین شرکت دانش بنیان در فرابورس، گزارش ارزش‌ گذاری تپسی نیز منتشر شده است، که در آن شرکت تأمین سرمایه کاردان سهام کل این شرکت را حدود ۱۷۰۲ میلیارد تومان عنوان کرده است. 

به گفته وی بخشی از سرمایه به‌ دست‌ آمده از فروش سهام افزایش عمق بازار است و بخش دیگر از سرمایه برای گرفتن سهم بیشتر از بازار حمل‌ و‌ نقل آنلاین استفاده می‌ شود.

او ادامه داد: رشد دیگری که از محل فروش سهم به‌ دست خواهیم آورد، لاین‌ های جدیدی خواهد بود که در حیطه حمل‌ و‌ نقل شهری ایجاد خواهیم کرد. حوزه دیگری نیز که وارد آن خواهیم شد، بیزینس‌ های جدید است که این هم در برنامه یک سال آینده ما است.

وی خاطر نشان کرد: به‌ طور مشخص، سه بیزنس آماده رونمایی داریم، که در ۳ تا ۴ ماه آینده رونمایی خواهیم کرد. 

مدیر عامل تپسی با عنوان کردن این موضوع که مدت هاست در انتظار فراهم شدن مقدمات ورود به بازار سرمایه هستیم، گفت: واقعیت این است که به‌ عنوان اولین استارتاپ اگر نگاه استراتژیگ به بازار سرمایه نداشتیم، قطعاً ارزش‌ گذاری ‌شرکت به این شکل محافظه‌ کارانه نبود.

به گفته وی قیمت‌ هایی که هم اکنون داده شده و مور دبحث است، مربوط به سال ۱۳۹۸ است و عملاً قیمت‌ هایی که در مورد ارزش‌ گذاری تپسی مطرح می‌ شود، محافظه‌ کارانه است؛ اما چون ما نگاه طولانی‌ مدت به بحث ورود به بازار سرمایه داریم، طوری عمل خواهیم کرد، که بدون حاشیه کار را به پیش ببریم. 

مرادی مدیر عامل تامین سرمایه کاردان نیز در این نشست درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: شرکت برای رشد آتی خود حتما برنامه افزایش سرمایه را به انجام خواهد رسانید. 

او درباره زمان انجام عرضه اولیه نیز گفت: به ما اعلام کرده اند، که بهتر است فرآیند عرضه تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود. تمام تلاش خود را می کنیم، عرضه موفقی در راه باشد، تا راه را برای عرضه های شرکت های مشابه در آینده هموار کنیم. 

میترا عظیمی، مدیر ارشد مالی تپسی نیز در این نشست تاکید کرد، که نقدینگی بعد از عرضه اولیه سهام در مجموعه تپسی باقی خواهد ماند.

به گفته وی دیدگاه شرکت به سمت اینکه برود سراغ ایجاد دارایی های فیزیکی نبوده است و از ابتدای تأسیس شرکت بر این باور بوده ایم. حالا نیز سرمایه گذاری و برنامه های پسا کرونای زیادی داریم و از پیش بینی سود نیز خبرهای خوبی در راه است. 

صمد زاده مدیر بورسی شرکت نیز با اعلام اینکه نقدینگی جذب شده در عرضه اولیه وارد شرکت می شود، گفت: تپسی بعد از آخرین جذب سرمایه ای که در سال 97 داشت، توانست در کمتر از 9 ماه تعداد سفرهای خود را 3 برابر کند، که بعد از آن بحث بنزین و شیوع ویروس کرونا را داشتیم.

وی تاکید کرد، با شرایط جدیدی که پیش روست و به انجام رسیدن عرضه اولیه دوستان شرکت می دانند، چگونه هزینه ها را کاهش بدهند و چگونه سودآوری را محقق کنند، شک نکنید.  

برای اطلاع از مجامع بورسی این هفته روی لینک کلیک کنید↪️

برای دیدن تحلیل های بورس جدید روی لینک کلیک کنید↪️

برای اطلاع از اخبار بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24