Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

صادر کنندگان و دریافت‌ کنندگان چک‌ های جدید، از امروز می‌ توانند با ارسال پیامک به سر شماره...

امکان انجام پیامکی فرآیندهای مربوط به چک‌ های جدید از امروز

بورس24 : صادرکنندگان و دریافت‌کنندگان چک‌های جدید، از امروز می‌توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، نسبت‌به «ثبت»، «تایید دریافت»، «انتقال»‌، «استعلام» و «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» اقدام کنند.

بانک مرکزی اعلام کرد که این بانک در راستای تسهیل دسترسی به خدمات چک‌های جدید بنفش‌رنگ برای مشتریان شبکه بانکی، امکان «ثبت»، «تایید دریافت» و «انتقال» تا سقف مبلغی ۱۵۰ میلیون ریال را از طریق پیامک فراهم کرد.

همچنین امکان انواع استعلام بدون سقف مبلغی برای اطلاع از وضعیت چک و صادرکننده چک نیز با استفاده از ارسال پیامک فراهم شده است.

از دیگر مزایای سامانه پیامکی، «معرفی شماره تلفن همراه برای اطلاع از ثبت یا انتقال چک به نام فرد» است. پس از ثبت شماره تلفن همراه در سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱، هر زمان چکی در وجه فرد صادر شود، پیامک ثبت چک برای وی ارسال می‌شود.

پیش از این، دسترسی به سامانه صیاد و دریافت خدمات ثبت صدور، تأیید دریافت و انتقال چک از طریق اینترنت بانک، موبایل‌بانک، برنامک‌های موبایلی، شعب و خودپردازهای بانک‌های عامل امکان‌پذیر بود و درحال‌حاضر، امکان انجام فرآیندهای مرتبط با چک از طریق پیامک نیز به این موارد افزوده شده است.

یادآور می‌شود به موجب «قانون اصلاح قانون صدور چک» صادرکننده چک‌های جدید بنفش‌رنگ، موظف به ثبت سیستمی مندرجات چک شامل «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذی‌نفع» در سامانه صیاد می‌باشد و ذی‌نفع چک نیز هنگام دریافت برگ چک باید از ثبت سیستمی چک به نفع خود اطمینان حاصل کرده و پس از تطبیق مندرجات چک با اقلام اطلاعاتی ثبت شده در سامانه صیاد، نسبت به تأیید یا عدم تأیید آن اقدام کند. انتقال چک نیز صرفاً از طریق سامانه صیاد امکان‌پذیر است. در صورت عدم ثبت سیستمی چک در سامانه صیاد و تائید آن توسط ذی‌نفع، بانک، امکان پرداخت وجه چک به ذی‌نفع را نخواهد داشت.

برای اطلاع از افزایش سرمایه سهام ها روی لینک کلیک کنید.↪️

برای پیش بینی دارایکم روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از اخبار کدال پالایشی ها کلیک کنید.↪️

راهنمای انجام فرآیندهای مرتبط با چک از طریق ارسال پیامک

منبع خبر: ایمنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24