Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

با توجه به روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در انتهای روز معاملاتی قبل، به نظر می‌رسد که بازار سرمایه معاملات فردا را با تحرکات سمت تقاضا آغاز کرده و رفته رفته متعادل تر شود. هرچند به طور کلی با توجه به تعطیلی دو روز معاملاتی در اواخر هفته، احتمالاً روندی متعادل و البته رو به بالا را در کلیت بازار فردا شاهد باشیم...

پیش بینی بورس در روز 17 اردیبهشت 1401 / حواستان به سهام خودرویی و پالایشی باشد

بورس24 : بازار سهام معاملات دوشنبه را در حالی متعادل و کم‌حجم آغاز کرد که تزریق نقدینگی به صنایع کوچک و متوسط تداوم یافت.

با این‌حال در شاخص‌سازان نیز خبری از فروش‌های عجیب و غریب نبود. نکته قابل توجه دیگر افزایش تقاضا در اغلب نمادهای خودرویی به واسطه انتشار خبر ارزش گذاری تودلی‌ها در خودرویی‌ها بود.

در نهایت نیز شاخص کل و هم وزن به ترتیب با پیشروی 0.4 و 0.8 درصدی مواجه شدند.

از میان مهمترین رویدادهای این هفته شاید بتوان نقش زمزمه‌های افزایش قابل‌توجه نرخ فروش در برخی صنایع کوچک و متوسط و انتظارات از حذف ارز 4200 تومانی و تاثیر آن بر سودآوری شرکت های مرتبط را از سایر پارامترهای موثر پررنگ‌تر دانست.

اما با توجه به تداوم تنش‌ها در اوکراین به نظر می‌رسد که چشم‌انداز قیمت در بازار انرژی همچنان مثبت است که همین مساله در کنار رشد سطوح کرک اسپرد می‌تواند چشم‌انداز افزایش محسوس سودآوری را در گزارشات نمادهای پالایشی پررنگ‌ کرده و موجب تزریق جو مثبت به معاملات بورس شود.

به ویژه آن که قیمت کامودیتی‌ها در چندروز گذشته کمی نوسانات منفی داشته که البته کارشناسان معتقدند همین سطوح فعلی قیمت در کنار نرخ دلار که این روزها گارد صعودی گرفته نیز می‌تواند چشم‌انداز سودآوری خوبی را برای شرکت‌های مرتبط ایجاد کند.

در صنعت خودرو نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که فرآیند قیمت‌گذاری سهام تودلی خودروسازان به پایان رسیده و احتمالاً سهام شرکت‌های اصلی نیز بزودی ارزشگذاری شوند. امری که می‌تواند قیمت سهام در این صنعت را متاثر کند.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در انتهای روز معاملاتی قبل، به نظر می‌رسد که بازار سرمایه معاملات فردا را با تحرکات سمت تقاضا آغاز کرده و رفته رفته متعادل تر شود. هرچند به طور کلی با توجه به تعطیلی دو روز معاملاتی در اواخر هفته، احتمالاً روندی متعادل و البته رو به بالا را در کلیت بازار فردا شاهد باشیم.

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بورس فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24