Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خرید تضمینی کک مذاکره برای خرید شرکت کک طبس

دو خبر مهم از «ذوب»

بورس24 : آخرین وضعیت ذوب آهن بررسی شد.

ایرج‌رخصتی مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان  ، در خصوص تنظیم گیری بازار توسط دولت و دلایل شرکت ها و انجمن در توجیه عدم دریافت عوارض صادراتی  به خبرنگار بورس  ۲۴ گفت: ما زمانی باید نگران بازار باشیم که عرضه از تقاضا کمتر باشد، حداقل ذوب آهن بالغ بر ۱میلیون ۳۰۰ هزار تن   و به طور کلی حداقل ۵۰ درصد تولید کل بازار فولاد مازاد است و مجبور به صادرات هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی گشایش خوبی در بیشتر دنیا برای صادرات محصولات فولادی ایجاد شده که با این عوارض ما به دست خودمان این گشایش را از دست خواهیم داد.

به گفته وی، در داخل کشور هیچ گونه مشکلی برای مقاطع ساختمانی ایجاد نمی‌شود، چرا که بزرگترین تولید کننده ذوب آهن اصفهان است و ما  اطمینان می‌دهیم که هیچ تعللی در این موضوع نخواهیم داشت، هیچگونه افزایش قیمتی هم مترتب نیست، گرچه  قیمت در کل زنجیره فولاد باید ثابت بماند ( نه در ابتدا و میانه زنجیره  شاهد افزایش نرخ باشیم ولی در انتها قیمت ثابت باشد). ذوب آهن محصولات نهایی را با قدرت وارد بازار داخل می کند و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

وی گفت: صادرات ذوب آهن، جای واردات انبوه مواد اولیه شرکت می‌نشیند، اگر من صادرات نداشته‌باشم، آیا بانک مرکزی می تواند ارز معادل را به ذوب آهن بدهد، اگر این ارز را تامین می‌کند ، صادر نمی‌کنیم.

رخصتی در خصوص خرید محصولات  شرکت کک طبس و خرید خود شرکت گفت: محصولات کک طبس را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم. در مورد خرید  این شرکت  مجموعه های دیگری که با ذوب آهن ارتباط سهامی دارند، در حال مذاکره هستند.

وی در خصوص شرایط تولید و فروش شرکت گفت: در شرایط خوب تولیدی هستیم  و موارد اولیه آهن دار شرکت ذوب آهن در شرایط مناسبی است. تنها مشکل این است که ، بتوانیم این محصول را به دست مشتری نهایی برسانیم  که سازو کار آن باید توسط بورس و وزارت صمت فراهم شود.

وی گفت: وقتی امروز از نهضت ملی مسکن و ساخت و ساز مسکن صحبت می‌شود، با ما به عنوان تولیدکنندگان مستقیما قرار داد خرید منعقد کنند و حتی سبد متناسب با نیازشان آماده می‌کنیم.

رخصتی  در خصوص سود ۱۲ ماهه ذوب آهن گفت: سود شرکت تا چند روز آینده از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی می‌شود، با توجه قیمت کک و زغالی که در سه ماهه سوم ایجاد کرده بود، با افزایش تولید و نوع تولید این موضوع جبران شد و ان شاءالله نسبت به ۶ ماهه ابتدای سال تغییری نخواهیم داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24