Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خاطرنشان می شود که پیشنهاد افزایش دامنه نوسان در بازار سرمایه طی ماه های اخیر بارها مطرح شده بود و مسئولان اذعان می کردند که با بهبود بازار این پیشنهاد به مرحله تصمیم گیری در آمده و اجرایی خواهد شد...

این نمادهای بورس و فرابورس از روز دوشنبه 6 درصدی می شوند

بورس24 : معاون نظارت بازار فرابورس اطلاعیه بسیار مهمی در خصوص تغییر دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول فرابورس ایران منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه، دامنه نوسان روزانه قیمت در کلیه نمادهای مندرج در بازار اول فرابورس از روز دوشنبه 26 فروردین 1401، مثبت 6 تا منفی 6 درصد خواهد بود.

سازمان بورس نیز به وسیله اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس آخرین صورتجلسه های هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ 24 فروردین 1401، دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول (تابلوی اصلی و فرعی) بورس تهران از روز دوشنبه 29 فروردین ماه از مثبت 6 تا منفی 6 درصد می شود.

این تصمیمات به منظور افزایش کارایی و نقدشوندگی در بازار سرمایه گرفته شده و بر این اساس شاهد افزایش یک درصدی دامنه نوسان به صورت متقارن خواهیم بود.

خاطرنشان می شود که پیشنهاد افزایش دامنه نوسان در بازار سرمایه طی ماه های اخیر بارها مطرح شده بود و مسئولان اذعان می کردند که با بهبود بازار این پیشنهاد به مرحله تصمیم گیری در آمده و اجرایی خواهد شد.

 این در حالی بود که بخش زیادی از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه در همان زمان مخالفت خود را با این پیشنهاد مطرح کرده بودند.

به باور آن ها بازار سرمایه ما شرایط و عمق مناسب برای این کار را ندارد و اگر قرار است تصمیمی برای بهبود کارایی و بالا بردن نقدشوندگی بازار گرفته شود بجای بالا بردن دامنه نوسان، حجم مبنا از میان برداشته شود.

برخی از آن ها معتقد بودند که با حذف حجم مبنا عمده مشکلات بازار سرمایه مرتفع خواهد شد و نقدشوندگی به طور محسوسی افزایش خواهد یافت.

اما در نهایت تصمیم مسئولان سازمان این شد که دامنه نوسان به میزان یک درصد و به صورت متقارن (+ و – یک درصد) افزایش یابد.

 برای اطلاع از وضعیت بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

برای دیدن نبض بازار امروز کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از اخبار عرضه های اولیه کلیک کنید.↪️

نماد های 6 درصدی بورس و فرابورس

فرابورس

فرابورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • غلامرضا فردباف
    غلامرضا فردباف

    باسلام‌وعرض‌ادب‌بهترین‌کاربرای‌بازاراست‌به‌شرط‌انکه‌ادامه‌دارباشدودامنه‌نوسان‌همینطوریک‌درصدیک‌د رصدزیادشودتادامنه‌نوسان‌وحجم‌مبنابرداشته‌شودمانندبازارهای‌خارج‌وجلوگیری‌ازخروج‌پول‌به‌بازارهای‌خارج‌ازکشورکه‌هیچگونه‌پشتوانه‌ای‌ندارندوساعت‌بازارراهم‌تاساعتحداقل۱۴و۵شنبه‌هم‌بازارباشداینطوری‌معامله‌گران‌باعلم‌بیشترمعامله‌خواهندکردوهرگزسهمی‌قفل‌صف‌خریدیافروش‌نخواهدبود وبهترین‌بازاربازاری‌است‌که‌نقدشوندگی‌داشته‌باشدوهمیشه‌دردسترس‌باشدوبعدازمدتی‌دست‌دلالان‌وسفته‌بازان‌قطع‌خواهدشدچون‌جراحی‌اقتصادی‌به‌این‌بزرگی‌عوارض‌خواهدداشت‌ولی‌درطولانی‌مدت‌همه‌ازمنافع‌ان‌منتفع‌خواهندشدباتشکروسپاس

    2 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24