Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فیضی در مورد افزایش تعرفه های اینترنت می گوید: وقتی همه قیمت ها افزایش یافته اند، بنابراین یک نتیجه گیری ساده این است، که...

مدیر عامل اسبق مخابرات ایران: به نفع همه است، که با افزایش تعرفه ها کنار بیاییم

بورس24 : مسیری که کشور ژاپن پس از جنگ جهانی دوم برای پیشرفت طی کرد مثال آشنایی از همکاری و هماهنگی مردم در شرایط سخت برای رسیدن به برنامه های بلندمدت این کشور است.

الگویی که به درد این روزهای ما می خورد. تورم همه بخش های کشور را درگیر خود کرده است. از یک سو مردم، از سویی صاحبان کسب و کارها و از سوی دیگر نیز دولتمردان و سیاستمداران همگی با این افزایش پی در پی قیمت ها دست و پنجه نرم می کنند.

شرکت ها مجبورند برای تامین هزینه های خود قیمت ها را بالاتر ببرند، مردم توان تحمل پرداخت قیمت های بالاتر را ندارند و در این بین سیاستمردان نیز به دنبال راه حلی برای تعدیل وضعیت موجودند.

یکی از خدماتی که این روزها بحث افزایش قیمت آن است، تعرفه های اینترنت است. اینکه دولت در این شرایط چه تصمیماتی را در مورد این تعرفه ها اتخاذ کند به روحیه و طرز فکر مردم بستگی دارد.

آنجه در ادامه می خوانید نظر و دیدگاه صابر فیضی، مدیر عامل اسبق مخابرات ایران و مدیر عامل فعلی شرکت فناپ تلکام در مورد افزایش تعرفه های اینترنت است.

ثبات تعرفه ها و نابودی اپراتورها

فیضی در مورد افزایش تعرفه های اینترنت می گوید: وقتی همه قیمت ها افزایش یافته اند، بنابراین یک نتیجه گیری ساده این است که تعرفه های اینترنت هم افزایش یابند. در واقع افزایش تعرفه ها از سوی اپراتورها اجتناب ناپذیر است چون اگر تعرفه ها افزایش نداشته باشند، سرمایه گذاری در این بخش متوقف می شود و در نتیجه سرویس دهنده ها نابود خواهند شد.

مدیر عامل شرکت فناپ تلکام وضعیت موجود اپراتورها را با مثالی ساده تشریح می کند و می گوید: فرض کنید که یک راننده، پیکان مدل ۶۵ دارد و با آن گذران زندگی می کند. وضعیت این راننده تا آنجا که وسیله نقلیه اش از کار نیفتاده قابل تحمل است ولی پس از آن چون دیگر راننده مفروض امکان خرید سمند را ندارد، توان ادامه حیات را از دست خواهد داد.

وی می افزاید: اپراتورها اکنون وضعیتی مشابه رانندگی با ماشین پیکان مدل ۶۵ را دارند که اگر به داد آن ها نرسیم در آینده نزدیک سقوط خواهند کرد و دیگر توان نوسازی را نخواهند داشت.

صرفه جویی با سرمایه گذاری

فیضی با بیان اینکه افزایش تعرفه ها باید منطقی و عادلانه باشند، می گوید: هر چند ممکن است در شرایط تورمی موجود افزایش حتی ۱۰ یا ۲۰ درصدی قیمت اینترنت موبایل برای مشترکان سخت و تحمل ناپذیر باشد اما نباید این نکته را نادیده گرفت که سرمایه گذاری در بخش ارتباطی سایر هزینه های آن ها را کاهش خواهد داد.

وی می افزاید: امسال در بخش حمل و نقل ۳۵ درصد افزایش هزینه داشته ایم و این در حالی است که اگر ارتباطات توسعه یابد با الکترونیکی شدن فرآیندها نیازی به این همه حمل و نقل و جابه جایی نخواهد بود و در نهایت نه تنها افراد ناگزیر به پرداخت ۳۵ درصد اضافی نخواهند بود بلکه می توانند در بخش بزرگی از هزینه ها صرفه جویی کنند.

اپراتورها برنامه توسعه دارند

مدیرعامل شرکت فناپ تلکام با اشاره به گفته های وزیر ارتباطات در مورد اینکه اپراتورها برای افزایش تعرفه باید برنامه های توسعه و زمانبندی خود را ارایه دهند، می گوید: گفته های وزیر ارتباطات بیش از هر چیز نشانگر آن است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهم درستی از شرایط موجود اپراتورها دارد و می داند که دیگر زمان بازنگری در تعرفه ها فرارسیده است.

وی می افزاید: اجرای برنامه های توسعه ای توسط اپراتورها ناگزیر است بنابراین نباید نگران ارایه برنامه ها و زمانبدی آن از سوی اپراتورها بود. در حال حاضر نیز اپراتورها طرح توسعه دارند ولی منابعی برای اجرای آن ندارند.

دولت از سهم خود بگذرد

فیضی در مورد نقش دولت در به عهده گرفتن بخشی از افزایش تعرفه ها می گوید: در دنیا الگویی که مطابق آن دولت ها بخواهند با دادن سوبسید بخشی از بار هزینه های مردم را در بخش اینترنت سبک کنند، وجود ندارد. ولی دولت می تواند برای کمک به وضع موجود از بخشی از سهم خود که به عنوان حقوق مالکانه از اپراتورها دریافت می کند، بگذرد.

وی می گوید: شرایط موجود ماحصل نوع تصمیماتی است که در مجلس هفتم در ارتباط با نحوه تعرفه گذاری گرفته شد. روشی که در آن برای سال ها تعرفه ها بدون درنظر گرفتن تورم ثابت بماند احساسی، غیرمنطقی، سیاسی و غیرکارشناسی بوده و تا امروز نیز همان روال غلط در حال اجراست.

فیضی در پایان می  گوید: این به نفع همه است که با افزایش تعرفه ها کنار بیاییم تا در آینده امور برای همه آسان شود. 

منبع خبر: فناوری

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24