Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انصاری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در نشست خبری گشایش نماد معاملاتی این شرکت در بازار دوم فرابورس درباره آخرین وضعیت «تماوند» صحبت کرد.

مجموع دارایی های تحت مدیریت «تماوند» چقدر است؟

بورس24 : انصاری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه دماوند در نشست خبری گشایش نماد معاملاتی این شرکت در بازار دوم فرابورس درباره آخرین وضعیت «تماوند» صحبت کرد.

وی گفت: شرکت تامین سرمایه دماوند در تاریخ 02/01/1399 تاسیس و مجوز فعالیت شرکت در مرداد ماه 1399 صادر شد . انواع مجوز های مورد نیاز برای فعالیت هایی از قبیل سبد گردانی ، عرضه و پذیرش و .... تا مهرماه 1399 اخذ شد. اولین مجمع شرکت در اذرماه 1399 برگزار شد.

دو صندوق شرکت در اسفندماه 1399 شروع به فعالیت کردند :

*صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت  سپید دماوند با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومان

*صندوق بازارگردانی لاجورد دماوند

مدیرعامل شرکت در خصوص عملکرد این صندوق ها افزود: در بخش مدیریت دارایی ها ، صندوق سپید دماوند موفق شد که در مدت یک ساله فعالیت خود 200 میلیارد سرمایه اولیه را به 6300 میلیارد تومان تبدیل کند. این میزان بازدهی یک رکورد در تاریخ بازار سرمایه است. در حال حاضر این صندوق به لحاظ دارایی های تحت مدیریت رتبه سوم در بین صندوق های درامد ثابت را دارد.

صندوق لاجورد دماوند هم در حال حاضر با دارایی 1300 میلیارد تومان ، پیش بینی می شود که با عرضه های اولیه در دست اقدام ظرف دو الی سه ماه آینده ، جز پنج صندوق بزرگ بازارگردانی بازار سرمایه قرار گیرد.

در ادامه مدیر عامل شرکت بیان کرد: علاوه بر دو صندوق فوق ، صندوق سهامی اوج دماوند در آبان 1400 فعالیت خود را آغاز کرد. یکی از معیار های عملکرد صندوق های سهامی ، مقایسه بازدهی آنها با بازدهی شاخص است.این صندوق در 6 ماهه اول فعالیت خود 21% بازدهی داشته که نسبت به بازدهی 19% شاخص کل بازدهی مناسبی داشته است.

بعد از صندوق اوج دماوند ، صندوق مختلط مینای دماوند  در اسفند 1400 شروع به فعالیت کرد. مقایسه  بازدهی صندوق  های مختلط با شاخص کل چندان درست نیست چرا که در حدود 60% دارایی های این صندوق ها در سپرده های بانکی و اوراق درآمد ثابت سرمایه گذاری شده است. این صندوق در سه ماهه گذشته حدود 11%  بازدهی داشته است.

انصاری گفت: علاوه بر این چهار صندوق ، بازارگردان صندوق دیگری به نام سپهر سودمند سینا با دارایی تحت مدیریت حدود 100 میلیارد تومان نیز هستیم.

 مدیرعامل شرکت در خصوص صندوق های در حال شکل گیری گفت: طی روز های گذشته موفق به اخذ موافقت اصولی دو صندوق جدید شده ایم؛ صندوق مختص اوراق دولتی با درآمد ثابت ( ندای ماندگار دماوند ) و صندوق درآمد ثابت صدور ابطالی شکوه دماوند. بنابراین در صورت اتمام مراحل اداری ، صندوق های تحت مدیریت شرکت به  6 عدد می رسد.

در خواست دو صندوق دیگر به سازمان بورس داده شده است : 1) صندوق ETF  نوع دوم درآمد ثابت ( نیلی دماوند ) 2)صندوق شاخصی طلوع دماوند. مراحل اخد موافقت اصولی این صندوق ها در حال پیگری است.

انصاری در رابطه با سبد های تحت مدیریت شرکت بیان کرد که در حوزه سبدگردانی ، سبد های فعالی داریم که برای تامین سرمایه دماوند درآمد زایی ایجاد می کنند.

در ادامه مدیرعامل به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تامین مالی پرداخت که به شرح زیر بود :

*اولین اوراق منتشر شده ، اوراق اجاره شرکت صنایع معادن غدیر به ارزش 700 میلیارد تومان

*انتشار اوراق اجاره شرکت سرمایه گذاری غدیر به ارزش  2000 میلیارد تومان

* انشتار اوراق تبعی شرکت تامین توان آفرین ساز به مبلغ 1400 میلیارد تومان

*انتشار اوراق اجاره شرکت فولاد غدیر ایرانیان به ارزش 1150میلیارد تومان

*مجموع اوراق تامین مالی صادره از ابتدای تاسیس به صورت مستقیم 6000 میلیارد تومان و  به صورت غیر مستقیم ( در چارچوب کنسرسیوم ها ) 7300 میلیارد تومان بوده است. در سال 1400 در بخش تامین مالی رتبه سوم را  در بین شرکت های تامین سرمایه اخذ کردیم.

 *در حوزه اوراق شرکتی نیز حدود 6000 میلیارد تومان به صورت غیر مستقیم و 1500 میلیارد تومان در تامین مالی اوراق دولتی به صورت مستقیم حضور داشتیم.

*با تاسیس صندوق درامد ثابت دولتی فعالیتمان در حوزه تامین مالی اوراق دولتی بیشتر می شود.

 در ادامه انصاری افزود که در حوزه تامین مالی مشغول کار بر روی دو شرکت زیر هستیم :

*تامین مالی فولاد غدیر نیریس به ارزش 1000 میلیارد تومان

*تامین مالی شرکت صنایع بین المللی غدیر به ارزش 2000 میلیارد تومان که موفق به اخذ موافقت اصولی از سازمان  بورس شده ایم.

مدیرعامل شرکت در ارتباط با پذیرش شرکت ها در بازار بورس و اوراق بهادار ، بیان کرد: مهمترین شرکتی که موفق به اخذ پذیرش آن در بورس تهران شده ایم ، شرکت بین المللی صنایع  و معادن غدیر ( وکغدیر) بوده که  تخمین کارشناسان از ارزش شرکت چند ده هزار میلیارد تومان است. (شرکت بسیار بزرگی است). ما وظیفه بازار گردانی این شرکت را نیز برعهده داریم.  برای شرکت های دیگری نیز در حال پذیرش هستیم و تخمین می زنیم که بتوانیم  در سال 1401 برای 4 یا 5 شرکت بتوانیم پذیرش بگیریم. نکته حائز اهمیت این است که چون بازار گردان این شرکت ها نیز هستیم ، دارایی های تحت مدیریت ما رشد می کند.

مدیرعامل درباره تغییرات سرمایه و دارایی های تحت مدیریت شرکت توضیحات زیر را ارائه داد :

 *سرمایه اولیه ثبت شده تامین سرمایه دماوند 200 میلیارد تومان بوده که طی افزایش سرمایه در مهر ماه 1400 ، سرمایه شرکت به 500 میلیارد تومان رسید ( دلیل این افزایش سرمایه الزام سازمان بورس به رعایت حداقل سرمایه برای شرکت های تامین سرمایه بود. در حال حاضر این عدد به حداقل 1000 میلیارد تومان رسیده است.) در مرحله بعدی سرمایه شرکت از 500 میلیارد تومان به 700 میلیارد تومان رسید که پیگیر افزایش 100% سرمایه  و رساندن سرمایه به 1400 میلیارد تومان هستیم( الزام سازمان بورس برای رعایت حداقل سرمایه 1000 میلیارد تومان. ) با این افزایش سرمایه ، شرکت دماوند در بین 3 یا 4 شرکت بزرگ کشور قرار می گیرد.

*مجموع دارایی های تحت مدیریت شرکت در حال حاضر 8000 میلیارد تومان است که با تاسیس صندوق های جدید قصد افزایش این مبلغ را داریم. ( هدفگذاری 5 ساله شرکت دماوند این است که در بین سه تامین سرمایه بزرگ کشور قرار بگیریم.)

 در ادامه اقای انصاری به وضعیت سود اوری شرکت از زمان تاسیس اشاره کرد ( سال مالی شرکت شهریور هر سال است ) :

*در 5 ماه و 22 روز اول سال مالی شرکت ( منتهی به 31/06/1399 ) حدود 18 میلیارد تومان سود .

*در سال مالی منتهی به 31/06/1400 حدود 61 میلیارد تومان سود.

* در 6 ماهه منتهی به 29/12/1400 حدود 108 میلیارد تومان سود ( تقریبا 77% سود بیشتر از دوره یک ساله قبلی )

در انتهای نشست خبری ، مدیرعامل به تشریح برنامه های کلان آتی شرکت پرداخت که به شرح زیر بود: 

*افزایش سرمایه شرکت از 700 به 1400 میلیارد تومان

* افزایش منابع و تعداد صندوق ها

*طراحی ابزار جدید تامین مالی : ابزار جدید در انتهای فاز مطالعاتی است و در دنیا در حال مبادله است ولی بومی سازی نشده است. این ابزار باید در کمیته های فقهی و سازمان بورس بررسی شود.

*خرید ساختمان ملکی  ظرف چندماه اینده برای تامین سرمایه دماوند

*بررسی راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری طلا و  صندوق های اهرمی.

برای اطلاع از اخبار بازار بورس امروز روی لینک کلیک کنید ↪️

برای مشاهده علت افت شاخص بورس ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع بیشتر از بهترین شرکت مشاوره سرمایه گذاری بورس در ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24