Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

میزبان دور جدیدی از مذاکرات بین دو کشور خواهیم بود فواد حسین» امروز (یکشبنه) در مصاحبه‌ ای تایید کرد طرف‌ های ایرانی و عربستانی دور پنجم مذاکرات در بغداد را با روندی مثبت...

وزیر خارجه عراق: ایران و عربستان در بغداد مذاکرات مثبتی داشتند

بورس24 : فواد حسین» امروز (یکشبنه) در مصاحبه‌ای تایید کرد طرف‌های ایرانی و عربستانی دور پنجم مذاکرات در بغداد را به روندی مثبت پشت سر گذاشتنند. 

وزیر امورخارجه عراق در مصاحبه‌ای تایید کرد مذاکرات جاری در بغداد میان ایران و عربستان مثبت ارزیابی شده است. 

«فواد حسین» امروز (یکشبنه) در مصاحبه‌ای تایید کرد طرف‌های ایرانی و عربستانی دور پنجم مذاکرات در بغداد را به روندی مثبت پشت سر گذاشتنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزیر امور خارجه عراق در این خصوص گفت:پس از دور پنجم که در فضایی مثبت برگزار شد. بغداد، میزبان دور جدیدی از مذاکرات پس از پایان دور پنجم بین تهران و ریاض خواهد بود.

شایان ذکر است یک منبع عراقی امروز (یکشنبه) در گفتگو با شبکه راشاتودی، اعلام کرد که در مذاکرات ایران و عربستان، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، مشاور امنیت ملی ایران و مدیر اطلاعات عربستان نیز حضور داشتند و دو طرف درباره پایان مذاکرات امنیتی و شروع مذاکرات دیپلماتیک به توافق رسیدند.

پنجمین دور گفتگو میان نمایندگان عالی جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته در بغداد، پایتخت عراق برگزار شد. پیش از این چهار دور مذاکره میان ایران و عربستان با میانجیگری عراق در بغداد برگزار شده و شرکت‌کنندگان در آن این مذاکرات را سازنده خوانده و از برگزار کردن مذاکرات بیشتر خبر دادند. این مذاکرات پس از ۵ سال از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور شکل گرفت. ایران ادامه این گفتگوها را مشروط به «جدیت عربستان» دانسته است.

با توجه به شکل‌گیری فضای مفاهمه و گفت‌وگو‌های سازنده میان نمایندگان دو کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک زمینه برگزاری جلسه مشترک میان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی فراهم شود.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24