Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : نیرو کلر در 3 ماهه به سود عالی 203 تومانی به ازای هر سهم رسیده که با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات و طرح های توسعه ای امسال حداقل سود 800 تومانی خواهد داشت. از سوی دیگر مشارکت با صنایع شیمیایی ایران و برنامه همکاری های مشترک در کنار افزایش سرمایه 100 درصد از محل سود انباشته سهم ریسک شرکت را به حداقل کاهش داده است. در حالی که شرکت در 3 ماهه به فروش 180 میلیاردی رسیده بود در 5 ماهه فروش آن به بیش از 324 میلیارد رسیده است و بدین ترتیب فروش 3 ماهه دوم سال مالی از 3 ماهه اول بیشتر وتعدیل مثبت خوبی در انتظار سهم است. مدیر عامل شرکت نیرو کلر در خصوص دلایل جهش بالای ۲۰۰ صدی سود این شرکت در سه ماهه به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: بخشی از رشد حاشیه سود در این بازه زمانی به دلیل افزایش مقدار فروش داخلی و صادراتی برخی محصولات و همچنین افزایش 20 درصدی میزان تولید نسبت به مدت مشابه است و بخشی دیگر به دلیل افزایش قیمت محصولاتی مانند سود کاستیک در داخل و خارج از کشور در نیمه دوم سال 1400 و همچنین عدم افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه در این مدت بوده است.

«شکلر» سهم طلایی بازار اول از تحولات بنیادی خود رونمایی کرد

بورس24 : نیرو کلر در 3 ماهه به سود عالی 203 تومانی به ازای هر سهم رسیده که با توجه به افزایش نرخ فروش محصولات و طرح های توسعه ای امسال حداقل سود 800 تومانی خواهد داشت.

از سوی دیگر مشارکت با صنایع شیمیایی ایران و برنامه همکاری های مشترک در کنار افزایش سرمایه 100 درصد از محل سود انباشته سهم ریسک شرکت را به حداقل کاهش داده است.

در حالی که شرکت در 3 ماهه به فروش 180 میلیاردی رسیده بود در 5 ماهه فروش آن به بیش از 324 میلیارد رسیده است و بدین ترتیب فروش 3 ماهه دوم سال مالی از 3 ماهه اول بیشتر وتعدیل مثبت خوبی در انتظار سهم است.

مدیر عامل شرکت نیرو کلر در خصوص دلایل جهش بالای ۲۰۰ صدی سود این شرکت در سه ماهه به خبرنگار بورس  ۲۴ گفت: بخشی از رشد حاشیه سود در این بازه زمانی به دلیل افزایش مقدار فروش داخلی و صادراتی برخی محصولات و همچنین افزایش 20 درصدی میزان تولید نسبت به مدت مشابه است و بخشی دیگر به دلیل افزایش قیمت محصولاتی مانند سود کاستیک در داخل و خارج از کشور در نیمه دوم سال 1400 و همچنین عدم افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه در این مدت بوده است.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی کاستیک و همچنین افزایش ظرفیت تولید در شرکت نیرو کلر با برنامه ریزی انجام شده، در چهار ماهه گذشته،  شرکت نیرو کلر اقدام به توسعه بازار های صادراتی نموده  و همین امر باعث افزایش درامد ارزاوری و حاشیه سود بسیار جذاب برای شکلر شده است.

مدیر عامل شرکت نیروکلر افزود: چشم انداز ها برای شکستن رکورد فروش ماهیانه در نیرو کلر برای ماه های آتی مثبت ارزیابی شده، و پیش بینی می‌شود، در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۱ فروش نیرو کلر به بیش از ۷۵۰۰میلیارد ریال برسد  و این جهش بی نظیر شکلر را جزء سهام طلایی در بازار سرمایه در سال جاری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه  شرکت نیروکلر یکی از ارکان اصلی و تاثیر گذار در صنعت کلر آلکالی است  گفت: شرکت چه در داخل و چه در خارج از مرزهای کشور برندی شناخته شده است که بیش از 25 سال در این زمینه فعالیت می‌کند. این شرکت در حال حاضر به لحاظ تنوع محصولات ، سرآمد شرکت های فعال در صنعت کلر آلکالی می باشد. همچنین با تکیه بر دانش، تخصص و توان کارشناسان و کارکنان خود توانست در سال 97 طرح توسعه افزایش ظرفیت خود را علی رغم وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم های یک جانبه به بهره برداری برساند. با بهره برداری از این طرح ظرفیت تولیدی محصولات نیروکلر به دو برابر افزایش پیدا کرد و در حال حاضر در مجموع 25 در صد از سهم بازار آزاد کلر و سود کاستیک را در اختیار داریم.

مدیر عامل شکلر با اشاره به  افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت از محل سود انباشته گفت: گزارش توجیهی تایید شده حسابرس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته  و منتظر بررسی و تایید آن هستیم و با تایید بورس ان شا الله مجمع آن برگزار خواهد شد.

وی گفت: محصولات شرکت نیروکلر به چندین کشور دنیا صادر می شود که شامل کشورهای حوزه CIS و برخی کشورهای اروپایی می باشد .در حال حاضر دامنه صادرات خود را تا قاره آفریقا  و کشورهای آسیای شرقی نیز گسترش داده ایم. یکی از استراتژهای کلان شرکت نیروکلر با توجه به جذابیت های درآمد ارزی، توسعه بازرهای فرا مرزی است .در همین راستا موفق شدیم در سال قبل حدود 45 درصد فروش خود را از طریق صادرات محقق کنیم و برنامه داریم برای امسال نیز این روند را ادامه دهیم.

مدیر عامل شرکت  در خصوص طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولیدی در مجتمع اصفهان و یزد گفت: سال 99 طرح افزایش ظرفیت واحد اسید کلریدریک را مورد بهره برداری قرار دادیم. سال گذشته نیز موفق شدیم تجهیزات مربوط به افزایش ظرفیت واحد آبژاول را پیش از موعد مقرر به صورت موفقیت آمیز در مدار تولید قرارداد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مرداد ماه امسال طرح افزایش ظرفیت واحد پرکلرین را به بهره برداری برسانیم. در مجتمع یزد نیز برای افزایش ظرفیت محصول MCA نیز برنامه ریزی کردیم که در حال حاضر این طرح در مرحله نقشه کشی و اخذ مجوزهای لازم است. همچنین مطالعات فاز اولیه پروژه احداث واحد تولید پارافین کلره نیز در حال تکمیل می باشد. نکته قابل توجه این  است که 80 درصد طراحی، نقشه کشی و اجرای این پروژه های توسط کارشناسان خود شرکت صورت گرفته است.

وی همچنین افزود: هدف اصلی پروژه های در حال اجرا اصولاً تکمیل زنجیره تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر می باشد مانند MCA  که در حال حاضر به صورت انحصاری در مجتمع یزد تولید می شود و و پارافین کلره.  در مورد تولید پارافین کلره گفتنی است با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران سهامدار عمده نیروکلر می باشد در حال برنامه ریزی برای تولید یک رنج خاص کربن هستیم که پارافین کلره تولیدی را ویژه و خاص خواهد کرد. این گرید از پارافین کلره تا کنون در کشور تولید نشده و تولید آن صرفا در انحصار شرکت نیروکلر خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24