Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بیمه پاسارگاد را می توان یکی از بهترین های بازار سهام در دو سال اخیر دانست؛ سهامی با پتانسیل­های بسیار و روند قیمتی به­دور از هیجانات مثبت و منفی بازار.

توضیحات مدیرعامل بیمه پاسارگاد درباره ارزش بازار این شرکت

بورس24 : بیمه پاسارگاد را می توان یکی از بهترین های بازار سهام در دو سال اخیر دانست؛ سهامی با پتانسیل­ های بسیار و روند قیمتی به­دور از هیجانات مثبت و منفی بازار.

«بپاس» جزو شرکت های بیمه­ ای است که بیمه های زندگی در پرتفوی آن سهم قابل توجهی دارد و با توجه به جریان نقدینگی مداومی که به دلیل نوع کسب و کار خود دارد شرایط مناسبی برای اهداف سرمایه گذاری و توسعه ای می تواند داشته باشد.

معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد درباره  عملکرد سال 1400 ، قیمت سهام و چشم انداز سال مالی جاری، این طور به بورس24 توضیح داد وگفت:  بر اساس گزارش منتشر شده عملکرد شرکت در سال مالی 1400 شاهد رشد سود آوری و درآمد بوده و به ازای هر سهم بر اساس گزارش حسابرسی نشده  110 تومان سود محقق شده است.

ضمیری در پاسخ به این سوال که علت رشد 70 درصدی خسارت پرداختی چیست گفت:  این رشد به معنای رشد 70 درصد پرداخت خسارت و رشد هزینه ها نسبت به درآمد نیست بلکه در رویه حسابداری شرکت های بیمه ای، برداشت از ذخایر ریاضی است در زمان پرداخت سرمایه و بازخرید بیمه نامه های زندگی ( احتمال بازخرید بیمه نامه های با عمر 10 سال و بالاتر بیشتر است) که به جای کاهش ذخائر ریاضی به عنوان بازپرداخت این مبالغ در بخش سود و زیان آورده می­شود .

مدیر عامل بیمه پاسارگاد درباره ارزش سهام این شرکت بیمه ای هم گفت:  ارزش سهام شرکت­ها معمولا در حسابداری به دو روش محاسبه می شود یکی خالص ارزش دارایی هاست  که از ارزش کل دارایی­ ها پس از کسر مجموع بدهی­ ها حاصل می شود و با تقسیم آن بر تعداد سهام، ارزش ذاتی هر سهم مشخص می شود  و روش دیگر بر اساس بازدهی سهام به ویژه بازدهی آتی سهام تعیین می­شود. طبیعتا شرکتی مانند بیمه پاسارگاد که در هر سال حدود 1 میلیون بیمه نامه زندگی جدید می فروشد می تواند همواره بازدهی فزاینده و صعودی داشته باشد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که با توجه به نوع پرتفوی بیمه ای «بپاس»،  جریان نقدینگی مستمر و مداومی در شرکت وجود دارد و از طرف دیگر بررسی دارایی های فیزیکی مانند ساختمان­های شعب بیمه پاسارگاد که تماما تملیکی هستند ، سرمایه گذاری بورسی و خارج بورسی، سپرده­های ارزی و ریالی و ... می توان چشم انداز آتی خوبی برای «بپاس» تصور کرد و این موارد قیمت سهام و ارزش بازار سهام شرکت را توجیه می کند.

مدیر عامل بیمه پاسارگاد  درباره پرتفوی سرمایه گذاری بورسی شرکت هم گفت: قطعا سرمایه گذاری های ما محدود به چند سهم نیست و  بر اساس استراتژی بلندمدتی که شرکت دارد حداقل سهام 25 شرکت مختلف در پرتفوی سرمایه گذاری ما هست . در پرتفوی موجود برخی سهام استراتژیک هستند که رشد ارزش خوبی داشتند و بازده آتی آنها نیز مطلوب ارزیابی می شود و ما افزایش ارزش گذشته و آتی آنها را به عنوان پشتوانه­ای برای بیمه نامه های زندگی خود در نظر می­گیریم.

سهامی مانند اتکائی ایرانیان، میدکو و پارس آریان که یک هلدینگ سرمایه گذاری است و سهام شرکت های ارزنده ای را در خود جای داده از جملۀ سهام استراتژیک شرکت هستند .

سرمایه گذاری های ما با چشم انداز آتی برای تداوم توسعه انجام می شود؛ برای مثال یکی از سهام­های خوبی که درآن سرمایه گذاری کرده­ایم سهام بیمه اتکایی ایرانیان است . ما بیمه­های اتکائی را به عنوان حلقه مکمل در کسب و کار خود می دانیم و پیش بینی می کنیم در آینده بیمه اتکایی به عنوان یک رشته تخصصی و به صورت موازی در صنعت فعالیت کند و با این هدف در بخش اتکایی سرمایه گذاری­ قابل توجه انجام می­دهیم.

ضمیری در خصوص برنامه افزایش سرمایه هم گفت: در نظر داریم تا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت که در دهه دوم خرداد برگزار می شود. طرح افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته را اجرایی کنیم.

مدیر عامل بیمه پاسارگاد در خصوص برنامه های سال مالی جاری هم گفت: بیمه پاسارگاد به صورت تخصصی در حوزه بیمه های زندگی فعال است و در پایان سال گذشته سه تغییر اساسی در این رشته بیمه ای ایجاد کردیم.

اول این که مسیر سرمایه گذاری را بر اساس آیین نامه های بیمه مرکزی ج.ا.ا در بیمه های زندگی را در اختیار خریدار قرار دادیم تا از پر ریسک تا کم ریسک انتخاب کند و بیمه گذارمی تواند نوع سرمایه گذاری را خود انتخاب کند.

دوم این که نوع پرداخت حق بیمه پس از سررسید قابلیت انتخاب خواهد داشت و بیمه گذار می­تواند دریافتی خود را پس از اتمام دوره قرار داد تعیین کند که به صورت یکجا یا به صورت مستمری ماهانه دریافت کند.

مورد سوم هم این است که مجوز های لازم را از بیمه مرکزی اخذ کردیم تا برای بیمه نامه های زندگی، بیمه گذاران بتوانند علاوه بر پرداختی ماهانه یک آورده اولیه را بپردازند.  که این سه موضوع می تواند درآمد امسال ما را به شدت تحت تاثیر قراردهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24