Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

گفت و گوی بورس 24 با معاون اقتصادی «ومعادن»

خبر با اهمیت / عوارض صادراتی برخی محصولات معدنی و فلزی صفر شد

بورس24 : در اقدامی مهم وزارت صمت عوارض صادراتی محصولات معدنی و فلری را اصلاح کرد.

وزارت صمت اعلام کرده که عوارض صادراتی کنسانتره که پیش از این 14 درصد بود به 5 درصد و گندله و آهن اسفنجی از 8 به 2 درصد کاهش پیدا کرده است.

عوارض اسلب نیز با کاهش قابل توجه از 17 به 5 درصد و بیلت از 11 به 2 درصد و عوارض ورق گرم و میلگرد و تیرآهن که به ترتیب 2 و 5 و 5 درصد بودند،  به صفر کاهش یافتند.

معاون مالی و اقتصادی سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درباره این رویداد مهم به خبرنگار بورس24 توضیح داد :  عوارض تا قبل از سال متعادل بود و یکباره افزایش داشت و بدون بررسی افزایش دادند.در حال حاضر شرکت های معدنی و فولادی انباشتی از موجودی خودشان را در انبارها دپو کرده اند و نتوانستند به فروش برسانند ، از طرفی مشتری داخلی هم نبود. شرکت هایی که اقدام به صادرات می کنند با مشکلات عدیده ای و زمان خیلی زیادی مواجه هستند تا  مشتری صادراتی خودشان را پیدا کنند،   ولی متاسفانه با این تصمیمات شتابزده یکباره مشتری های خود را از دست می دهند و تا دوباره مشتری های خود را بازیابی کنند ، زمان زیادی صرف خواهد شد و فرصت ها را در اختیار رقیب خودشان قرار می دهند.

مرتضی علی اکبری گفت: در هر حال خیلی سریع تر از گذشته مجددا عوارض را اصلاح کردند و امیدوارم در وضعیتی که کشور نیاز به ارز دارد ، از این موقعیتی که کشور می تواند بابت ارزآوری استفاده‌ کند، از طریق صادرات محصولات معدنی و فلزی نیاز ارزی جبران شود.

علی اکبری خاطر نشان کرد : نگران بورس بودم که عوارض صادراتی اثر بدی روی سهام بگذارد اما فرصت جدید پیش آمده دوباره ارزآوری خوبی برای شرکت های فولادی و معدنی خواهد داشت وامیدوارم که حداقل این تصمیم تا پایان سال ماندگار باشد و شرکت ها بتوانند از فرصت های صادرات به نحو احسن بهره ببرند  و شرکت های فولادی و شرکت های پروژه محور مانند «تجلی» با رفع مشکلات صادراتی ، سود آوری بیشتری کسب کنند.

وی گفت : این رویداد روی شرکت های «کنور ، کگل ، کچاد ، ومعادن ، تجلی» و سایر شرکت های فولادی مثل «ذوب» و «فولاد» اثر گذار خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24