Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه ای به فاطمی امین، مشکلات صنعت سیمان را به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که در این نامه نوشته شده درصورت عدم اصلاح وضعیت، فعالیت کارخانجات سیمان متوقف خواهد شد.

هشدار : صنعت سیمان به تعطیلی رسید

بورس24 : انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در نامه ای به فاطمی امین، مشکلات صنعت سیمان را به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که در این نامه نوشته شده درصورت عدم اصلاح وضعیت، فعالیت کارخانجات سیمان متوقف خواهد شد. متن این نامه به شرح زیر است:

حسب وظیفه ذاتی انجمن ها و تشکل های صنفی کارفرمایی به عنوان سرمایه گذاران و دلسوزان صنعت طی نامه شماره ۶۹۲۱۱ مورخ ۱۴۰۱.۰۱.۱۷ شرایط حاکم بر صنعت سیمان و راه حل های برون رفت از آن نامه ای از سوی انجمن  کارفرمایان صنعت سیمان به وزارت سمت ارسال شد که در آن به موانع و مشکلات صنعت اشاره شده است.

 در نامه آمده است که، از آنجایی که شرایط حاکم بر این صنعت زیر بنایی به دلیل تصمیمات برخی سازمانها و ارگانهای مختلف کشور و بدون مشورت با انجمن های تخصصی در حال تغییر بوده و این صنعت را بطور روزانه با مشکلات و محدودیتهای جدیدی مواجه ساخته است این مرقومه بر آن است تا اعلام دارد که در صورت عدم حل مسائل و مشکلات پیش روی صنعت سیمان به احتمال بسیار زیاد در آینده نه چندان دور شاهد توقف ناخواسته کارخانجات خواهیم بود که علاوه بر مسائل اجتماعی و کارگری ، کلیه پروژه های عمرانی از جمله نهضت ملی مسکن با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره  عوامل عمده  تاثیر گذار در افزایش قیمت تمام شده  اشاره کرد که ، عدم تامین برق پایدار ، حسب اطلاع در آینده نزدیک شرکت های سیمانی با محدودیت های استفاده از انرژی برق مواجه خواهند شد . ( کاهش تولید ، افزایش قیمت تمام شده )

 همچنین  افزایش هزینه های حمل به میزان حداقل ۳۵ درصد از ابتدای سال جاری که اثر مستقیمی در قیمت تامین مواد اولیه کارخانجات داشته و در نهایت باعث افزایش قابل توجه قیمت تمام شده خواهد گردد .

 در نامه اشاره شده که، افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد کارکنان با توجه به بخشنامه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که با احتساب هزینه های مرتبط ( اضافه کاری - حق شیفت ، عیدی ، بیمه و .. ) تاثیر معناداری در افزایش قیمت تمام شده خواهد داشت .

همچنین، افزایش قیمت گاز از هر متر مکعب ۱۳۰۰ ریال به ۶۵۲۰ ریال و اخذ مابه التفاوت قیمت مازوت از متوسط لیتری ۳۰۰۰ ریال به ۹۰۰۰ ریال ( با احتساب متوسط هزینه حمل ) که تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده سیمان دارد .

گفتنی است که، وضع عوارض صادراتی بر سیمان و کلینکر و اخذ مالیات از درآمدهای صادراتی کلینکر در سال جدید ، هم هزینه های تولید را افزایش چشم گیر داده و هم باعث کاهش درآمد های شرکت های سیمان گردیده که این موضوع در مغایرت صریح با فرمایشات مقام معظم رهبری در ابلاغیه دستور العمل اقتصاد مقاومتی و حمایت معظم له از تولید و اشتغال می باشد که در صورت عدم اصلاح موارد فوق و همچنین قیمت پایه سیمان در پورس کالا حداقل تا معادل ۹۵ درصد بهای صادراتی آن ( با توجه به عرضه سیمان و کلینکر در رینگ صادراتی بورس کالا ) کارخانجات را نه تنها در تامین سیمان مورد نیاز کشور دچار مشکل خواهد ساخت بلکه در اندک زمانی باعث توقف فعالیت کارخانجات سیمان خواهد گردید.

انجمن سیمان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24