Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

گفت و گوی بورس 24 با معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار

صورت های مالی سازمان بورس امسال هم منتشر می شود ؛ آن هم به صورت تلفیقی

بورس24 : معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : برای این که نماد شرکت های سرمایه گذاری عدالت استانی بازگشایی شود ، نیاز به طی مقدماتی وجود دارد . در غیر این صورت، شاهد وضعیتی هستیم که در سال ۹۹ اتفاق افتاد.

مسعود فرج زاده عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار به خبرنگار بورس24 گفت : سازمان طرح خود را برای بازگشایی نمادهای سرمایه‌گذاری عدالت استانی ارائه داده است و این مهم مستلزم این است که مقدماتی مهیا شود و این ضرورت ها و مقدمات سمت سازمان بورس و  اوراق بهادار نیست. نهاد های درگیر در این زمینه ، باید اقداماتی را انجام  بدهند ، ولی طرحی را سازمان ارائه داده و طرح در شورای عالی بورس مطرح شده است ، همچنین سازمان خصوصی سازی نیز کارهایی را باید انجام بدهد.

وی افزود: کارگروهی در این زمینه متشکل  از نمایندگان سازمان بورس ، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی روی این طرح کار می کنند.

به گفته وی، به هر حال قیمت سهام این شرکت ها زیر ارزش ذاتی است و با خالص ارزش دارایی های خود فاصله دارند ، از طرفی در خصوص الزامات شرکتی هم ملاحظاتی وجود دارد. این که مجامع به چه صورت برگزار شود و  یا انتخاب مدیران به چه صورت باشد که بتوانند این هدفی که در رابطه با واگذاری سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری مطرح شده بود را محقق کنند.در غیر این صورت سهام عدالت نمی‌تواند به اهداف خود برسد. کارگروه روی ضوابط مشخصی که وجود دارد کار می کند تا منابع سهامداران حفظ شود.

وی گفت: عرضه سهام عدالت مستلزم این است که ضوابط آن مشخص شود. چرا که ممکن است در زمان عرضه ، با حجم فروش زیاد همراه شود و ممکن است از این محل متضرر شوند و مردم پایین تر از ارزش واقعی ، سهام خود را واگذار کنند.

صورت های مالی بورس منتشر می شود

این مقام نظارتی در سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر این سوال که آیا مثل سال گذشته صورت های مالی این سازمان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت ، پاسخ داد : انتشار صورت های مالی سازمان قطعی است.

وی افزود: در رابطه با انتشار صورت‌های مالی شرکت های تابعه، بررسی می‌کنیم و در تلاشیم که این اتفاق بیفتد و اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد نسبت به انتشار صورت های مالی شرکت های تابعه هم اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی ، طبق الزام استانداردهای حسابداری ، در صورتی که شرکت تابعه فرعی وجود داشته باشد.به طور حتم صورت های مالی آن به صورت تلفیقی ارائه می شود. الزام به انتشار صورت های مالی تلفیقی از الزام به ارائه صورت های مالی جداگانه سازمان از نظر استانداردهای حسابداری محکم تر است و ما حتما باید به شکل تلفیقی صورت های مالی را افشا کنیم.امسال ارائه صورت های مالی به صورت جداگانه هم در قالب یادداشت های همراه ارائه می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24